Payconiq en Bancontact app worden 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
anonymous
Re: Payconiq en Bancontact app worden 1
Zoals gezegd, denk ik dat je je vergist.vanvossemkelly schreef: ↑24 januari 2019, 12:29 Volgens mij zullen die smartphone-betalingen snel weer verdwijnen, welke app men daarvoor ook uitvindt. Wat is nu het gemakkelijkste, even je kaartje nemen en code intikken, of even je smartphone zoeken, opstarten (pincode invoeren), app opstarten (oei de batterij is juist leeg), inloggen enz...
Juist zoals nu al het geval is met kaartjes die men pas op het allerlaatste moment gaat zoeken, zal dat ook zo zijn met smartphones. Een omslachtige en ingewikkelde boel, die alleen jonge snotneuzen plezant vinden.
De meesten zullen sneller hun smartphone uit hun broekzak/jaszak/handtas gehaald hebben, dan hun bankkaart (eerst portefeuille zoeken, dan de juiste kaart eruit halen).
Mijn kaart van Keytrade heeft reeds de NFC chip.vanvossemkelly schreef: ↑24 januari 2019, 12:40 Héél gemakkelijk, maar ik heb zo'n kaart niet, slechts enkele banken bieden het aan (kbc) en daar ben ik geen klant. Keytrade zou ze dit jaar beginnen geven (zeggen ze)
-
vanvossemkelly
- Newbie

Dus àlles met de smartphone? Dan moet je wel op pad gaan met volgetankte batterijen en/of powerbanks.anonymous schreef: ↑24 januari 2019, 13:08 Ik denk toch dat jullie je erin vergissen.
Ik zie de plastic kaarten op termijn verdwijnen. Je ziet nu al meer en meer initiatieven opduiken:
* Betalen via smartphone in winkels: Payconiq, ApplePay, GooglePay
* Online betalen: Via Bancontact app ipv je debet of krediet kaart te gebruiken
* KBC heeft een Proof-Of_Concept met wearables (betalen met een NFC chip in uw horloge/armband/ring/sleutelhanger/...). In NL is er al een bank die het aan al zijn klanten uitgerold heeft.
* Bij KBC kan je naar een geldautomaat gaan en daar geld uit de muur halen zonder je bankkaart te gebruiken. Via de KBC bankapp geef je in hoeveel geld je wil, je scant de code van de MrCash en het geld komt eruit.
* Bij Belfius hebben ze nu juist een nieuwe functie in de app gestoken dat je kan tanken bij Lukoil zonder bankkaart in die terminal te steken: Belfius app openen, pompnr ingeven en tanken maar.
Want als je batterij plat is, kan je je karretje laten staan aan de kassa.
Wat is nu het simpelste : een bankkaartje dat niets weegt en geen batterij heeft, of zo'n dik groot machien in je broekzak??? (ik neem die zelfs nooit mee buiten)
Je gebruikt het ding dus als vaste lijn maar draadloos...vanvossemkelly schreef: ↑24 januari 2019, 13:17 of zo'n dik groot machien in je broekzak??? (ik neem die zelfs nooit mee buiten)
Troost je Kelly : voor klanten als jij en ik gaan ze die kaarten nog lang maken denk ik.
En daarna ... gaan we ons moeten aanpassen zeker ?
Of een nichebank zoeken die ons terwille kan zijn..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 24 januari 2019, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Momenteel zie ik ook nog niet echt de toegevoegde waarde. Maar dat is natuurlijk eigen aan de mens: We veranderen niet graag. :-)
Uiteraard is het een evolutie zoals vele zaken, waarin je wel meegezogen zal worden.
Hoeveel mensen zeiden er een dikke 15 jaren geleden niet dat ze NOOIT een gsm moesten hebben?
Hoeveel mensen ken je nu die geen gsm hebben? Hoeveel zeiden er daarna dat ze geen smartphone moesten hebben en er ondertussen wél 1 hebben?
Vroeger kreeg je bij bijna elke winkel een (plastiek) klantenkaart. Daarnaast heb je van elke bank (waar je klant bent) een bankkaart. Reken daar dan nog 1 of meerdere kredietkaarten bij. Mijn portefeuille was (is) nogal dik daardoor. Sinds enige tijd heb ik nu die klantenkaarten al in een app gestoken en uit de portefeuille gehaald.
Binnenkort die betaalkaarten er ook uit. Misschien dat ik tegen dan ook geen cash meer moet bijhebben?
Dan kan ik die portefeuille ook buite gooien.
* Niet om de x jaar een nieuwe portefeuille moeten kopen => Besparing
* Niet meer met die portefeuille moeten rondsleuren (vrouwen hebben het gemakkelijk. Mannen moeten het dan in broek- of jaszak steken. In de zomer met kortebroek en zonder jas, is het dan weer een probleem waar je ermee blijft :-p )
Het is niet omdat je een man bent dat je geen zjakos mag kopen he anonymous.
Eddy Wally, als hij nog zou leven, zou me gelijk geven !
En James Cook of Yani waarschijnlijk ook !
Idem hier allemaal hoor.
De app met klantenkaarten is gemakkelijk voor zover de kassa's die dingen kunnen inlezen.
En anders, jahh.. dan moet de arme loonslaaf daar het maar cijfer per cijfer overtikken.
-
vanvossemkelly
- Newbie

Ik heb àltijd 2 kaartjes bij : mijn eID, en bankkaart. Nooit een portefeuille. Kopie rijbewijs en kopies autodokumenten zitten in auto, originele liggen thuis. Ik heb dus slechts een smal etuitje op zak, met enkele briefjes geld. Weegt niks en ik kan overal betalen.
Feitelijk zou men van je eID evengoed je bankkaart kunnen maken.
Ik hààt smartphones meenemen, ik heb geen facebook, geen twitter, geen instagram, ik stuur geen fotos of berichtjes, niks van dat! Allemaal dik te missen!
Feitelijk zou men van je eID evengoed je bankkaart kunnen maken.
Ik hààt smartphones meenemen, ik heb geen facebook, geen twitter, geen instagram, ik stuur geen fotos of berichtjes, niks van dat! Allemaal dik te missen!
-
anonymous
Ik heb altijd cash bij, treinabbo, busabbo, klantenkaart, rijbewijs, kredietkaart, 2 bankkaarten en id kaart + europees ziekteverzekeringskaart.
Voor het overige heb ik nog wat klein geld voor de automaat.
Voor het overige heb ik nog wat klein geld voor de automaat.
Nog een geluk Boon. In mijne jongen tijd hadden we altijd 3 condooms bij. Voor noodgevallen en om de indruk te wekken dat we sexueel actief waren.
Daar loopt ge pas met een dikke portefeuille van !!
Nu gebruikt de jeugd dat niet meer heb ik gehoord ... Ze houden hunne smartphone daartussen zeker ?
Daar loopt ge pas met een dikke portefeuille van !!
Nu gebruikt de jeugd dat niet meer heb ik gehoord ... Ze houden hunne smartphone daartussen zeker ?
In de Colruyt kan je ook betalen met een app.
Het probleem is eerder om bereik te hebben in die bunker..
Het probleem is eerder om bereik te hebben in die bunker..
Een groot deel van de populatie moet zijn gsm ook niet uit zijn zakken of handtas halen, die lopen ervan een hele dag mee in hun hand. En daarvan sleurt een aanzienlijk aantal personen nog is een powerbank mee om de dag door te komen.
Zelf heb ik payconiq een kans gegeven en het heeft zijn voordelen (snel afrekenen tussen vrienden) en nadelen (probeer maar is die qr te scannen in een donkere kroeg). Ik ken ook handelszaken waar ze geen kaart aanvaarden, maar wel payconiq gebruiken omdat het goedkoper is.
Er komt dus zeker een draagvlak om het te gebruiken, en zelf hoopte ik al even op integratie tussen Bancontact en payconiq.
Zelf heb ik payconiq een kans gegeven en het heeft zijn voordelen (snel afrekenen tussen vrienden) en nadelen (probeer maar is die qr te scannen in een donkere kroeg). Ik ken ook handelszaken waar ze geen kaart aanvaarden, maar wel payconiq gebruiken omdat het goedkoper is.
Er komt dus zeker een draagvlak om het te gebruiken, en zelf hoopte ik al even op integratie tussen Bancontact en payconiq.
In de Colruyt bij ons hebben ze WiFi ... gratis voor de klanten, misschien wel in ruil voor wat tracking over je wandeling door de winkel en hoe lang je er vertoeft.
-
mockingbird
- Jr. Member

- Contacteer:
Natal schreef: ↑24 januari 2019, 17:29 Een groot deel van de populatie moet zijn gsm ook niet uit zijn zakken of handtas halen, die lopen ervan een hele dag mee in hun hand. En daarvan sleurt een aanzienlijk aantal personen nog is een powerbank mee om de dag door te komen.
Is voor mij het grootste voordeel van Payconiq heel snel betalen tussen vrienden zonder rekeningnummer te moeten vragen of QR code te scannen, gewoon op basis van het telefoonnummer. Fusie lijkt me een goeie zaak, hopelijk dat de apps van banken waar bc/mc in geïntegreerd zijn die functionaliteit wel blijven behouden want is zeer handig voor online aankopen.
Daarvoor vind ik de Bancontact app al heel goed.
Zit ook in de meeste apps van grote banken verwerkt.
Zit ook in de meeste apps van grote banken verwerkt.
Via iemand dat bij ING werkt te weten gekomen dat de iOS app eigenlijk pas dit weekend zal uitkomen.
Persoonlijk zal de kans klein zijn dat ik de app gebruik in een winkel. Het is vreselijk traag (smartphone nemen, QR code inscannen, wachten op verbinding, PIN invoeren en wachten op uitvoering) terwijl kaart in de lezer en PIN vele malen sneller gaat.
Als iedereen plots via smartphone zal betalen worden de rijen aan de kassa's gegarandeerd langer. Contactloos betalen met de kaart voor kleine bedragen ging wel zeer vlot (al kan ik aannemen dat sommige mensen hier wat weigerachtig om zijn omdat er geen PIN meer moet ingegeven worden).
Vrienden terugbetalen is wel handig met de bancontact app. Geen gedoe in restaurant met apart betalen en nadien rustig afhandelen zonder dat klein geld erbij te moeten nemen.
Cash gebruik ik praktisch nooit meer.
Maakt het ook zoveel praktischer als je een budget wilt bijhouden.
Persoonlijk zal de kans klein zijn dat ik de app gebruik in een winkel. Het is vreselijk traag (smartphone nemen, QR code inscannen, wachten op verbinding, PIN invoeren en wachten op uitvoering) terwijl kaart in de lezer en PIN vele malen sneller gaat.
Als iedereen plots via smartphone zal betalen worden de rijen aan de kassa's gegarandeerd langer. Contactloos betalen met de kaart voor kleine bedragen ging wel zeer vlot (al kan ik aannemen dat sommige mensen hier wat weigerachtig om zijn omdat er geen PIN meer moet ingegeven worden).
Vrienden terugbetalen is wel handig met de bancontact app. Geen gedoe in restaurant met apart betalen en nadien rustig afhandelen zonder dat klein geld erbij te moeten nemen.
Cash gebruik ik praktisch nooit meer.
Maakt het ook zoveel praktischer als je een budget wilt bijhouden.