Pensioensparen 2009
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen 2009
Is het bedrag voor 2009 (= aanslagjaar 2010) eigenlijk al gekend voor het pensioensparen?
Voor 2008 was (is) dit 830,00 EUR. Ik vermoed dat er opnieuw iets zal bijkomen omwille vd indexatie.
Voor 2008 was (is) dit 830,00 EUR. Ik vermoed dat er opnieuw iets zal bijkomen omwille vd indexatie.
Re: Pensioensparen 2009
Ik denk niet dat het bedrag voor inkomstenjaar 2009 al bekend is.
Het bedrag zal wellicht wel weer wat verhogen, vorige jaren was dat ongeveer met een 20 euro per jaar dus ik gok erop dat we in 2009 max 850 euro zullen mogen storten voor pensioensparen....
Het bedrag zal wellicht wel weer wat verhogen, vorige jaren was dat ongeveer met een 20 euro per jaar dus ik gok erop dat we in 2009 max 850 euro zullen mogen storten voor pensioensparen....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rond 16 januari van het lopende inkomstenjaar, worden normaalgezien telkens de nieuwe grensbedragen bekent gemaakt. Deze volgen een ingewikkeld sytheem van aangepaste indexatie (van het inkomstenjaar ervoor), en zullen wss een heel stukje hoger liggen.
Paul D'hoore heeft op een of ander radioprogramma gezegd dat voor 2009 het maximum bedrag voor pensioensparen 870 euro is.
In 2009 verhoogt het wettelijke maximum van de fiscale aftrek van het pensioensparen met 40 euro tot 870 euro door de sterke inflatie die ons land dit jaar te verwerken kreeg. Bron: La libre
Paul D'Hoore zit een hele uitzending lang in de studio en beantwoordt alle vragen over pensioensparen.
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=18 ... urdecaluwe
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=18 ... urdecaluwe
Het bedrag dat je kan inbrengen in je belastingsaangifte inzake pensioensparen kan je vanaf 2009 vinden op de site onafhankelijkadvies.be
In 2009 (aanslagjaar 2010) mag U maximum 870 euro sparen via pensioensparen.
Het fiscaal maximale bedrag voor 2009 bedraagt 870 Euro per persoon.
Is ook niet gezegd.
Is enkel naar verwezen omdat daar het bedrag te vinden is dat fiscaal aftrekbaar is.
Is enkel naar verwezen omdat daar het bedrag te vinden is dat fiscaal aftrekbaar is.
Laatst gewijzigd door lila op 2 januari 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De mensen die je terugbellen als je je gegevens daarachter laat zijn van Antwerpse Financiële Dienst, is ook dezelfde firma als BFD Services die op hun site reclame maken dat ze je 8,5% en 7,5% gedurende 5 jaar kunnen geven door te beleggen in kunst en manuscripten.karel schreef:Wat een misleidende website!lila schreef: Het bedrag dat je kan inbrengen in je belastingsaangifte inzake pensioensparen kan je vanaf 2009 vinden op de site onafhankelijkadvies.be
Onafhankelijk advies kan je dit toch echt niet noemen.
Een (Krediet)makelaar die doet alsof hij het beste met je voorheeft.
En de firma is dan nog eens voor 50% in handen van een Nederlandse venootschap...
Die Antwerpse Financiële Dienst had die geen banden ( volledig dezelfde persoon ? ) met een bedrijfje uit Turnhout dat failliet is.BartVW schreef:De mensen die je terugbellen als je je gegevens daarachter laat zijn van Antwerpse Financiële Dienst, is ook dezelfde firma als BFD Services die op hun site reclame maken dat ze je 8,5% en 7,5% gedurende 5 jaar kunnen geven door te beleggen in kunst en manuscripten.karel schreef:
Wat een misleidende website!
Onafhankelijk advies kan je dit toch echt niet noemen.
Een (Krediet)makelaar die doet alsof hij het beste met je voorheeft.
En de firma is dan nog eens voor 50% in handen van een Nederlandse venootschap...
Ik meen daarover afgelopen zomer iets op spaargids gelezen te hebben.
Laatst gewijzigd door paul op 3 januari 2009, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
@Paul
goed geheugen. Is idd zelfde bedrieglijk bedrijf voorheen BSU, blijkbaar geldt nog steeds de uitdrukking: de vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
goed geheugen. Is idd zelfde bedrieglijk bedrijf voorheen BSU, blijkbaar geldt nog steeds de uitdrukking: de vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Op deze site heb ik het bedrag gevonden, nl. 870 € voor inkomstenjaar 2009 (aanslagjaar 2010).
http://www.defa.be/verzekeringen/pensioensparen.html
http://www.defa.be/verzekeringen/pensioensparen.html