Patronale Life Starfix
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Patronale Life Starfix
Patronale Life Starfix.
Heeft er iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze "kleine" verzekeringsinstelling?
Vooral deze eerste bemerking is voor mij belangrijk ...
Deze levensverzekering lijkt mij momenteel een van de betere gegarandeerde rendementen te geven.
Vooral met de instapkosten die men nu via de Spaargids kan bekomen (max. 1% + 35 Euro) (+1,1% taks ..)
Ik voorzie om hier een deel van mijn vermogen in te plaatsen op + 8 jaar, om de RV te ontlopen, ik heb het geld zeker niet eerder nodig. (en tot max. 100.00 per persoon)
Dit om een alternatief te hebben voor de momenteel aangeboden termijnrekeningen met zulke looptijd.
Op een winstdeelname (niet gegarandeerd) reken ik niet te veel gezien de huidige economische toestand, maar als er slecht 1 x in de 8 jaar eentje valt, geeft dit wel al meer als de betere termijnrekening momenteel.
Kan iemand mij hier over berichten?
Heeft er iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze "kleine" verzekeringsinstelling?
Vooral deze eerste bemerking is voor mij belangrijk ...
Deze levensverzekering lijkt mij momenteel een van de betere gegarandeerde rendementen te geven.
Vooral met de instapkosten die men nu via de Spaargids kan bekomen (max. 1% + 35 Euro) (+1,1% taks ..)
Ik voorzie om hier een deel van mijn vermogen in te plaatsen op + 8 jaar, om de RV te ontlopen, ik heb het geld zeker niet eerder nodig. (en tot max. 100.00 per persoon)
Dit om een alternatief te hebben voor de momenteel aangeboden termijnrekeningen met zulke looptijd.
Op een winstdeelname (niet gegarandeerd) reken ik niet te veel gezien de huidige economische toestand, maar als er slecht 1 x in de 8 jaar eentje valt, geeft dit wel al meer als de betere termijnrekening momenteel.
Kan iemand mij hier over berichten?
Re: Patronale Life Starfix
Ben eveneens, en om dezelfde redenen, ingestapt (vorige week).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga intekenen op de Patronale Secure 21.
Dit jaar al zeker 3,65% netto + eventuele winstdeling.

Leg gerust de nadruk op eventueel 

kunt ge dan niet gewoon een termijnrekening van NIBC openen voor 10 jaar? 3,56% netto en geen kosten.....
Appels met appels, hé. 10 jaar versus 8 jaar.
Op 8j geeft NIBC iets van een 3,25% netto, zónder (kans op) winstdeelname.
Is die garantie maar voor 1 jaar ?Brugse Leeuw schreef:
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Secure 21 krijg je levenslang 2,25% gegarandeerd.
Daarbovenop geven ze elk jaar een bijkomende rentevoet.
Vorig jaar was dit 1,15%. Dit jaar 1,4%
En indien de maatschappij winst gemaakt heeft, heb je ook nog recht op een winstdeelname.
Patronale heeft een bijzonder goede website die hun tak21 formules goed uitleggen. Bijv. in welke produkten ze het geld investeren.
http://www.patronale-life.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovendien hoef je geen conjuncturele vergoeding te vrezen na 8 jaar!
Instapkosten bovendien via spaargids.be amper 35 euro per storting.
Daarbovenop geven ze elk jaar een bijkomende rentevoet.
Vorig jaar was dit 1,15%. Dit jaar 1,4%
En indien de maatschappij winst gemaakt heeft, heb je ook nog recht op een winstdeelname.
Patronale heeft een bijzonder goede website die hun tak21 formules goed uitleggen. Bijv. in welke produkten ze het geld investeren.
http://www.patronale-life.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovendien hoef je geen conjuncturele vergoeding te vrezen na 8 jaar!
Instapkosten bovendien via spaargids.be amper 35 euro per storting.
Die 2,25 % dat begrijp ik, da's de garantie.
Die bijkomende rentevoet echter: garanderen ze die ook want jij schreef gisteren dat je gaat instappen ?
En dan maak je boven die bijkomende rentvoet nog eens kans op winstdeelname ?
Die bijkomende rentevoet echter: garanderen ze die ook want jij schreef gisteren dat je gaat instappen ?
En dan maak je boven die bijkomende rentvoet nog eens kans op winstdeelname ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Die bijkomende rentevoet zal waarschijnlijk afhangen volgens de marktomstandigheden?
Deze wordt wel bekend gemaakt bij het begin van het kalenderjaar en is 1 jaar geldig.
2010: 1,5% bijkomende rentevoet
2011: 1,15%
2012: 1,4%
Dus ik vermoed dat de bijkomende rentevoet steeds boven de 1% zal bedragen.
Ik zou er niet alles opzetten maar ik denk wel dat dit een interessante tak21 is om te spreiden.
Deze wordt wel bekend gemaakt bij het begin van het kalenderjaar en is 1 jaar geldig.
2010: 1,5% bijkomende rentevoet
2011: 1,15%
2012: 1,4%
Dus ik vermoed dat de bijkomende rentevoet steeds boven de 1% zal bedragen.
Ik zou er niet alles opzetten maar ik denk wel dat dit een interessante tak21 is om te spreiden.
djtw schreef:Appels met appels, hé. 10 jaar versus 8 jaar.
maar wel zonder kosten (en die vreten meer dan je denkt aan het totaal rendement) en geen risico op geen winstdeelname.
Daarstraks las ik bij één van jullie reacties: Patronale heeft een goede website waarop men alles duidelijk uitlegd...
Daar lees ik: Gewaarborgde intrestvoet: 3,45%*, gewaarborgd voor 8 jaar = Financiele Infofiche
Jij komt vertellen dat er een bijkomende intrestvoet is die gewaarborgd is tijdens 1 jaar.
Zo duidelijk blijkt het allemaal niet te zijn.
Daar lees ik: Gewaarborgde intrestvoet: 3,45%*, gewaarborgd voor 8 jaar = Financiele Infofiche
Jij komt vertellen dat er een bijkomende intrestvoet is die gewaarborgd is tijdens 1 jaar.
Zo duidelijk blijkt het allemaal niet te zijn.
dat is bij dat ander product denk ik: patronale secure 21
Beheerstkost = 0 % (lees: zit in de rentevoet verrekend).Lukske schreef:
maar wel zonder kosten (en die vreten meer dan je denkt aan het totaal rendement) en geen risico op geen winstdeelname.
Eénmalige instapkost is 1,1% wetteijke tax, 1% instapkost en 35 € forfait.
Maw, als je pakweg 5.000 € zou storten blijft er 4.860 € over die 8 jaar lang 3.45% opbrengt.
Dit geeft 167,67 € intrest per jaar, gegarandeerd , exclusief winstdeelname, dus potentieel meer.
5.000 € aan 3,25% netto, op 'n termijnrekening, geeft 162,5 € intrest per jaar. Dat is gegarandeerd én het maximum.
Inderdaad.Lukske schreef:dat is bij dat ander product denk ik: patronale secure 21
Starfix = 3,45% vast, 8 jaar gegarandeerd.