Pand verkopen: wat met lening?
TIP
Pand verkopen: wat met lening?
Ik heb mijn aflossingsplan eens bekeken.
Ik heb een lening lopen op 25 jaar, stel dat ik nu vervroegd zou aflossen: hoe kan ik dan exact weten wat ik aan de bank moet terug betalen? (+ de boete van 3 maanden intrest?)
Wat zie ik op mijn plan:
- Vervaldag
- Interest
- Kapitaal
- Te betalen
- Kapitaalsaldo na betaling
Stel dat ik na 2 jaar (random tijd) wil terug betalen dan zie ik dat mijn kapitaalsaldo na betaling op dat moment nog 144k is ongeveer.
Is dit dan het bedrag dat ik aan de bank dien terug te betalen (met uitzondering van de boete) of bekijk ik dit verkeerd en komen alle interesten van de maanden die nog komen zouden hierbij?
Ik heb een lening lopen op 25 jaar, stel dat ik nu vervroegd zou aflossen: hoe kan ik dan exact weten wat ik aan de bank moet terug betalen? (+ de boete van 3 maanden intrest?)
Wat zie ik op mijn plan:
- Vervaldag
- Interest
- Kapitaal
- Te betalen
- Kapitaalsaldo na betaling
Stel dat ik na 2 jaar (random tijd) wil terug betalen dan zie ik dat mijn kapitaalsaldo na betaling op dat moment nog 144k is ongeveer.
Is dit dan het bedrag dat ik aan de bank dien terug te betalen (met uitzondering van de boete) of bekijk ik dit verkeerd en komen alle interesten van de maanden die nog komen zouden hierbij?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Pand verkopen: wat met lening?
Je betaalt enkel het "openstaand saldo" terug, niet de "toekomstige intresten", maar de bank mag wel een "wederbelegginsvergoeding" aanrekenen.
Zie ook https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... ugbetaling
Zie ook https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... ugbetaling
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij het afsluiten van uw lening hebt U een aflossingstabel gekregen,daar kan je maand na maand het openstaand saldo zien wat je nog verschulgdigd bent aan de bank.
De wederbeleggingsvergoeding ( max. 3 maand intrest) is er niet bij gerekend..
Als je die aflossingstabel niet meer hebt kan je die altijd opvragen aan de bank.
De wederbeleggingsvergoeding ( max. 3 maand intrest) is er niet bij gerekend..
Als je die aflossingstabel niet meer hebt kan je die altijd opvragen aan de bank.
Heb ik gedaan.
Dus eigenlijk gaat het om het geleend bedrag zonder interesten.
Stel. dat ik 150.000 EUR leen en na 2 jaar heb ik 140.000 EUR openstaand saldo (dus 10.000 EUR afbetaald) dan betaal ik nog 140.000 EUR terug + de wederbeleggingsvergoeding, dewelke maximaal 3 maand interest mag bedragen, toch?
Stel. dat ik 150.000 EUR leen en na 2 jaar heb ik 140.000 EUR openstaand saldo (dus 10.000 EUR afbetaald) dan betaal ik nog 140.000 EUR terug + de wederbeleggingsvergoeding, dewelke maximaal 3 maand interest mag bedragen, toch?
Ja als het een lening met vaste intrestvoet is. Bij een variabele is het o.b.v. het openstaand saldo na uw laatste gewone aflossing. Omdat hier het openstaande kapitaal mee evalueert met de renteherzieningen. Bij een rente daling betaal je snelle kapitaal af dan bij een rente stijging.
Met deze tool kan je het exacte bedrag bereken voor zowel de vaste als de variabele leningen: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... talen.html
Kijk ook naar de voorwaarden voor een vervroegde aflossing in uw leningsakte na.
Met deze tool kan je het exacte bedrag bereken voor zowel de vaste als de variabele leningen: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... talen.html
Kijk ook naar de voorwaarden voor een vervroegde aflossing in uw leningsakte na.
yep, ge hebt het beet.. Over de wederbeleggingsvergoeding kan je wel onderhandelen..Svh86 schreef: ↑27 mei 2021, 19:40 Heb ik gedaan.