pand verkopen op eigen houtje
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
pand verkopen op eigen houtje
Is het mogelijk om in Vlaanderen een pand te verkopen zonder notaris/makelaar? Ik wil gewoon niet duizenden euro's betalen voor een paar uren papier opzoekwerk. Alvast bedankt.
Re: pand verkopen op eigen houtje
Zeker, de kosten van de notaris zijn volledig voor de koper.
Deze kosten zijn voor u:
bodemattest
energieprestatiecertificaat (EPC)
proces-verbaal van keuring van de elektrische installaties
Deze kosten zijn voor u:
bodemattest
energieprestatiecertificaat (EPC)
proces-verbaal van keuring van de elektrische installaties
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zonder makelaar: geen enkel probleem, wordt vaak gedaan en spaart je inderdaad heel wat geld uit.
Zonder notaris: nee, er moet een akte + registratie gebeuren, maar deze kosten zijn voor de koper, niet voor de verkoper.
Jouw notaris moet op voorhand wel een aantal opzoekingen doen (kadaster, ...) maar dit is gratis.
Deze kosten zijn wel voor jou: EPC + elektriciteitskeuring, maar deze documenten brengen verder geen verplichtingen mee, dwz je moet gekeurd worden, niet goedgekeurd (al kan dit wel invloed hebben op de verkoopprijs).
TNTim was me voor.
Zonder notaris: nee, er moet een akte + registratie gebeuren, maar deze kosten zijn voor de koper, niet voor de verkoper.
Jouw notaris moet op voorhand wel een aantal opzoekingen doen (kadaster, ...) maar dit is gratis.
Deze kosten zijn wel voor jou: EPC + elektriciteitskeuring, maar deze documenten brengen verder geen verplichtingen mee, dwz je moet gekeurd worden, niet goedgekeurd (al kan dit wel invloed hebben op de verkoopprijs).
TNTim was me voor.
2 klokken horen luiden is altijd beter dan maar eentje. 
Helemaal akkoordTNTim schreef:2 klokken horen luiden is altijd beter dan maar eentje.