Pensioenspaarrekening: instapkosten
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
Pensioenspaarrekening: instapkosten
zijn de instapkosten bij een pensioenspaarrekening op elke storting te betalen?
Re: Pensioenspaarrekening
Inderdaad, maar gelukkig zijn er ook banken die geen instapkosten aanrekenen voor pensioenspaarfondsen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bijvoorbeeld?
Mijn favoriet... http://www.rabobank.be/nl/producten/spa ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
- Contacteer:
inderdaad maar enkel pensioenspaarfondsen en geen pensioenspaarrekening tg een vaste rente bij Rabobank.
Ik heb momenteel een pensioenspaarfonds maar zou eventueel overschakelen daar ik al 56 jaar ben en met al die beursschommelingen
verminderen die aandelen wel.
Ik heb momenteel een pensioenspaarfonds maar zou eventueel overschakelen daar ik al 56 jaar ben en met al die beursschommelingen
verminderen die aandelen wel.
Je bedoelt dan ongetwijfeld een pensioenspaarverzekering. In dat geval kan je hier een kijkje nemen:
https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@Hugo.
Net zoals bij een pensioenfonds is het bij een pensioenverzekering inderdaad uitkijken naar de instapkosten.
Toch vergeten veel mensen dat er immers andere regels gelden bij de eenmalige belasting van 10% op 60 jarige leeftijd bij verzekeringen.Bij deze laatste betaalt men dus maar belastingen op het effectief gegarandeerd rendement en niet op de toegekende bonus.Bij fondsen betaalt men 10% op een fictief rendement van 4,75% ongeacht het resultaat dat uw fonds heeft behaalt.
Dus indien u kiest voor een verzekering is het te overwegen om er eentje te nemen met een laag vast rendement maar met hoge winstdeelname.
Net zoals bij een pensioenfonds is het bij een pensioenverzekering inderdaad uitkijken naar de instapkosten.
Toch vergeten veel mensen dat er immers andere regels gelden bij de eenmalige belasting van 10% op 60 jarige leeftijd bij verzekeringen.Bij deze laatste betaalt men dus maar belastingen op het effectief gegarandeerd rendement en niet op de toegekende bonus.Bij fondsen betaalt men 10% op een fictief rendement van 4,75% ongeacht het resultaat dat uw fonds heeft behaalt.
Dus indien u kiest voor een verzekering is het te overwegen om er eentje te nemen met een laag vast rendement maar met hoge winstdeelname.
Re: Pensioenspaarrekening: instapkosten
Mijn mening is dat het helemaal niet te overwegen valt, om voor een lager vast rendement te kiezen, om volgende redenen.
1) Het is niet omdat er een lager rendement is, dat daarom de bonus hoger zal zijn.
2) Op de bonus is er onmiddelijk een taxatie van ik geloof 8,5%.
3) Op het vast rendement komt de taks maar op eindatum, die is wel iets hoger, maar U hebt jaren dit vast rendemt voor 100% kunnen meerekenen, wat dus voor de bonus niet het geval is.
1) Het is niet omdat er een lager rendement is, dat daarom de bonus hoger zal zijn.
2) Op de bonus is er onmiddelijk een taxatie van ik geloof 8,5%.
3) Op het vast rendement komt de taks maar op eindatum, die is wel iets hoger, maar U hebt jaren dit vast rendemt voor 100% kunnen meerekenen, wat dus voor de bonus niet het geval is.
Re: Pensioenspaarrekening: instapkosten
in pensioensparen is er geen belasting op de winstdeelname (en die is volgens mij 9,25%)