Pensioenspaaractie Belfius
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioenspaaractie Belfius
Gisteren heeft iemand van Belfius mij gecontacteerd, blijkbaar komt er een actie voor pensioensparen.
Als ik mijn pensioenspaarfonds naar Belfius overzet, krijg ik 80 euro cash gestort.
Voorstel is dat ik het stort in het Balanced fonds zonder instapkosten en nadien kan ik eventueel overgaan naar het high/low fonds.
Wat denken jullie? De resultaten van de laatste 2 jaar zijn veelbelovend alvast?
Als ik mijn pensioenspaarfonds naar Belfius overzet, krijg ik 80 euro cash gestort.
Voorstel is dat ik het stort in het Balanced fonds zonder instapkosten en nadien kan ik eventueel overgaan naar het high/low fonds.
Wat denken jullie? De resultaten van de laatste 2 jaar zijn veelbelovend alvast?
-
anonymous
Re: Pensioenspaaractie Belfius
Welk pensioensparen heb je nu?
Ik kan me precies ook iets herinneren dat er op dat Balanced fonds geen instapkosten waren, maar de beheerskost dan weer hoger was als normaal. Best even nachecken.
Ik kan me precies ook iets herinneren dat er op dat Balanced fonds geen instapkosten waren, maar de beheerskost dan weer hoger was als normaal. Best even nachecken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De beheerskosten bij Balanced liggen op 1,30%. Dat is evenveel als ARPE. Bij de Dynamic liggen die op 1,10% als ik mij nog goed herinner.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Best is om rechtstreeks in de High te laten storten (Kosten worden toch terugbetaald). Bij een arbitrage van Balanced naar High zal je alsnog 3 % aangerekend krijgen.
Beheerskosten Balanced zijn idd 1.3 maar dit zit al verwerkt in het rendement..
Beheerskosten Balanced zijn idd 1.3 maar dit zit al verwerkt in het rendement..
Pensioensparen zit al een tijdje bij Argenta, het laatste product dat ik daar nog heb. Door de slechte resultaten van hun pensioenspaarfondsen de laatste 2 jaar was ik sowieso al op zoek naar een ander fonds, die 80 euro is dan weer meegenomen.anonymous schreef:Welk pensioensparen heb je nu?
Ik heb de productfiches van Belfius nogmaals bekeken - beheerstkosten van High, Balanced en Low zijn respectievelijk 1.05%, 1.3% en 0.9%. Hopelijk blijven hun fondsen de ingezette weg volgen.
-
anonymous
Nochtans zit het pensioenspaarfonds van Argenta op de langere termijn bij de hoogste rendementen.
Maar jah, we zullen pas de beste over tientallen jaren kennen
Maar jah, we zullen pas de beste over tientallen jaren kennen
Een pensioenspaarfonds kan je moeilijk beoordelen over 2 jaren. Dat moet je bekijken over 5 à 10 jaren. Ik heb verleden jaar ING Star fund overgebracht naar Rabobank nl. Rabo pension fund balanced.
Overdracht is al in orde, niks op aan te merken deze keer.