Overstappen naar MoneYou of NIBC?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Overstappen naar MoneYou of NIBC?
Twijfel of ik ga overstappen van Rabobank naar Moneyou of NIBC.
Mijn vraag aan jullie is, vanaf welk bedrag zouden jullie overstappen voor 0,55% of 0,65% meer?
Ik vind bijvoorbeeld bij 20.000 euro dit niet de moeite. Naar mijn mening is een bedrag vanaf € 40.000 pas interessant.
Hoe zien jullie dit?
Mijn vraag aan jullie is, vanaf welk bedrag zouden jullie overstappen voor 0,55% of 0,65% meer?
Ik vind bijvoorbeeld bij 20.000 euro dit niet de moeite. Naar mijn mening is een bedrag vanaf € 40.000 pas interessant.
Hoe zien jullie dit?
Re: Overstappen naar MoneYou of NIBC?
Per 10.000€ heb je volgende verschillen in "echte" rentecijfers per jaar op dit ogenblik:
Rabobank spaar
Basis: 150€
GP: 30€
Totaal: 180€
NIBC spaar
Basis: 190€
GP: 40€
Totaal: 230€
Verschil met Rabo spaar: 50€
MoneYou Flex
Basis: 195€
Totaal: 235€
Verschil met Rabo spaar: 55€
Rabobank Plus
Basis: 65€
GP: 150€
Totaal: 215€
NIBC getrouw
Basis: 125€
Totaal: 275€
Verschil met Rabo Plus: 60€
MoneYou Plus
Basis: 140€
GP: 125€
Totaal: 265€
Verschil met Rabo Plus: 50€
Uiteraard ga ik er hier van uit dat de rente een heel jaar onveranderd blijft. Vermenigvuldig de verschillen per schijf van 10.000€ om de andere verschillen te kennen op dit ogenblik.
Misschien ligt dit aan mij, maar ik kan niet naast verschillen van meer dan 100€/jaar kijken als het risico niet groot is, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken uiteraard
Rabobank spaar
Basis: 150€
GP: 30€
Totaal: 180€
NIBC spaar
Basis: 190€
Totaal: 230€
Verschil met Rabo spaar: 50€
MoneYou Flex
Basis: 195€
Totaal: 235€
Verschil met Rabo spaar: 55€
Rabobank Plus
Basis: 65€
Totaal: 215€
NIBC getrouw
Basis: 125€
Totaal: 275€
Verschil met Rabo Plus: 60€
MoneYou Plus
Basis: 140€
GP: 125€
Totaal: 265€
Verschil met Rabo Plus: 50€
Uiteraard ga ik er hier van uit dat de rente een heel jaar onveranderd blijft. Vermenigvuldig de verschillen per schijf van 10.000€ om de andere verschillen te kennen op dit ogenblik.
Misschien ligt dit aan mij, maar ik kan niet naast verschillen van meer dan 100€/jaar kijken als het risico niet groot is, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken uiteraard

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je berichtje en berekeningen.
Bij mij gaat het om 60k. Ik ken de verschillen wel, maar heb eigenlijk geen zin om vanallerlei banken te hebben en die rompslomp eromheen. Tevens heb ik een gift account voor de kinderen bij de Rabobank.
Bij mij gaat het om 60k. Ik ken de verschillen wel, maar heb eigenlijk geen zin om vanallerlei banken te hebben en die rompslomp eromheen. Tevens heb ik een gift account voor de kinderen bij de Rabobank.
Ik vraag mij af wat er vanaf 1 januari 2013 verandert. Ging de regering de spaarboekjes niet nog eens hervormen(getrouwheidsrekening afschaffen, nog enkel 1 basisintrest)? En wat zijn dan de gevolgen als je nu nog overstapt naar bv. MoneyYou (wetende dat er binnen 3m. een ander systeem komt en dat je onder het oude systeem je geld 12 m. moet laten staan om een getrouwheidspremie te bekomen).
@ m-peeters
Was het maar waar dat de GP afgeschaft wordt!
De nieuwe regels is dat je niet meer tot het einde van het jaar moet wachten om een GP te ontvangen (nog altijd pas na 12 maanden verworven), maar ieder kwartaal wordt die uitbetaald.
Lees zeker dit artikel eens: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... boden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu hier terug on topic.
Was het maar waar dat de GP afgeschaft wordt!

Lees zeker dit artikel eens: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... boden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu hier terug on topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be