Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

overschrijving "in afwachting"

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 8 oktober 2024, 09:40

Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3998
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door platin » 8 oktober 2024, 12:12

Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 09:40

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Keytrade beschouwt dit als verdacht wees blij dat je het kan zien.
Bij kbc was het ook verdacht na een dag of twee plots telefoon klopt deze overschrijving.
En in tussen tijd niet zichtbaar van niet uitgevoerd.
Estate Guru believer.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 8 oktober 2024, 12:29

pff, verdacht. Een bedrag van 11 euro naar een bekend bedrijf als bol.com... En dan mogen bijbetalen omdat het geld niet op tijd is toegekomen zeker.
Wat een zever weer.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3998
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door platin » 8 oktober 2024, 12:39

Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 12:29 pff, verdacht. Een bedrag van 11 euro naar een bekend bedrijf als bol.com... En dan mogen bijbetalen omdat het geld niet op tijd is toegekomen zeker.
Wat een zever weer.
Indertijd beweerden ze bij Kbc nog nooit naar die rekening overgeschreven.
Heb ze dan gauw wat data en bedragen naar die rekening overgeschreven bezorgd.
En het werd stil.
Estate Guru believer.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 8 oktober 2024, 13:48

Bij KBC, Belfius en ING is er geen probleem.
Bij een degelijke bank is dat ook een instantbetaling.
Naar revolut in Litouwen staat het er in 5 seconden al op.
Met revolut naar Thailand is binnen enkele minuten ok.

Bij Keytrade ?.. Het wil toch weer lukken. :D
Dat is geen bank, ze doen alleen maar alsof.

Die bediende die de internationale overschrijvingen doet is 4/5 gaan werken. Ze zal haar rustdag hebben. Hopelijk is ze niet net in bevallingsverlof.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vincent2018
Full Member
Full Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 dec 2018

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Vincent2018 » 8 oktober 2024, 14:19

Vorige week problemen gehad met ING .... ::) wou geld overschrijven naar eigen rek. bij Trade Rep. en Bunq en rekeningen geblokkeerd. ( ondank eerdere overschrijvingen )

Na telefonisch contact en een --KNIP-- verhoor, wat, waarom en dat ze ook nog een rekening overschrijving zagen naar een Litouwse rekening ( Revolut )... begint allemaal ver te gaan met die Belgische banken. Deze morgen een bericht ontvangen dat de overschrijvingslimieten worden verlaagd van 25.000 naar 12.500 euro ( voor uw veiligheid... ) :-\

Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een --KNIP-- dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Voorlopig is Belfius de enige bank waar wij nog 10.000 euro in één keer kunnen opnemen aan een een cash-punt mits bestelling 3 dagen op voorhand. ING en Hello Bank verlaagde ook al naar 2.500 euro ....
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Omhoog

Gebruikersavatar
Samsara
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 dec 2023
Contacteer:
Contacteer Samsara
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Samsara » 8 oktober 2024, 22:51

Keytrade...waarom verbaast me dit niet. Altijd wel iets met die bank. En iets is synoniem voor een probleem.
Omhoog

Gebruikersavatar
Samsara
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 dec 2023
Contacteer:
Contacteer Samsara
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Samsara » 8 oktober 2024, 23:08

Vincent2018 schreef: ↑8 oktober 2024, 14:19 Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een Marokkaanse dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Belgische man krijgt vragen van vrouwelijke bankmedewerker van Marokkaanse origine. Amai, straf! ::)
Die medewerker zal de vragen stellen die ze van haar werkgever moet stellen.
Maar wat is uw punt eigenlijk, dat je specifiek haar afkomst vermeldt?
Heeft ze je dat verteld trouwens, dat ze Marokkaanse was of is dat een assumptie van u?
Zou je ook de afkomst zo beklemtonen mocht die medewerker Finse, Poolse, Spaanse,... roots hebben?
De relevantie hier ontgaat me volledig.
Omhoog

Gebruikersavatar
Samsara
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 dec 2023
Contacteer:
Contacteer Samsara
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Samsara » 8 oktober 2024, 23:28

Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 09:40 Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)
Omhoog

Gebruikersavatar
voorheenCP1234
Hero Member
Hero Member
Berichten: 845
Lid geworden op: 11 jan 2024
Contacteer:
Contacteer voorheenCP1234
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 9 oktober 2024, 00:18

Samsara schreef: ↑8 oktober 2024, 23:08
Vincent2018 schreef: ↑8 oktober 2024, 14:19 Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een Marokkaanse dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Belgische man krijgt vragen van vrouwelijke bankmedewerker van Marokkaanse origine. Amai, straf! ::)
Die medewerker zal de vragen stellen die ze van haar werkgever moet stellen.
Maar wat is uw punt eigenlijk, dat je specifiek haar afkomst vermeldt?
Heeft ze je dat verteld trouwens, dat ze Marokkaanse was of is dat een assumptie van u?
Zou je ook de afkomst zo beklemtonen mocht die medewerker Finse, Poolse, Spaanse,... roots hebben?
De relevantie hier ontgaat me volledig.
Vraag me ook af hoe je dat aan de telefoon zo direct kan constateren ??? Stel je nu voor dat het een dame was van Algerijnse afkomst, dan staat onze Vincent wel serieus voor schut ;D

Sowieso een ongepaste toevoeging die niets meerwaarde aan zijn post gaf maar wel veel over hem als persoon zegt, triestig ... :P
Make Spaargids " Great Again ! "
Omhoog

Gebruikersavatar
voorheenCP1234
Hero Member
Hero Member
Berichten: 845
Lid geworden op: 11 jan 2024
Contacteer:
Contacteer voorheenCP1234
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 9 oktober 2024, 00:25

Samsara schreef: ↑8 oktober 2024, 23:28
Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 09:40 Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)
Ik doe tientallen betalingen met Keytrade per maand, via de kaart, via overschrijvingen ( binnen- en buitenland ) en heb nog nooit één probleem gehad en ben klant van bijna het begin. Denk dat sommige gewoon eens pech hebben want fouten gebeuren overal. In de tijd van Cera ( of was het toen al KBC ? ) is er eens 400 000 franken verdwenen van mijn rekening, hebben ze weken naar zitten zoeken en uiteindelijk terug in orde gebracht ... Bij Argenta waren er dan eens Arpe certificaten niet correct aangekocht en daar die toen in een korte periode sterk waren gestegen was dat ook nog een sinicure om dat recht te zetten; want hun wilden me het bedrag dat ze foutief waren terug betalen, ik wilde het aantal stukken dat ik origineel zou hebben en niet aan de koers van toen; uiteindelijk ook goedgekomen en zo kan ik nog verschillende fouten bij andere banken opnoemen.
Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
Make Spaargids " Great Again ! "
Omhoog

Gebruikersavatar
Samsara
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 dec 2023
Contacteer:
Contacteer Samsara
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Samsara » 10 oktober 2024, 23:11

voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 00:25
Samsara schreef: ↑8 oktober 2024, 23:28

Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)
Ik doe tientallen betalingen met Keytrade per maand, via de kaart, via overschrijvingen ( binnen- en buitenland ) en heb nog nooit één probleem gehad en ben klant van bijna het begin. Denk dat sommige gewoon eens pech hebben want fouten gebeuren overal. In de tijd van Cera ( of was het toen al KBC ? ) is er eens 400 000 franken verdwenen van mijn rekening, hebben ze weken naar zitten zoeken en uiteindelijk terug in orde gebracht ... Bij Argenta waren er dan eens Arpe certificaten niet correct aangekocht en daar die toen in een korte periode sterk waren gestegen was dat ook nog een sinicure om dat recht te zetten; want hun wilden me het bedrag dat ze foutief waren terug betalen, ik wilde het aantal stukken dat ik origineel zou hebben en niet aan de koers van toen; uiteindelijk ook goedgekomen en zo kan ik nog verschillende fouten bij andere banken opnoemen.
Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
Overschrijvingen en met de kaart betalen werkt hier gelukkig ook prima, maar dat beschouw ik toch wel als het absolute minimum. Echter, de technologie evolueert en Keytrade staat enorm achter.
Wanneer ik een vervoersbewijs wil kopen van De Lijn of de NMBS dan gaat dat niet met een overschrijving noch met de bankkaart van Keytrade. In die apps krijg je de keuze om te betalen via een van de grootbanken of Payconiq. En zoals ik hierboven beschreef krijg ik dan telkens een foutmelding van Keytrade.

Ik vind overigens ook niet dat gratis een synoniem of excuus mag zijn voor disfunctioneel. Argenta biedt ook een gratis zichtrekening aan en die overschrijvingen zijn wel instant. Ze zijn ook gelinkt aan Payconiq en je kan in de apps waarin je aankoopt perfect via de Argenta app (gelinkt naar Payconiq) betalen.
Omhoog

Gebruikersavatar
tom_d
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 31 aug 2008
Contacteer:
Contacteer tom_d
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door tom_d » 29 oktober 2024, 17:44

Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 09:40 ...en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). ..
De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.
Omhoog

Finny10
VIP member
VIP member
Berichten: 1416
Lid geworden op: 28 jan 2024
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Finny10 » 29 oktober 2024, 18:45

tom_d schreef: ↑29 oktober 2024, 17:44
Nightwolf schreef: ↑8 oktober 2024, 09:40 ...en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). ..
De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.
België is maar een klein stipje op de wereldkaart, dus waarom zouden de Belgische Iban nrs... Afijn u begrijpt.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: overschrijving "in afwachting"

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 30 oktober 2024, 08:22

Finny10 schreef: ↑29 oktober 2024, 18:45
tom_d schreef: ↑29 oktober 2024, 17:44

De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.
België is maar een klein stipje op de wereldkaart, dus waarom zouden de Belgische Iban nrs... Afijn u begrijpt.
wel, aangezien IBAN een internationaal nummer is had ik toch verwacht dat een ander (Europees) land dezelfde structuur zou hebben, waarbij enkel de letters voor de landcode zouden verschillen, zoals: NL12 1234 1234 1234 ipv een belgisch nummer BE12 1234 1234 1234. Het zal aan mij liggen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy