Overstappen naar pensioensparen Rabo?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Overstappen naar pensioensparen Rabo?
Na reeds een 5-tal jaar te hebben gestort bij Argenta (ARPE), overweeg ik om dit pensioensparen over te dragen naar Rabo (Pension Fund Growth)
Is dit een slimme zet, of zou ik ARPE laten staan en enkel storten bij Rabo?
Is dit een slimme zet, of zou ik ARPE laten staan en enkel storten bij Rabo?
Re: Overstappen naar pensioensparen Rabo?
Ik zit met hetzelfde dilemma Kawa.
Op de site "mijnkapitaal" komt argenta er ook niet slecht uit.
Ben benieuwd naar eventueel advies.
Op de site "mijnkapitaal" komt argenta er ook niet slecht uit.
Ben benieuwd naar eventueel advies.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ARPE is zeker geen slecht fonds. Vanwaar jullie reden om te veranderen?
Een beetje diversificatie kan nooit kwaad.
Starten met een nieuw fonds en het oude fonds laten bestaan behoort perfect tot de mogelijkheden. Zo spreidt je het risico dat de fondsbeheerder eens een mindere periode heeft.
Starten met een nieuw fonds en het oude fonds laten bestaan behoort perfect tot de mogelijkheden. Zo spreidt je het risico dat de fondsbeheerder eens een mindere periode heeft.
ARPE loopt wat achter op het fonds van Rabo. Ik heb reeds 5 jaar gestort bij ARPE, en reeds een jaar bij Rabo.
Ben wel heel tevreden van Rabo.
Met de 75 EURO-actie lijkt het mij toch interessant om alles naar Rabo te verkassen?
Ben wel heel tevreden van Rabo.
Met de 75 EURO-actie lijkt het mij toch interessant om alles naar Rabo te verkassen?
Ik volg Robokat, stort vanaf nu bij Rabobank en zo diversifieer je in 2 van de beste pensioenspaarfondsen die er zijn. Je kan de boel verhuizen voor 75 euro, maar als dat de enige reden is, vind ik het niet echt een goede reden.
Ik zou graag mijn pensioenspaarfondsenpot van Belfius High Equities overdragen naar Rabobank Growth.
Kunnen zij daar kosten voor aanrekenen Belfius?
Kunnen zij daar kosten voor aanrekenen Belfius?
Ja, maar Rabobank betaalt die kosten.
Ik kan je verstaan Maarten ivm die 75€ maar het is toch ook niets.
Dit is misschien not done maar ik ben zowel klant bij Rabo en Record. Pensioensparen doe ik met arpe bij Argenta.
Ik heb juist gezien dat je bij record online hun pensioenspaarfonds kunt opstarten en in storten. Dus in theorie hier 100€ in storten en dan overbrengen naar rabobank voor 31/1 om daar verder te gaan de volgende jaren zou kunnen met de cadeau van 75€. Zo heb je de cadeau, je moet niet overzetten van arpe naar rabo zodat je spreiding houdt en je begint te storten in het beste pensioenspaarfonds van het moment.
Als ik goed redeneer tenminste.
Voel ik me er goed bij? niet echt maar ik weet ook dat ik voor hen ook maar een nummer ben.
Dit is misschien not done maar ik ben zowel klant bij Rabo en Record. Pensioensparen doe ik met arpe bij Argenta.
Ik heb juist gezien dat je bij record online hun pensioenspaarfonds kunt opstarten en in storten. Dus in theorie hier 100€ in storten en dan overbrengen naar rabobank voor 31/1 om daar verder te gaan de volgende jaren zou kunnen met de cadeau van 75€. Zo heb je de cadeau, je moet niet overzetten van arpe naar rabo zodat je spreiding houdt en je begint te storten in het beste pensioenspaarfonds van het moment.
Als ik goed redeneer tenminste.
Voel ik me er goed bij? niet echt maar ik weet ook dat ik voor hen ook maar een nummer ben.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Dave, deze laatste combinatie is niet mogelijk.
Je kunt maar in één 'merk' pensioen fonds (of verzekering) storten in één lopend jaar.
Nogmaals lokkertjes mogen niet jouw motivatie zijn....Arpe fonds is ook niet slecht.
Wat wel super is bij Rabo is de éénvoud in de applicatie om aan pensioen sparen te doen.
Zelf heb ik 2 pens fondsen.... het voorstel van Robo is prima. Misschien doet Arpe het binnen enkele jaren beter en ben je blij dat je de combinatie hebt ?
Je kunt maar in één 'merk' pensioen fonds (of verzekering) storten in één lopend jaar.
Nogmaals lokkertjes mogen niet jouw motivatie zijn....Arpe fonds is ook niet slecht.
Wat wel super is bij Rabo is de éénvoud in de applicatie om aan pensioen sparen te doen.
Zelf heb ik 2 pens fondsen.... het voorstel van Robo is prima. Misschien doet Arpe het binnen enkele jaren beter en ben je blij dat je de combinatie hebt ?
Bedankt voor de info iedereen.
Ik vraag me dan wel af waarom rabobank op zijn overgangsformulier vraagt : reeds gestort voor huidig fiscaal jaar? en dan de keuze tussen ja gedeeltelijk en het maximum.
Mensen die al een gedeelte gestort hadden kregen dan het advies nog bij te storten tot het maximum in hun vorig fonds vooraleer de overstap werd gedaan?
Maakt niet uit. Ik zal dit jaar gewoon beginnen bij rabo en Arpe even laten rusten.
Ik vraag me dan wel af waarom rabobank op zijn overgangsformulier vraagt : reeds gestort voor huidig fiscaal jaar? en dan de keuze tussen ja gedeeltelijk en het maximum.
Mensen die al een gedeelte gestort hadden kregen dan het advies nog bij te storten tot het maximum in hun vorig fonds vooraleer de overstap werd gedaan?
Maakt niet uit. Ik zal dit jaar gewoon beginnen bij rabo en Arpe even laten rusten.
Dat is voor het fiscaal attest denk ik.
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan: na vijf jaar in Arpe gestort te hebben ben ik begin 2014 in Rabo Pension Growth begonnen... ARPE laat ik gewoon staan en bouw dit jaar (en eerste jaren) wat op in het fonds van Rabo.dave1976 schreef:Ik zal dit jaar gewoon beginnen bij rabo en Arpe even laten rusten.
Zo ga ik het ook doen.
Maar als je je oude pensioenspaarfonds laat staan, dan ga je wss je 75€ niet krijgen bij Rabo als je daar je PSP start?