Peiling nieuw beleid VS
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Ik neem alles terug. Blijkbaar was het toch een goede deal tussen UrSSula en Trump.
Guy Verhoogtax zit weer te fulmineren vanuit zijn Toscaanse villa:

Geen betere lakmoesproef
Geen betere lakmoesproef

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Voor één keer liegt hij wel niet, voor alles een eerste keer zeker. Ons Ursula is inderdaad met alles akkoord gegaan, zo zonder meer ...CarpeNoctem schreef: ↑30 juli 2025, 13:12 Ik neem alles terug. Blijkbaar was het toch een goede deal tussen UrSSula en Trump.
Geen betere lakmoesproef![]()
Make Spaargids " Great Again ! "
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2025, 13:22Voor één keer liegt hij wel niet, voor alles een eerste keer zeker. Ons Ursula is inderdaad met alles akkoord gegaan, zo zonder meer ...CarpeNoctem schreef: ↑30 juli 2025, 13:12 Ik neem alles terug. Blijkbaar was het toch een goede deal tussen UrSSula en Trump.
Geen betere lakmoesproef![]()
Die 15% is veel lager dan de 39% die de US aan hun broek hebben

KleineSpaarder schreef: ↑29 juli 2025, 17:34Over Trump ga ik me niet uitspreken. Ik ken hem niet.
Maar die 15% is een heel pak minder dan de 39% die de EU aan tarieven heft op de import uit de US.
Of zeg je nu dat die 39% niet klopt en dat Trump een leugenaar is![]()
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Trump gaat nu Rusland aanpakken. Het heeft heel lang geduurd eer het tot zijn brein doorgedrongen is dat Poetin met zijn voeten aan het spelen was. We zullen zien wat het geeft. Waarschijnlijk weeral twee keer niets. Ondertussen is Oekraïne er bijna aan voor de moeite. Dankzij Trump die 7 maand alle wapenleveringen bevroren heeft staat Poetin nu aan onze Oostgrenzen. Wat een strategisch inzicht van Trump. Dwz het inzicht van een blinde mol. Ik vraag me af wie die kerel adviseert.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kan het niet helpen dat ze in de US geen Vlaams spreken. Laat ons gaan betogen. Trump: leer Vlaams !!!! Nu !!!!Sammy2 schreef: ↑17 juli 2025, 22:12Anderstalige copy/paste artikelen zouden moeten verboden worden op een Nederlandstalig forum als Spaargids! MOD waar ben jij in godsnaam? Hoe kan je zoiets toelaten? Wanneer word jij eens wakker? Of mag je enkel Nederlandstalige bijdragen censureren?KleineSpaarder schreef: ↑17 juli 2025, 21:13
De oorzaak is gekend: er is te weinig doorbloeding naar de hersenen wegens slecht functionerende kleppen in de aders van de benen die verhinderen dat het bloed goed circuleert. Een ziekte die veel voorkomt bij heel oude mensen als Trump.
Trump diagnosed with chronic venous insufficiency following leg swelling
By Betsy Klein, CNN
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 31 juli 2025, 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Trump zal zich eerder met het "Chinaprobleem" gaan bezighouden. De EU zal dan "all in" gaan tegen de Russen; onze geliefde Oekraïne onder het EU-scherm brengen. Chips en Cola aub.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 12:46 Trump gaat nu Rusland aanpakken. Het heeft heel lang geduurd eer het tot zijn brein doorgedrongen is dat Poetin met zijn voeten aan het spelen was. We zullen zien wat het geeft. Waarschijnlijk weeral twee keer niets. Ondertussen is Oekraïne er bijna aan voor de moeite. Dankzij Trump die 7 maand alle wapenleveringen bevroren heeft staat Poetin nu aan onze Oostgrenzen. Wat een strategisch inzicht van Trump. Dwz het inzicht van een blinde mol. Ik vraag me af wie die kerel adviseert.

- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Nee hoor. Trump maakt zich zorgen over Rusland en de humanitaire crisis in Gaza.Sammy2 schreef: ↑31 juli 2025, 14:59Trump zal zich eerder met het "Chinaprobleem" gaan bezighouden. De EU zal dan "all in" gaan tegen de Russen; onze geliefde Oekraïne onder het EU-scherm brengen. Chips en Cola aub.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 12:46 Trump gaat nu Rusland aanpakken. Het heeft heel lang geduurd eer het tot zijn brein doorgedrongen is dat Poetin met zijn voeten aan het spelen was. We zullen zien wat het geeft. Waarschijnlijk weeral twee keer niets. Ondertussen is Oekraïne er bijna aan voor de moeite. Dankzij Trump die 7 maand alle wapenleveringen bevroren heeft staat Poetin nu aan onze Oostgrenzen. Wat een strategisch inzicht van Trump. Dwz het inzicht van een blinde mol. Ik vraag me af wie die kerel adviseert.![]()
Trump’s frayed relationships with Putin and Netanyahu are impeding his foreign agenda
By Kevin Liptak, Alayna Treene, CNN
Published 12:00 AM EDT, Thu July 31, 2025
—
President Donald Trump hasn’t found his recent phone calls with war-entangled leaders encouraging.
“Very disappointed,” Trump said of his last conversation with Russian President Vladimir Putin, whose war in Ukraine is only escalating, despite Trump’s efforts to end it.
“It was sort of disappointing,” Trump said Friday of a call with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, whose war in Gaza continues amid a dire humanitarian crisis.
Ik voel echt met jou mee.KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 14:48Ik kan het niet helpen dat ze in de US geen Vlaams spreken. Laat ons gaan betogen. Trump: leer Vlaams !!!! Nu !!!!

Trump gaat zich met just niks mbt China bezighouden. China is de VS aan het inhalen qua conventionele bewapening en wacht om Taiwan binnen te vallen tot ze weten dat ze even sterk zijn als de VS. En dan gaat Trump een serieus pak slaag krijgen vrees ik. Want China gaat massaal troepen inzetten en de VS gaan zich beperken tot steriele aanvallen met kruisraketten en B2's en B1's en B52's en maw wat bommetjes gooien. Trump gaat nooit boots on the ground zetten in Taiwan. Hij doet het in zijn broek als hij troepen moet sturen naar Taiwan.Sammy2 schreef: ↑31 juli 2025, 14:59Trump zal zich eerder met het "Chinaprobleem" gaan bezighouden. De EU zal dan "all in" gaan tegen de Russen; onze geliefde Oekraïne onder het EU-scherm brengen. Chips en Cola aub.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 12:46 Trump gaat nu Rusland aanpakken. Het heeft heel lang geduurd eer het tot zijn brein doorgedrongen is dat Poetin met zijn voeten aan het spelen was. We zullen zien wat het geeft. Waarschijnlijk weeral twee keer niets. Ondertussen is Oekraïne er bijna aan voor de moeite. Dankzij Trump die 7 maand alle wapenleveringen bevroren heeft staat Poetin nu aan onze Oostgrenzen. Wat een strategisch inzicht van Trump. Dwz het inzicht van een blinde mol. Ik vraag me af wie die kerel adviseert.![]()
Ben jij militair analist van de EU? Chips en cola.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 15:11Trump gaat zich met just niks mbt China bezighouden. China is de VS aan het inhalen qua conventionele bewapening en wacht om Taiwan binnen te vallen tot ze weten dat ze even sterk zijn als de VS. En dan gaat Trump een serieus pak slaag krijgen vrees ik. Want China gaat massaal troepen inzetten en de VS gaan zich beperken tot steriele aanvallen met kruisraketten en B2's en B1's en B52's en maw wat bommetjes gooien. Trump gaat nooit boots on the ground zetten in Taiwan. Hij doet het in zijn broek als hij troepen moet sturen naar Taiwan.

Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen.Sammy2 schreef: ↑31 juli 2025, 15:16Ben jij militair analist van de EU? Chips en cola.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 15:11
Trump gaat zich met just niks mbt China bezighouden. China is de VS aan het inhalen qua conventionele bewapening en wacht om Taiwan binnen te vallen tot ze weten dat ze even sterk zijn als de VS. En dan gaat Trump een serieus pak slaag krijgen vrees ik. Want China gaat massaal troepen inzetten en de VS gaan zich beperken tot steriele aanvallen met kruisraketten en B2's en B1's en B52's en maw wat bommetjes gooien. Trump gaat nooit boots on the ground zetten in Taiwan. Hij doet het in zijn broek als hij troepen moet sturen naar Taiwan.![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zeg nooit nooit. Denk maar aan de fusie van de Brusselse politiezones

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen. Zijn uitspraken in 2025:VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 15:35Zeg nooit nooit. Denk maar aan de fusie van de Brusselse politiezones![]()
![]()
“Taiwan heeft de VS niets betaald om beschermd te worden.”
“Waarom zouden we een oorlog met China riskeren voor een eiland dat de meeste Amerikanen niet kunnen aanwijzen op een kaart?”
Dat zegt wel genoeg.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Gaan we nu gewoon copy-paste doen? OK dan ...chesini schreef: ↑31 juli 2025, 15:41Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 15:35
Zeg nooit nooit. Denk maar aan de fusie van de Brusselse politiezones![]()
![]()
Zeg nooit nooit. Denk maar aan de fusie van de Brusselse politiezones

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dit is mijn tegenargumentatie:VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 15:44Gaan we nu gewoon copy-paste doen? OK dan ...
Zeg nooit nooit. Denk maar aan de fusie van de Brusselse politiezones![]()
![]()
Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen.
Zijn uitspraken in 2025:
“Taiwan heeft de VS niets betaald om beschermd te worden.”
“Waarom zouden we een oorlog met China riskeren voor een eiland dat de meeste Amerikanen niet kunnen aanwijzen op een kaart?”
Dat zegt wel genoeg. Trump zou waarschijnlijk:
Eerst proberen China onder druk te zetten met dreigementen, handelssancties, of wapenleveringen
Pas militair ingrijpen als de VS direct wordt geraakt, of als zijn reputatie in gevaar komt vlak voor verkiezingen
Hij is géén voorstander van preventieve militaire inzet zonder directe return.
Trump zou Taiwan eerder onder druk zetten dan beschermen zonder compensatie.