Pech onderweg... Assistentie
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Pech onderweg... Assistentie
Toch iets raars gehoord.
Klopt het dat indien je een nieuwe wagen koopt, je gratis "assistance" krijgt van het merk van gekochte auto?? Dit duurt enkele jaren (bv 2 jaar). Ik was in de veronderstelling dat het na deze periode afgelopen was.
Maar nu heb gehoord dat indien je op onderhoud bij de erkende garage gaat, en je door de keuring enzo raakt, deze gratis "assistance" blijft doorlopen.
Nu heb ik juist op een ander forum gelezen dat de "officiele" dealers bij een groot onderhoud die 1 jaar assistance geven. Ze moeten dit wel geven, maar ze rekenen er ook wel kosten voor aan die bij uw onderhoud zitten.
Klopt het dat indien je een nieuwe wagen koopt, je gratis "assistance" krijgt van het merk van gekochte auto?? Dit duurt enkele jaren (bv 2 jaar). Ik was in de veronderstelling dat het na deze periode afgelopen was.
Maar nu heb gehoord dat indien je op onderhoud bij de erkende garage gaat, en je door de keuring enzo raakt, deze gratis "assistance" blijft doorlopen.
Nu heb ik juist op een ander forum gelezen dat de "officiele" dealers bij een groot onderhoud die 1 jaar assistance geven. Ze moeten dit wel geven, maar ze rekenen er ook wel kosten voor aan die bij uw onderhoud zitten.
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Re: Pech onderweg... Assistentie
Ik weet dat je bij Opel enkele jaren geleden, bij het klein onderhoud een assistentiepak kunt kopen voor ongeveer 27 euro. Je hebt dan één jaar Opel Assistance. Bij een groot onderhoud krijg je in principe de assistentie er gewoon bij. Dit telt ook één jaar. Je moet wel zien dat je een papier hieromtrent meekrijgt.
Ik veronderstel wel dat je ononderbroken en nauwgezet de voorgeschreven onderhoudsbeurten moet laten uitvoeren vanaf de aankoop.
Ik veronderstel wel dat je ononderbroken en nauwgezet de voorgeschreven onderhoudsbeurten moet laten uitvoeren vanaf de aankoop.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je hebt het over de zogenaamde mobiliteitsgarantie die constructeurs op hun wagens geven. Die loopt meestal mee met de fabrieksgarantie en is dus bij veel merken verschillend. Die garantie houdt in dat wanneer je auto in panne valt deze weggesleept wordt op kosten van de constructeur, je moet dan een speciaal nummer bellen die te vinden is bij de papieren van de auto. Deze garantie is overdraagbaar van eigenaar op eigenaar.
bij Audi is dat zo