Pensioensparen : Alles in januari of gespreid?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Pensioensparen : Alles in januari of gespreid?
Wat zijn de maximumbedragen pensioensparen eigenlijk voor 2022? Voor de aftrek van 30% is dat 980 of 990 euro?
990 Euro in 2022 en ook in 2023 als ik me niet vergis.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. De vraag is alleen wanneer en hoeveel per keer…
Telkens 1 twaalfde en bij een dip / crash nog eens heroverwegenSebastiaan1985 schreef: ↑1 januari 2022, 11:35Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. De vraag is alleen wanneer en hoeveel per keer…
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik doe niet aan pensioensparen
Maar als ik het wel zou doen zou ik alles in januari storten want de beurs stijgt meestal en ik heb geen glazen bol.

Maar als ik het wel zou doen zou ik alles in januari storten want de beurs stijgt meestal en ik heb geen glazen bol.
Ik wordt over 2 maand 60. Kan ik dan best de totale storting voor mijn verjaardag doen ? Ik stortte tot hiertoe maandelijks.
Integendeel, beter wachten tot erna.
Op je 60e verjaardag wordt de eindbelasting van 8% verrekend. Alle stortingen erna zijn hiervan vrijgesteld, maar leveren wel nog steeds 25% of 30% belastingvermindering op.
Op je 60e verjaardag wordt de eindbelasting van 8% verrekend. Alle stortingen erna zijn hiervan vrijgesteld, maar leveren wel nog steeds 25% of 30% belastingvermindering op.
Molenveld heeft gelijk: wachten tot na je 60ste verjaardag.
Geen 8% belasting op die storting en toch volledig fiscaal voordeel.
Geen 8% belasting op die storting en toch volledig fiscaal voordeel.
In de veronderstelling dat Brembos voor zijn 55ste aan pensioensparen begon. Anders is de eindbelasting ten vroegste op zijn 65ste.
Stonden de beurzen begin 2021 toevallig niet hoger dan ooit? Net zoals nu?
Zo, ik heb net mijn storting voor 2022 gedaan voor de volle 1270 euro. Het kan meevallen of tegenvallen maar dan zal ik er geen spijt van hebben. Soms win je met beleggen en soms verlies je. Maar je kunt beter wel belegd zijn dan niet.
Vergeet ze niet te melden dat je voor het verhoogd maximum gaat. Anders storten ze je 280€ terug.
Het was bij Keytrade. Daar schenen ze eerst alleen de mogelijkheid te bieden om maximaal 990 euro te storten maar toen ontdekte ik dat je kon aanvinken dat je tot 1270 euro wilde gaan.