Patronale Life Starfix
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Patronale Life Starfix
Djtw: ik heb je een privebericht gestuurd.
Ik heb sinds woensdagmorgen een ondertekend kontrakt doorgemaild + ID gegevens, maar ondertussen geen reactie meer gekregen, ook niet na 2 herinneringsmails. Ondertussen dus nog niets gestort en de tijd begint te dringen.
Nog iemand met hetzelfde probleem ?
Nog iemand met hetzelfde probleem ?
Vandaag heb ik mijn papieren gekregen, maar in het contract staat het volgende vermeld : Instapkosten
StarFix (Tak 21) EIT: 1,00 % Is dit nog iemand opgevallen ? Nochtans was er 0% instapkosten beloofd. Ik heb om inlichtingen gevraagd bij Futuria maar nog niets gehoord. Weet er iemand waarvoor EIT staat ?
StarFix (Tak 21) EIT: 1,00 % Is dit nog iemand opgevallen ? Nochtans was er 0% instapkosten beloofd. Ik heb om inlichtingen gevraagd bij Futuria maar nog niets gehoord. Weet er iemand waarvoor EIT staat ?
Dit lijkt me normaal. Ik heb ook niks gehoord na ondertekening contract want in de mail van Futuria staat immers:Ik heb sinds woensdagmorgen een ondertekend kontrakt doorgemaild + ID gegevens, maar ondertussen geen reactie
"De fondsen kunt u , een 2 tal dagen nadat u de stukken naar mij terug
heeft gestuurd, enkel en alleen rechtstreeks overmaken aan de
Patronale , met vermelding van het u toegekend gestructureerd nummer"
maw: u stort gewoon (ga ik ook doen) zonder u dat bevestiging van uw contract heeft.
Bij mij staat op het contrcat overal bijgeschreven "actie 0% maart 2012"Vandaag heb ik mijn papieren gekregen, maar in het contract staat het volgende vermeld : Instapkosten
StarFix (Tak 21) EIT: 1,00 % Is dit nog iemand opgevallen
Ik he b dit nagevraagd bij makelaar Futuria en dit was hun feedback
Aan Geldwolf : Beste, Alle contracten zijn momenteel in afhandeling. Bevestigingen worden verstuurd over enkele weken na
ontvangst van de stortingen. Patronale vraagt echter dat de originele papieren contracten binnenkomen, dus doormailen is niet voldoende, we moeten echt de papieren stukken hebben opgestuurd via de post. Hou er ook rekening mee dat uw storting bij de Patronale moet zijn voor einde Maart om de waarborg van 3,45% te genieten.
Aan Grizzly : Beste, Dat klopt inderdaad. Normaal werken we tijdens de actieperiode met de manuele intekenformulieren die
we dan inscannen en doorsturen, maar gezien de actie op zijn einde loopt en iedereen nog te kunnen intekenen aan de
actievoorwaarden werken we de laatste dagen met de standaard electronische formulieren, daar dit sneller gaat. Hierop staat
een instapkost van 1% vermeld die we niet kunnen wijzigen en die ook de normale instapkost is als u via ons intekent, maar
tijdens de actieperiode valt deze kost zowiezo weg. Voor de mensen de een gescande versie hebben gekregen, die zullen de
kost van 0% inderdaad zien vermeld staan
Ook aan alle andere bezoekers die eventueel op een antwoord zitten te wachten van ons. Wij doen onze uiterste best alle
mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden, maar voor dringende vragen kunt u ons best tijdens werkdagen telefonisch
contacteren op het nummer 078/15.68.00. Langs deze weg krijgt u het vlugste antwoord op al uw vragen
Aan Geldwolf : Beste, Alle contracten zijn momenteel in afhandeling. Bevestigingen worden verstuurd over enkele weken na
ontvangst van de stortingen. Patronale vraagt echter dat de originele papieren contracten binnenkomen, dus doormailen is niet voldoende, we moeten echt de papieren stukken hebben opgestuurd via de post. Hou er ook rekening mee dat uw storting bij de Patronale moet zijn voor einde Maart om de waarborg van 3,45% te genieten.
Aan Grizzly : Beste, Dat klopt inderdaad. Normaal werken we tijdens de actieperiode met de manuele intekenformulieren die
we dan inscannen en doorsturen, maar gezien de actie op zijn einde loopt en iedereen nog te kunnen intekenen aan de
actievoorwaarden werken we de laatste dagen met de standaard electronische formulieren, daar dit sneller gaat. Hierop staat
een instapkost van 1% vermeld die we niet kunnen wijzigen en die ook de normale instapkost is als u via ons intekent, maar
tijdens de actieperiode valt deze kost zowiezo weg. Voor de mensen de een gescande versie hebben gekregen, die zullen de
kost van 0% inderdaad zien vermeld staan
Ook aan alle andere bezoekers die eventueel op een antwoord zitten te wachten van ons. Wij doen onze uiterste best alle
mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden, maar voor dringende vragen kunt u ons best tijdens werkdagen telefonisch
contacteren op het nummer 078/15.68.00. Langs deze weg krijgt u het vlugste antwoord op al uw vragen
@webmaster : bedankt voor uw antwoord.
Maar moet het ondertekende formulier nu opgestuurd worden naar Futuria (Oostakker) of naar Patronale zelf (Brussel) ?
Misschien komt het door de drukte, maar de communicatie verloopt toch bijzonder moeilijk in mijn geval.
Er is geen duidelijke uitleg over wat je moet doen en wanneer, noch over wat je mag verwachten.
Hopelijk verloopt het beheer van de fondsen op een meer professionele manier.
Onderstaande tekst uit de laatste mail die ik kreeg :
Maar moet het ondertekende formulier nu opgestuurd worden naar Futuria (Oostakker) of naar Patronale zelf (Brussel) ?
Misschien komt het door de drukte, maar de communicatie verloopt toch bijzonder moeilijk in mijn geval.
Er is geen duidelijke uitleg over wat je moet doen en wanneer, noch over wat je mag verwachten.
Hopelijk verloopt het beheer van de fondsen op een meer professionele manier.
Onderstaande tekst uit de laatste mail die ik kreeg :
Normaliter sturen we u deze documenten per post, maar gezien de speciale 0 % actie- gekoppeld aan de 3.45 % intrestgarantie-, en waarbij zeker alle stukken, voorzien van uw originele handtekening, , na controle door ons -- en ook fondsen , alles uiterlijk voor 30/03 op de maatschappij dient te zijn, ---verkiezen we deze manier waarbij u gewoon uitprint en ons een ingevuld en getekend exemplaar terugzendt.(FUTURIA, Antwerpsesteenweg 1066 /B 004 te 9041 OOSTAKKER).
U mag het ook getekend stuk terug inscannen of mailen naar ons- maar we moeten uw originele handtekening voorleggen- wat logisch is.
Mocht u niet over een printer beschikken , dan kunnen we dit document uiteraard ook naar u sturen.
naar futuria oostakkerGeldwolf schreef: Maar moet het ondertekende formulier nu opgestuurd worden naar Futuria (Oostakker) of naar Patronale zelf (Brussel) ?
Bedankt, dat zullen we dan voor de zekerheid maar doen.
Nog enkele vraagjes ivm Starfix:
1. Gezien bv. bij Argenta internetbankieren het bedrag per dag voor overschrijving beperkt is tot 25000 euro. Mag men het verschuldigde bedrag voor een contract in meerdere keren/dagen overmaken als dit groter is dan 25000 euro., zonder nadelige gevolgen ?
2. Moet het overgeschreven bedrag afkomstig zijn van een rekening bij een bank waarvan de eigenaar dezelfde is als diegene die het contract heeft ondertekent of mogen dit verschillende personen zijn ?
1. Gezien bv. bij Argenta internetbankieren het bedrag per dag voor overschrijving beperkt is tot 25000 euro. Mag men het verschuldigde bedrag voor een contract in meerdere keren/dagen overmaken als dit groter is dan 25000 euro., zonder nadelige gevolgen ?
2. Moet het overgeschreven bedrag afkomstig zijn van een rekening bij een bank waarvan de eigenaar dezelfde is als diegene die het contract heeft ondertekent of mogen dit verschillende personen zijn ?
Futuria heeft me al geantwoord:
1. Ja
2. neen
1. Ja
2. neen
Let op met nr 2: als er grote sommen overgeschreven worden van een rekening naar een spaarrekening waarvan de titularissen niet identiek zijn, dan is dit een knipperlicht voor "witwas-praktijken".
Dwz: je gaat de BBI waarschijnlijk niet aan je deur krijgen, maar je loopt wel in de kijker.
Dwz: je gaat de BBI waarschijnlijk niet aan je deur krijgen, maar je loopt wel in de kijker.
Aan de webmaster: waarom is de Patronale Life Starfix plots uit het Tak21-overzicht verdwenen??? De Secure 21 en de Fructisafe staan er wel nog in vermeld....
Webmaster, ik zie de reden zonet... De aflopende actie werd verwijderd op het ogenblik dat ik het overzicht net raadpleegde... Nu terug 1 % variabele instapkost en een verminderd gewaarborgd rendement van 3,25 %... ik heb nog tijdens de actie ingetekend hoor... 
er is een nieuwe promotie voor bedragen vanaf 25.000 euro, je moet wel offerte aanvragen om de voorwaarden te weten te komen
Ik heb mijn beleggingsbedrag overgeschreven op de rekening van Patronale Life Starfix op 21/03/2012.
Vandaag brief in de bus gekregen van Futuria Gent, met contract/bevestiging onderschrijving (Finamore SA uit Luxemburg)
Alles is mooi in orde, zoals aangekondigd in de promotie, enkel de taks van 1,1 % en 35 Euro kosten.
Ingangsdatum van het contract = 22/03/2012.
Nu nog afwachten voor de ev. winsdeelname.
Ik vind dit zeker geen slecht beleggingsalternatief gezien de huidige toestand op de rentemarkt.
Op een bepaald moment moet je toch vervallen kapitaal ergens beleggen, je kan niet blijven afwachten op beter ... met een spaarrekening.
Vandaag brief in de bus gekregen van Futuria Gent, met contract/bevestiging onderschrijving (Finamore SA uit Luxemburg)
Alles is mooi in orde, zoals aangekondigd in de promotie, enkel de taks van 1,1 % en 35 Euro kosten.
Ingangsdatum van het contract = 22/03/2012.
Nu nog afwachten voor de ev. winsdeelname.
Ik vind dit zeker geen slecht beleggingsalternatief gezien de huidige toestand op de rentemarkt.
Op een bepaald moment moet je toch vervallen kapitaal ergens beleggen, je kan niet blijven afwachten op beter ... met een spaarrekening.