Overstappen naar pensioensparen Rabo?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Overstappen naar pensioensparen Rabo?
Bij rabo ook niet.
Is dat niet de 'lopende kost' ?Kevva schreef:Bij Pricos niet. Is dat bij Rabo zo?Orp schreef:toch eventjes opmerken dat er bij vele contracten ook een beheerskost is
ligt vaak vast op 10-15 €/jaar, als je 2-3 contracten lopen hebt..
Bij Pricos is dit ongeveer 1.34% en bij Rabo is dit ongeveer 1,25 % (Bij Rabo echter geen instapkost van 2%)
Staat uitgelegd in de prospectus...
Bij mijn DVV Plus 3 Tak21 is de beheerskost (of lopende kost) 0.1%
Instapkost is dan wel weer 6%...
Straks eens een excel tabel maken om te kijken wat het meest voordelig is.
Als ik het goed begrijp is die Pricos eigenlijk niet zo goed? Zal donderdag eens zien om mijn pensioensparen over te dragen naar Rabo.
Ik heb net een excel tabel gemaakt met DVV Plus3, Pricos en Rabobank BalanceKevva schreef:Als ik het goed begrijp is die Pricos eigenlijk niet zo goed? Zal donderdag eens zien om mijn pensioensparen over te dragen naar Rabo.
Op 30 jaar (ik ben 37) tijd, zie bijlage, verschillen zijn enorm!
De rentevoeten zijn het gemiddelde van de laatste 10 jaar bekeken.
Rentevoet van DVV klopt eigenlijk niet, heb hier een gemiddelde winstdeelname van 1 % gerekend bovenop de 2,00% rente nu. Maar deze is ook wat variabel... Dus vooral bruikbaar om Pricos met Rabobank te vergelijken.
PS, heb van Rabobank ook Growth en Stability erbij gezet in de bovenste rij, dit is wel het gemiddelde van de laatste 5 jaar!
Dus geen beurscrash van 2008 meegeteld, geeft dus een vertekend beeld. Maar als je eens wil dromen, kun je die rentes invoegen in de tabel...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt.ckon1977 schreef:Ik heb net een excel tabel gemaakt met DVV Plus3, Pricos en Rabobank BalanceKevva schreef:Als ik het goed begrijp is die Pricos eigenlijk niet zo goed? Zal donderdag eens zien om mijn pensioensparen over te dragen naar Rabo.
Op 30 jaar (ik ben 37) tijd, zie bijlage, verschillen zijn enorm!
De rentevoeten zijn het gemiddelde van de laatste 10 jaar bekeken.
Rentevoet van DVV klopt eigenlijk niet, heb hier een gemiddelde winstdeelname van 1 % gerekend bovenop de 2,00% rente nu. Maar deze is ook wat variabel... Dus vooral bruikbaar om Pricos met Rabobank te vergelijken.
PS, heb van Rabobank ook Growth en Stability erbij gezet in de bovenste rij, dit is wel het gemiddelde van de laatste 5 jaar!
Dus geen beurscrash van 2008 meegeteld, geeft dus een vertekend beeld. Maar als je eens wil dromen, kun je die rentes invoegen in de tabel...
Die balanced van Rabo komt een pak interessanter uit dan Pricos van KBC, zal eens zien om te veranderen.
Alvorens zomaar over te stappen misschien ook eens denken aan de gevolgen mbt de taks van 8%?
Contract vanaf 01/01/2015 = 8% eenmalig op je 60ste.
Contract voor 01/01/2015 is nu vijf jaar opeenvolgend 1% en vervolgens maar 3% meer op je 60ste...voor een contract dat nog lang loopt is dat wel een serieus voordeel.
Contract voor 01/01/2015 is nu vijf jaar opeenvolgend 1% en vervolgens maar 3% meer op je 60ste...voor een contract dat nog lang loopt is dat wel een serieus voordeel.
Is dit juiste informatie? Wie kan dit bevestigen?
Ik ben van plan te veranderen naar Rabobank, mijn bestaande pensioenspaarfonds is 6 jaar oud.
Dus dit is een belangrijk gegeven.
Ik ben van plan te veranderen naar Rabobank, mijn bestaande pensioenspaarfonds is 6 jaar oud.
Niemand?bertVW schreef:Is dit juiste informatie? Wie kan dit bevestigen?
Bij een overdracht wordt de historiek van eerdere stortingen mee overgenomen.bertVW schreef:Niemand?bertVW schreef:Is dit juiste informatie? Wie kan dit bevestigen?
pensioensparen-rabobank-t10522-285.html#p204971" onclick="window.open(this.href);return false;
Chpan, waar heb jij die info dan vandaan?chpan schreef:Alvorens zomaar over te stappen misschien ook eens denken aan de gevolgen mbt de taks van 8%?