Pensioenspaarfonds: Keuze tussen Argenta / Fortis Balanced / Top Record
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioenspaarfonds: Keuze tussen Argenta / Fortis Balanced / Top Record
Ik ga mijn pensioenspaarfonds overzetten naar een andere bank (voordien Dexia Dynamic) maar heb nog geen definitieve keuze gemaakt tussen:
Argenta
Fortis Balanced (50% aandelen/ 50% obligaties)
Top Record
Over het pensioenspaarfonds bij Argenta heb ik hier op het forum al heel wat goeds gelezen (hoog rendement / geen instapkosten / enkel beheerskosten 1,20%).
Over Fortis Balanced en Top Record heb ik nog niet veel meningen gelezen (voor beide ook een goed rendement (lijkt mij toch) / wel instapkosten 3% / beheerskosten 1%).
Vandaar mijn vraag: wat is jullie mening over Fortis Balanced en Top Record
?
Alvast bedankt!
Argenta
Fortis Balanced (50% aandelen/ 50% obligaties)
Top Record
Over het pensioenspaarfonds bij Argenta heb ik hier op het forum al heel wat goeds gelezen (hoog rendement / geen instapkosten / enkel beheerskosten 1,20%).
Over Fortis Balanced en Top Record heb ik nog niet veel meningen gelezen (voor beide ook een goed rendement (lijkt mij toch) / wel instapkosten 3% / beheerskosten 1%).
Vandaar mijn vraag: wat is jullie mening over Fortis Balanced en Top Record

Alvast bedankt!
Re: Pensioenspaarfonds: Keuze tussen Argenta / Fortis Balanced / Top Record
Record en Argenta spelen tegenwoordig haasje over qua langetermijnrendementen. Wellicht ben je met beiden goed af. Natuurlijk is 0% instapkosten niet te versmaden.
Fortis Balanced staat qua langetermijnrendement toch een klasse lager en komt meer overeen met de prestaties van een aantal andere grootbanken.
Maar wat je ook kiest, je zal beter af zijn
Fortis Balanced staat qua langetermijnrendement toch een klasse lager en komt meer overeen met de prestaties van een aantal andere grootbanken.
Maar wat je ook kiest, je zal beter af zijn

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Pensioenspaarfonds: Keuze tussen Argenta / Fortis Balanced / Top Record
Zoals je zelf al aangeeft, je leest hier altijd wel positieve reacties over het argenta arpe fonds, daar zal dan wel een reden voor zijn zeker.
Dus lijkt het me een zeer makkelijke keuze.
Dus lijkt het me een zeer makkelijke keuze.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co