Pasfotos
Pasfotos
Omdat alle kleintjes samen één groot maken ....
Pasfoto's kosten hier in de buurt tegenwoordig 14 euro voor 6 stuks.
Als je die regelmatig nodig hebt :
Inscannen op 150 dpi en bv laten afdrukken in een fotoservice als bij Hema of Kruidvat.
Prijs voor 8 afdrukken van foto's x 6 pasfoto's : rond de 4 euro voor 48 pasfoto's..
Die kan je dan nog een jaar of 6 gebruiken voor een 'prikje'.
Pasfoto's kosten hier in de buurt tegenwoordig 14 euro voor 6 stuks.
Als je die regelmatig nodig hebt :
Inscannen op 150 dpi en bv laten afdrukken in een fotoservice als bij Hema of Kruidvat.
Prijs voor 8 afdrukken van foto's x 6 pasfoto's : rond de 4 euro voor 48 pasfoto's..
Die kan je dan nog een jaar of 6 gebruiken voor een 'prikje'.
Re: Pasfotos
Er zijn ook websites waar je pasfoto's kunt uploaden en dan krijg je ze thuis gestuurd voor een prikje.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Edit : onderstaande post als antwoord op een bericht van een ander lid wiens berichten in dit hoofdstuk zijn verwijderd.
Je kan ook 2 vellen van 6 kopen. Niemand verplicht je om er 8 te bestellen. Het was maar een voorbeeld als prijsillustratie.
Ik heb er meer dan 1 nodig per 5 jaar. Jij niet ? Doe gerust wat je zelf wil ..
Voor een nieuwe identiteitskaart aanvaarden ze elke nog gelijkende foto. Bij mij hebben ze er al aanvaard van meer dan 5 jaar oud.
Self service cabines geven niet altijd een goed beeld vooraf van wat op de foto gaat komen.
Je kan dan wel eens je geld kwijt zijn aan onbruikbare foto's en zo je winst zien verdampen.
Ik heb er ook al gebruik van gemaakt en tot nu toe lukt dat prima, geef ik toe. Anderen die ik ken hadden minder geluk..
Als je toch zeker bent van de kwaliteit zegt niemand dat je die foto's van de Carrefour self service box niet kan inscannen en afdrukken.
Je kan ook 2 vellen van 6 kopen. Niemand verplicht je om er 8 te bestellen. Het was maar een voorbeeld als prijsillustratie.
Ik heb er meer dan 1 nodig per 5 jaar. Jij niet ? Doe gerust wat je zelf wil ..
Voor een nieuwe identiteitskaart aanvaarden ze elke nog gelijkende foto. Bij mij hebben ze er al aanvaard van meer dan 5 jaar oud.
Self service cabines geven niet altijd een goed beeld vooraf van wat op de foto gaat komen.
Je kan dan wel eens je geld kwijt zijn aan onbruikbare foto's en zo je winst zien verdampen.
Ik heb er ook al gebruik van gemaakt en tot nu toe lukt dat prima, geef ik toe. Anderen die ik ken hadden minder geluk..
Als je toch zeker bent van de kwaliteit zegt niemand dat je die foto's van de Carrefour self service box niet kan inscannen en afdrukken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 september 2016, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Edit : onderstaand bericht als antwoord op een vraag van een ander lid (posts zijn gewist blijkbaar)
De vraag was waarvoor je zoal veel pasfoto's zou kunnen nodig hebben.
- werkgever(s)
- familie en lief / vrouw (of beiden)
- visa voor Azie (ik reis vaak - 3 per keer)
- verlengingen van dat visum (3 per keer)
- identiteitskaart, reispaspoort, rijbewijs, internationaal rijbewijs, rijbewijs in het buitenland,
- toegangsbadges (soms nodig / soms niet) voor bedrijven die je bezoekt
En ik wil er dan ook nog vele jaren mee voort kunnen..
Iets geleerd Eddy ? Of nog altijd twijfelaar ?
Ik ben het er mee eens dat jij of anderen dit misschien niet kunnen gebruiken. Aan de andere kant denk ik dat ik niet zo uniek ben op deze wereld en dat anderen er misschien toch iets mee vooruit zijn, al was het maar alleen om het te lezen en in het achterhoofd te houden.
- werkgever(s)
- identiteitskaart, reispaspoort, rijbewijs, internationaal rijbewijs, rijbewijs in het buitenland,
Ik ben het er mee eens dat jij of anderen dit misschien niet kunnen gebruiken. Aan de andere kant denk ik dat ik niet zo uniek ben op deze wereld en dat anderen er misschien toch iets mee vooruit zijn, al was het maar alleen om het te lezen en in het achterhoofd te houden.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 september 2016, 18:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je meer stuks vraagt op het moment dat je pasfoto laat maken zal dat waarschijnlijk ook niet veel extra kosten.
Bij dezelfde winkel waar ze 14 euro rekenen voor 6 stuks, kostte het bv 20 euro om dezelfde foto elektronisch te ontvangen (digitaal) via email. Terwijl die digitale file sowieso gemaakt wordt.
De ene winkelier bedriegt zijn klanten al wat meer dan de andere zeker ?
Een lokaal gezegde hier : iedereen is dief in zijn eigen stiel.
De ene winkelier bedriegt zijn klanten al wat meer dan de andere zeker ?
Een lokaal gezegde hier : iedereen is dief in zijn eigen stiel.
Wij maken onze pasfoto's zelf.
We fotograferen mekaar met een digitaal fototoestelletje (dat normaal voor onze vakantiekiekjes dient).
De eisen waaraan pasfoto's tegenwoordig moeten voldoen, kan men gemakkelijk vinden op internet. (witte effen achtergrond, afmetingen, schaduwen ...)
We kunnen dus net zo dikwijls "gratis" proberen tot we het gewenste resultaat hebben. We selecteren de gekozen foto, nadat we ze opgeslagen hebben op onze PC, en we printen hem af met een daarvoor speciaal programma: voor pasfoto's hebben we dan 6 fotootjes op klassiek fotopapier.
We fotograferen mekaar met een digitaal fototoestelletje (dat normaal voor onze vakantiekiekjes dient).
De eisen waaraan pasfoto's tegenwoordig moeten voldoen, kan men gemakkelijk vinden op internet. (witte effen achtergrond, afmetingen, schaduwen ...)
We kunnen dus net zo dikwijls "gratis" proberen tot we het gewenste resultaat hebben. We selecteren de gekozen foto, nadat we ze opgeslagen hebben op onze PC, en we printen hem af met een daarvoor speciaal programma: voor pasfoto's hebben we dan 6 fotootjes op klassiek fotopapier.
@Nefertari : inderdaad mogelijk en nog beter / goedkoper. Onlangs in het buitenland pasfoto's moeten laten nemen en daar namen ze dat gewoon met een Iphone en dezelfde software als jij beschrijft.
In het buitenland zie je ook (gelukkig) dat de webcam opkomst kent. Soms geen pasfoto's meer nodig.. Mee met de tijd - hier niet altijd.
In het buitenland zie je ook (gelukkig) dat de webcam opkomst kent. Soms geen pasfoto's meer nodig.. Mee met de tijd - hier niet altijd.
Om terug te komen op dit topic:
Het ziet er naar uit dat we binnenkort voor de pasfoto op onze identiteitskaart of paspoort niet meer hoeven te zoeken naar goedkope mogelijkheden.
"Gedaan met papieren pasfoto's voor een nieuwe identiteitskaart of paspoort"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/02 ... tskaart-o/
Bestrijding van identiteitsfraude is uiteraard noodzakelijk.
Maar dat we daarvoor verplicht zouden worden om bij dure fotografen langs te gaan, zie ik absoluut niet zitten.
Er moeten toch andere manieren bestaan: ooit werd voorgesteld dat er digitale pasfoto's op de bevolkingsdienst zouden genomen worden.
Daar zou dan toch een betrouwbaardere controle kunnen zijn dan bij een fotograaf die het misschien niet zou nauw neemt?
Het ziet er naar uit dat we binnenkort voor de pasfoto op onze identiteitskaart of paspoort niet meer hoeven te zoeken naar goedkope mogelijkheden.
Maar dat we daarvoor verplicht zouden worden om bij dure fotografen langs te gaan, zie ik absoluut niet zitten.
Er moeten toch andere manieren bestaan: ooit werd voorgesteld dat er digitale pasfoto's op de bevolkingsdienst zouden genomen worden.
Daar zou dan toch een betrouwbaardere controle kunnen zijn dan bij een fotograaf die het misschien niet zou nauw neemt?
Wat is dat stuk hesp eigenlijk allemaal aan het beslissen.Nefertari schreef: ↑2 september 2017, 20:20 Om terug te komen op dit topic:
Heb echt schrik van die vent...
Onder het mom van bestrijding van terreur evolueren we naar een Big Brother maatschappij waar de overheid alles van je weet en je altijd en overal in de gaten houdt.
He who gives up freedom for safety won't have, nor deserves either one. - Benjamin Franklin
haelewyn schreef: ↑21 september 2016, 11:47 Edit : onderstaand bericht als antwoord op een vraag van een ander lid (posts zijn gewist blijkbaar)
- werkgever(s)
- minaressen