Overuren uitbetalen of opnemen
Overuren uitbetalen of opnemen
Beste forumleden , heb reeds het internet rondgezocht maar jammer genoeg in mijn situatie nog niks teruggevonden.
Het zit hem namelijk zo dat ik regelmatig overuren doe , deze zijn dan aan 150% betaald , ik mag van mijn werkgever zelf kiezen of ik deze volledig aan 150% laat uitbetalen of anderzijds 50% laat uitbetalen en als verlof terug opneem.
Tevens mag ik van mijn werkgever ook onbetaalde verlof nemen zoveel ik zelf wens.
Is het voor mij dan niet voordeliger om ze aan 150% volledig te laten uitbetalen (waarvan de 1ste 180uren een fiscale korting op toegepast wordt) en dan onbetaalde verlof te nemen ?
Of zie ik dit verkeerd ? en is de "fiscale" korting enkel van toepassing op het overuurgedeelte van 50% ?
alvast bedankt voor je antwoord
Het zit hem namelijk zo dat ik regelmatig overuren doe , deze zijn dan aan 150% betaald , ik mag van mijn werkgever zelf kiezen of ik deze volledig aan 150% laat uitbetalen of anderzijds 50% laat uitbetalen en als verlof terug opneem.
Tevens mag ik van mijn werkgever ook onbetaalde verlof nemen zoveel ik zelf wens.
Is het voor mij dan niet voordeliger om ze aan 150% volledig te laten uitbetalen (waarvan de 1ste 180uren een fiscale korting op toegepast wordt) en dan onbetaalde verlof te nemen ?
Of zie ik dit verkeerd ? en is de "fiscale" korting enkel van toepassing op het overuurgedeelte van 50% ?
alvast bedankt voor je antwoord

Re: Overuren uitbetalen of opnemen
De fiscale korting is op de volledige 150%, je mag dus 180 uren voordelig overwerken, daarna betaal je de gewone belastingtarieven (de overuren worden gewoon bij uw loon geteld).
Je zou kunnen redeneren dat overuren iets extra zijn en dat ze dus in uw hoogste belastingschijf vallen, maar
dit is bij iemand die een zeer hoog basisloon heeft ook zo, die valt ook met een deel van zijn loon in een hoge schijf. Je zal er met andere woorden veel op afstaan, maar je zal er toch nog iets aan overhouden dus aan u de keuze of je voor uzelf genoeg overhoudt om een uur over te werken. Ik laat ze uitbetalen.
Je zou kunnen redeneren dat overuren iets extra zijn en dat ze dus in uw hoogste belastingschijf vallen, maar
dit is bij iemand die een zeer hoog basisloon heeft ook zo, die valt ook met een deel van zijn loon in een hoge schijf. Je zal er met andere woorden veel op afstaan, maar je zal er toch nog iets aan overhouden dus aan u de keuze of je voor uzelf genoeg overhoudt om een uur over te werken. Ik laat ze uitbetalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij alles laten uitbetalen is er die maand een hoger loon.
Als men dan verlet neemt is er een lager loon.
Bij gedeeltelijk uitbetalen is er bij verletten nog steeds loon.
Dus aan u de keuze .
En wat onbetaald verlof nemen betreft,wettelijk is dit maar 13 dagen om in orde te blijven met sociale zekerheid.
En wat doet uw werkgever als u onbetaald verlof neemt , daar wordt bij hem gewoon verlet overuren ingevuld.
En dit staat ook zo op uw loonbriefje , is dit niet het geval dan wordt er gesjoemeld.
Uw loon brief komt die van een sociaal secretariaat of eigen loondienst werkgever.
En ja zo een loonbrief is soms wat studeer werk om alles te snappen wat er op staat.
En elk jaar met vertraging ontvangt u een pensioen strook met daarop gewerkte en gelijkgestelde dagen.
Niet onbelangrijk voor de toekomst.
Zou zo een briefje wel eens willen inkijken met uw onbetaald verlof dat men toestaat.
Dus aan u de keuze .
En wat onbetaald verlof nemen betreft,wettelijk is dit maar 13 dagen om in orde te blijven met sociale zekerheid.
En wat doet uw werkgever als u onbetaald verlof neemt , daar wordt bij hem gewoon verlet overuren ingevuld.
En dit staat ook zo op uw loonbriefje , is dit niet het geval dan wordt er gesjoemeld.
Uw loon brief komt die van een sociaal secretariaat of eigen loondienst werkgever.
En ja zo een loonbrief is soms wat studeer werk om alles te snappen wat er op staat.
En elk jaar met vertraging ontvangt u een pensioen strook met daarop gewerkte en gelijkgestelde dagen.
Zou zo een briefje wel eens willen inkijken met uw onbetaald verlof dat men toestaat.
Estate Guru believer.
Bedankt voor je comment , ik heb nog geen idee wat men werkgever ingeeft bij het onbetaald verlof nemen , ben nog niet lang indienst dus heb ook nog geen onbetaalde verlof genomen. Maar volgens hun is dit onbeperkt (ik ben namelijk geplaatst bij hun "klant" , de regel is als de klant akkoord is dat je thuis blijft is het in orde en voor men werkgever maakt dit niets uit , zij krijgen dan gewoon een dag niet betaald van de klant voor mijn diensten en ik dus ook niet ...)platin schreef: ↑27 februari 2020, 14:53 Bij alles laten uitbetalen is er die maand een hoger loon.
Dus aan u de keuze .
loonbrief is via een sociaal secretariaat.
Ik had gewoon de gedachte als ik mijn volledige 150% liet uitbetalen dat dit voor mezelf voordeliger ging zijn met de fiscale "korting" dan dat ik dit in recup ging nemen.
Ik zit in de hoogste belastingsschijf dus zit ik toch sowieso hierin ook met overuren vermoedelijk ...