Overstap fondsen - Enorm duur!
TIP
Overstap fondsen - Enorm duur!
Ik maakte in een ander topic al duidelijk niet meer tevreden te zijn van Rabo, daar waar ik al mijn fondsen bewaar (11-tal).
Ze staan hopeloos achter met hun beveiligde (mobiele) website.
Ik wens deze dan ook naar een andere bank over te hevelen, maar zonder kosten. Binck was een kanshebber(heb daar al enkele fondsen en dergelijke), maar daar moet je alles zelf betalen en krijg je voor die waarde transactie te goed.
Zijn er andere banken die je hele transfer kosteloos laten verlopen?
Edit:
Ik deed navraag bij Rabo, en kreeg volgende te lezen:
Dan kan ik ze beter verkopen en bij een andere bank opnieuw aankopen...
Ik wens deze dan ook naar een andere bank over te hevelen, maar zonder kosten. Binck was een kanshebber(heb daar al enkele fondsen en dergelijke), maar daar moet je alles zelf betalen en krijg je voor die waarde transactie te goed.
Zijn er andere banken die je hele transfer kosteloos laten verlopen?
Edit:
Ik deed navraag bij Rabo, en kreeg volgende te lezen:
We wensen u te bedanken voor het doorsturen van uw bedenkingen en suggesties. Uw bericht werd dan ook doorgestuurd aan de bevoegde afdeling voor verdere opvolging. Op deze manier kunnen we werken aan een verbetering van onze website en onze app.
Hoeveel kost een effectentransfer naar een andere bank?
Het is mogelijk om de effecten op uw Rabobank.be effectenrekening te laten overbrengen naar een effectenrekening bij een andere bankinstelling, op voorwaarde dat deze andere bank de betreffende stukken kan accepteren. Het overboeken van effecten is in de meeste gevallen een vrij gecompliceerde transactie, waarbij veel manueel werk dient te worden uitgevoerd door onze bankmedewerkers. Deze dienst is dan ook niet gratis, maar kost 100 EUR per effect dat dient te worden overgeboekt naar een andere bank. Voor kleinere bedragen kiest u er dus best voor uw effecten te verkopen en bij een andere bank opnieuw aan te kopen.
Om bepaalde effecten door ons te laten overbrengen naar een andere bank dient u de opdracht te geven aan het lokale kantoor van de andere bank.
We hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord. Aarzel niet om opnieuw contact met ons op te nemen, bij eventuele verdere vragen of opmerkingen.
Onze klantendienst is elke werkdag telefonisch bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 8.30 u en 19.00 u (op vrijdag tot 18.30u). Of surf naar onze "Help" pagina's op http://www.rabobank.be/nl/help/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vriendelijke groeten,
Dan kan ik ze beter verkopen en bij een andere bank opnieuw aankopen...
Laatst gewijzigd door hansv op 24 mei 2013, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: overstap met mijn fondsen
Ik raad u aan een kijkje te nemen bij Keytrade en DB, daar lopen momenteel promoties ivm de transfer van effecten !
Bij DB kan je er zelfs goed aan verdienen !
Bij DB kan je er zelfs goed aan verdienen !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hansv, waarderingen van fondsen zijn toch ook niet beleggingen waar beleggers continue naar kijken.hansv schreef:Ik maakte in een ander topic al duidelijk niet meer tevreden te zijn van Rabo, daar waar ik al mijn fondsen bewaar (11-tal).
Wees in elk geval voorzichtig met overbrengen van fondsen en informeer u goed, want u zou wel eens in eigen vel kunnen snijden (bewaarloon bij een andere bank, uitstapkosten bij Rabobank...).
Ik (ik zeg wel ik) zou mijn posities bij Rabobank behouden. Informeer misschien eens wanneer Rabobank een update zal doen.
Ik ben een hevige gebruiker van mijn gsm. Telkens ik mijn effectenrekening wil checken, moet ik thuis naar de laptop met het 'kaske' van rabo. Op werk of met de gsm kan dat niet vlot. Spijtig.Piper schreef: Hansv, waarderingen van fondsen zijn toch ook niet beleggingen waar beleggers continue naar kijken.
Wees in elk geval voorzichtig met overbrengen van fondsen en informeer u goed, want u zou wel eens in eigen vel kunnen snijden (bewaarloon bij een andere bank, uitstapkosten bij Rabobank...).
Ik (ik zeg wel ik) zou mijn posities bij Rabobank behouden. Informeer misschien eens wanneer Rabobank een update zal doen.
Maar je hebt wel gelijk, opletten met bewaarkost en transactie kost...
En navragen bij Rabo: ze geven al geruime tijd de belofte dat het in orde zou komen. Ik denk dat we inmiddels al richting 2 jaar gaan dat we daarop wachten.
Hansv, Rabobank is wel een deftige, correcte en geloofwaardige bank. Ze zijn er duidelijk mee bezig. Dus heb misschien nog wat geduld.
Ik denk ook niet dat deze fondsen op dagbasis of weekbasis fors bewegen.
En dankzij dat "kaske" geniet u van een hoge veiligheid.
Ik denk ook niet dat deze fondsen op dagbasis of weekbasis fors bewegen.
En dankzij dat "kaske" geniet u van een hoge veiligheid.