Pensioensparen 2011 te laat?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen 2011 te laat?
Mijn dochter (33 jaar) zou graag nog dit jaar willen beginnen met pensioensparen.
Valt dit administratief nog te regelen zo kort voor het einde van het jaar, zodat ze van het belastingvoordeel 2011 kan genieten?
Aanraders?
Alvast bedankt.
Valt dit administratief nog te regelen zo kort voor het einde van het jaar, zodat ze van het belastingvoordeel 2011 kan genieten?
Aanraders?
Alvast bedankt.
Re: Pensioensparen 2011 te laat?
Ja, dat kan.
De betaling moet gebeuren in 2011, dat is belangrijk.
Via spaargids.be kan je contract in 2 dagen geactiveerd worden. Als je een eigen makelaar zou hebben moet dat ook nog kunnen denk ik...
Mocht je die vraag stellen op 30 december liggen de kaarten ander.
Dus antwoord: ja, maar niet meer wachten
De betaling moet gebeuren in 2011, dat is belangrijk.
Via spaargids.be kan je contract in 2 dagen geactiveerd worden. Als je een eigen makelaar zou hebben moet dat ook nog kunnen denk ik...
Mocht je die vraag stellen op 30 december liggen de kaarten ander.
Dus antwoord: ja, maar niet meer wachten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je naar een bank gaat regelen ze dit direct, dus geen 2 dagen meer wachten.
Het probleem is ook dat ik niet weet wat ik haar moet aanraden. Ik doe aan pensioensparen bij Ethias, maar dat is nu geen optie meer. Voor de rest ken ik er niks van.
Waarschijnlijk een domme vraag, maar gelden de 0% instapkosten via Spaargids gedurende de hele looptijd van het contract of alleen het eerste jaar?
Waarschijnlijk een domme vraag, maar gelden de 0% instapkosten via Spaargids gedurende de hele looptijd van het contract of alleen het eerste jaar?
De overeenkomst met de makelaar is zo dat de makelaar zelf geen instapkost mag rekenen, enkel de verplichte bijdrage van de maatschappij. Dit blijft zo gedurende de ganse looptijd van uw contract.Tope schreef:Waarschijnlijk een domme vraag, maar gelden de 0% instapkosten via Spaargids gedurende de hele looptijd van het contract of alleen het eerste jaar?
Inschrijving kan natuurlijk ook onmiddellijk ter plaatse.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Je moet eens rondneuzen op dit forum, maar er word vooral veel ingestapt in volgende fondsen:
- Arpe fonds van Argenta: Goede prestaties van dit fonds in het verleden en dus waarschijnlijk ook in de toekomst
- Eén van de drie rabobank fondsen (Dit zijn dezelfde fondsen die Axa en Fortis aanbieden als pensioensparen). Geen instapkosten en als je voor eind januari een eerste storting doet wordt uw premie voor februari terugbetaald... Ga je bij Fortis of Axa, dan betaal je bij elke storting minstens 3% instapkosten voor hetzelfde fonds...
Als je een pensioenspaarverzekering wenst, dan kan je uw selectie maken hier bovenaan onder het menu "sparen". Daar staan de rendementen van de voorbije jaren en de instapkosten vermeld...
Of dat die 0% instapkosten voor elk jaar zijn weet ik niet, maar ik vermoed van wel.
- Arpe fonds van Argenta: Goede prestaties van dit fonds in het verleden en dus waarschijnlijk ook in de toekomst
- Eén van de drie rabobank fondsen (Dit zijn dezelfde fondsen die Axa en Fortis aanbieden als pensioensparen). Geen instapkosten en als je voor eind januari een eerste storting doet wordt uw premie voor februari terugbetaald... Ga je bij Fortis of Axa, dan betaal je bij elke storting minstens 3% instapkosten voor hetzelfde fonds...
Als je een pensioenspaarverzekering wenst, dan kan je uw selectie maken hier bovenaan onder het menu "sparen". Daar staan de rendementen van de voorbije jaren en de instapkosten vermeld...
Of dat die 0% instapkosten voor elk jaar zijn weet ik niet, maar ik vermoed van wel.
ARPE van Argenta is mss een optie voor haar. Ik ga vanmiddag info opvragen op mijn Argentakantoor.
Bedankt voor de tip.
NB Het inloggen is hier nog altijd een ramp vb:
- als ik een mail krijg dat er een bericht is toegevoegd aan een door mij gevolgd topic, dan kan ik dit niet lezen via de opgegeven link wegens 'niet ingelogd'.
- om in dit topic te reageren heb ik mij eerst moeten afmelden om mij terug aan te melden.
Bedankt voor de tip.
NB Het inloggen is hier nog altijd een ramp vb:
- als ik een mail krijg dat er een bericht is toegevoegd aan een door mij gevolgd topic, dan kan ik dit niet lezen via de opgegeven link wegens 'niet ingelogd'.
- om in dit topic te reageren heb ik mij eerst moeten afmelden om mij terug aan te melden.
pensioensparen zal meer dan nodig zijn met onze ultraliberale minster van Pensioenen;
die zal nog een revolutie uitlokken, hij weet niet waar hij mee bezig is.
die zal nog een revolutie uitlokken, hij weet niet waar hij mee bezig is.
Feit is wel dat er sowieso iets moet veranderen, dat er langer gewerkt moet worden én dat in bepaalde pensioenen geknipt moet worden. (Wel opletten natuurlijk dat dan niet in de kleine man zijn pensioen geknipt wordt ...)