Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Pensioensparen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Pensioensparen Dexia

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering - pensioensparen via fonds
robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Re: Pensioensparen Dexia

• Citeer

Bericht door robokat » 25 november 2009, 12:21

Pieterjan schreef:
in 2001 was er ook een beurscrash met 9/11 en de dot com zeepbel.
Of pensioenfondsen goed zijn, het hangt er vanaf wanneer je er in stapt.
Dus het is een goed fonds, alleen mag je de beurscrashes niet meetellen  ;D ;D ;D
De mannen van Hamburg-Mannheimer zeggen juist hetzelfde.  ;)

Ik denk dat je hier niet helemaal objectief tegenover staat. En instappen doen de meeste mensen trouwens ieder jaar.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 25 november 2009, 15:51

robokat schreef:
Pieterjan schreef:
in 2001 was er ook een beurscrash met 9/11 en de dot com zeepbel.
Of pensioenfondsen goed zijn, het hangt er vanaf wanneer je er in stapt.
Dus het is een goed fonds, alleen mag je de beurscrashes niet meetellen  ;D ;D ;D
De mannen van Hamburg-Mannheimer zeggen juist hetzelfde.  ;)

Ik denk dat je hier niet helemaal objectief tegenover staat. En instappen doen de meeste mensen trouwens ieder jaar.

Je weet als je in dit fonds instapt dat het sterk kan stijgen en sterk kan dalen, door het enorme gewicht aan andelen in hun portefeuille. Als je in maart bent ingestapt heeft dit fonds je geen windeieren gelegd. Het is als een raket de hoogte in geschoten. Het is een risico dat je aanvaardt. Als je dat niet wilt, moet je naar fondsen die minder aandelen en meer obligaties in hun portefeuille houden.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 25 november 2009, 17:09

Zelfs bij een "gematigd" fonds - wij zitten wel niet bij dexia, maar bij fortis - heb ik een voorliefde voor het fonds met aandelen. Ik heb al de tijd met dezelfde bedragen voor mijn echtgenote gestort in het verzekeringsfonds en voor mij in het "gematigd" fonds (aandelen/obligaties), op toenmalig aanraden van de bank.

Altijd was/is er een duidelijk verschil in het voordeel van het tweede (actueel + 22%, soms tot 50%). Enkel verleden jaar - bij toch een crisis die slechts een paar keer voorkomt in een loopbaan - waren de beide ongeveer gelijk.

Vermits je het gespaarde bedrag bij pensioen mag laten doorlopen tot het moment dat het je past, zou ik nooit meer aanraden een verzekeringsfonds te nemen.

kurtie
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door kurtie » 25 november 2009, 17:41

Het dexia pensioensparen wordt hier ongeveer met de grond gelijk gemaakt...Dat lijkt me niet geheel terecht (gezien het grote aandeel aandelen in vergelijking met andere pensioenspaarsystemen). Je hebt kans op grotere opbrengsten, maar je neemt meer risico...door de beurscrash zijn nogal wat pensioenspaarfondsen het voorbije jaar 'gekelderd'. Diegene met de grootste winstkansen (lees meeste risico) nog het meest van al. Op langere termijn zijn het echter vaak die fondsen die meer opbrengen.

ik zou zeker NIET overstappen naar de pensioenverzekering zoals nu her en der gepromoot wordt (tenzij je een hogere leeftijd hebt, en dan nog...je bent dan ongeveer een jaar te laat). Ik beleg bijna niks in aandelen, maar met pensioensparen doe ik het wel...(gezien de lange termijn, gezien je zowiezo al een pak voordeel doet op fiscaal vlak).

Ik zou wel spreiden op het soort fondsen, zo doe ik aan pensioensparen bij KBC Pricos en mijn echtgenoot bij ING. Ik zou als koppel dus zeker niet bij dezelfde bank sparen.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 25 november 2009, 17:55

En waarom niet bij 1 bank?
Trouwens, vroeger hadden wij 1 bank, 1 auto, 1 vrouw,...

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat

• Citeer

Bericht door robokat » 25 november 2009, 18:12

kurtie schreef: Het dexia pensioensparen wordt hier ongeveer met de grond gelijk gemaakt...Dat lijkt me niet geheel terecht (gezien het grote aandeel aandelen in vergelijking met andere pensioenspaarsystemen). Je hebt kans op grotere opbrengsten, maar je neemt meer risico...door de beurscrash zijn nogal wat pensioenspaarfondsen het voorbije jaar 'gekelderd'. Diegene met de grootste winstkansen (lees meeste risico) nog het meest van al. Op langere termijn zijn het echter vaak die fondsen die meer opbrengen.
Inderdaad, in het algemeen is dit correct. Pensioenspaarfondsen met een hoger percentage aandelen hebben een veel grotere volatiliteit, maar brengen op de lange termijn meestal meer op dan defensieve fondsen of spaarverzekeringen.

Dexia Dynamic is onder de "dynamische" fondsen echter het zwakke broertje. Het heeft het hoogste percentage aandelen, en je zou verwachten dat dit dan op lange termijn het beste presteert. Gelijk welke vergelijking ik ook maak, Dexia scoort altijd als allerzwakste pensioenfonds.

Bv. neem nu de beursrally van 2004-2007. Een ideaal klimaat voor een fonds met veel meer aandelen dan de andere. En toch slaagde Dexia Dynamic op de op 1 na laatste plaats qua rendement te eindigen (t.o.v alle andere dynamische fondsen) en het zelfs slechter te doen dan sommige "balanced" (neutrale) fondsen. Dit betekent dat er iets substantieels schort aan dit fonds.

Of je het nu bekijkt op 3 jaar, 5 jaar, 10 jaar, met of zonder beurscrash, het fonds scoort altijd onderaan de lijst en moet dus absoluut gemeden worden.

Niemand op dit forum die mijn bijdragen regelmatig leest, zal me beschuldigen van een voorstander van grootbanken te zijn, maar in dit geval ben je dus altijd beter af bij een andere grootbank.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 25 november 2009, 19:29

rob schreef: En waarom niet bij 1 bank?
Trouwens, vroeger hadden wij 1 bank, 1 auto, 1 vrouw,...
nu 2 banken, 2 autos, 2 vrouwen

Tellanogo
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tellanogo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tellanogo » 7 december 2009, 08:30

Wat is het verschil tussen:

Dexia Pension Fund Dynamic
Dexia Star Fund

Beiden beleggen ongeveer 70% in aandelen...

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat

• Citeer

Bericht door robokat » 7 december 2009, 11:07

Tellanogo schreef: Wat is het verschil tussen:

Dexia Pension Fund Dynamic
Dexia Star Fund

Beiden beleggen ongeveer 70% in aandelen...
Ik vermoed dat Dexia Star Fund gewoonweg een herverkoop is van ING Star Fund.

Het verschil tussen beiden ? Het rendement van Star Fund is ongeveer het dubbele van Dexia Pension Fund.

Op 5 jaar bekeken:

Star Fund: 3,20%
Dexia Pension Fund: 1,60%

Op 10 jaar bekeken:

Star Fund: 3%
Dexia Pension Fund: 0,90%

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 7 december 2009, 19:12

kurtie schreef: Het dexia pensioensparen wordt hier ongeveer met de grond gelijk gemaakt...Dat lijkt me niet geheel terecht (gezien het grote aandeel aandelen in vergelijking met andere pensioenspaarsystemen). Je hebt kans op grotere opbrengsten, maar je neemt meer risico...door de beurscrash zijn nogal wat pensioenspaarfondsen het voorbije jaar 'gekelderd'. Diegene met de grootste winstkansen (lees meeste risico) nog het meest van al. Op langere termijn zijn het echter vaak die fondsen die meer opbrengen.

ik zou zeker NIET overstappen naar de pensioenverzekering zoals nu her en der gepromoot wordt (tenzij je een hogere leeftijd hebt, en dan nog...je bent dan ongeveer een jaar te laat). Ik beleg bijna niks in aandelen, maar met pensioensparen doe ik het wel...(gezien de lange termijn, gezien je zowiezo al een pak voordeel doet op fiscaal vlak).

Ik zou wel spreiden op het soort fondsen, zo doe ik aan pensioensparen bij KBC Pricos en mijn echtgenoot bij ING. Ik zou als koppel dus zeker niet bij dezelfde bank sparen.
1. De rentabiliteit van zo'n fondsen moet je op langere termijn zien, dus het slechte resultaat enkel op de beurscrash steken is zeer kort door de bocht, er zijn duidelijk andere factoren die aan het slechte resultaat liggen.

2. Als je een goed fonds hebt, waarom zou je je partner dan aansluiten bij een andere bank. Kies direct een goed fonds voor beide.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

Missy
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Missy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Missy » 16 december 2009, 11:49

Beste allemaal

Ik heb me 3 jaar geleden aangesloten bij het Dexia Dynamic funds, dus heb nu 3 x 850 euro (ongeveer) bijeen gespaard. Reden om te beginnen aan pensioensparen: ik betaalde me blauw aan belastingen (men kan beter niet 'alleenstaande zonder personen ten laste' zijn in België).
Nu, op dat moment wist ik eigenlijk niet goed wat ik bezig was, ik keek enkel naar het belastingsvoordeel dat het me zou opleveren. Korte-termijn-denken dus.
Daarbij moet ik bekennen dat cijfertjes niet m'n sterkste kant zijn en was dan ook zéér gelukkig toen ik enkele weken geleden tegen deze site botste; ik moest het niet meer alleen gaan 'uitvogelen'. Op basis van hetgeen ik hier gelezen en vergeleken heb, ben ik nu al van bank veranderd (van Dexia -bank waar ik 25 jaar klant ben geweest- naar Argenta (owv gratis rekeningen + Mastercard) en Keytrade (owv ook gratis en hogere rente op spaarrekening) en ook van verzekeringen (KBC).
En nu wil ik dus van pensioenfonds veranderen (ook bij Dexia).
Maar... ik begrijp het eigenlijk allemaal niet zo goed: het kost me ontzettend veel moeite om te begrijpen wat er allemaal verteld wordt en ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Komt daarbij dat ik niet zo'n groot inkomen heb en hetgeen ik opzij leg in een pensioenspaarfonds/verzekering écht wel nodig zal hebben. Maw: ik wil dus dat het opbrengt.
Nu ja, dat laatste wil iedereen, of course. Maar gezien ik 42 j. en alleenstaande ben, geen eigendommen noch suikertantes heb en daarenboven een mini-inkomentje, wil ik gewoon een beter fonds dan dat van Dexia.
Dus: hélp ! Wat doe ik -in mijn huidige situatie- het best? Volledig stoppen bij Dexia (en wat kost dat?), overschakelen naar een ander fonds (Argenta?) of naar een pensioenverzekering overstappen (Ethias?). Of een combinatie van beide? En wanneer deo ik dat best? Nog vóór het einde van het jaar of beter begin volgend jaar? Zoveel vragen... !
Dank alvast voor jullie reply
M.

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 16 december 2009, 12:00

Iedereen zijn bepaalde voorkeur maar ik prefereer een verzekering tegenover een fonds.  Ethias Verzekering is inderdaad de beste verzekering momenteel.  Of dat blijft is natuurlijk koffiedik kijken.

Aangezien je precies wel schrik hebt voor je oude dagen en geen eigendom bezit kan ik je ook langetermijnsparen aanraden.  Je bent helemaal niet verplicht om een 100 euro of meer hiervoor te storten per maand.

Zelfs als je een 30 euro opzij kan zetten per maand zal je dat ook klein appeltje opleveren tegen later.  Je kan dit ondertussen ook aftrekken van de belastingen.  Heb je een moeilijk jaar voor de boeg stop je even met betalen.  Kan je over 3 jaar meer sparen dan verhoog je de premie gewoon.  Wel opletten je geld zit ook vast tot je pensioen!

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 16 december 2009, 12:24

Missy schreef: Beste allemaal

Ik heb me 3 jaar geleden aangesloten bij het Dexia Dynamic funds, dus heb nu 3 x 850 euro (ongeveer) bijeen gespaard. Reden om te beginnen aan pensioensparen: ik betaalde me blauw aan belastingen (men kan beter niet 'alleenstaande zonder personen ten laste' zijn in België).
Nu, op dat moment wist ik eigenlijk niet goed wat ik bezig was, ik keek enkel naar het belastingsvoordeel dat het me zou opleveren. Korte-termijn-denken dus.
Daarbij moet ik bekennen dat cijfertjes niet m'n sterkste kant zijn en was dan ook zéér gelukkig toen ik enkele weken geleden tegen deze site botste; ik moest het niet meer alleen gaan 'uitvogelen'. Op basis van hetgeen ik hier gelezen en vergeleken heb, ben ik nu al van bank veranderd (van Dexia -bank waar ik 25 jaar klant ben geweest- naar Argenta (owv gratis rekeningen + Mastercard) en Keytrade (owv ook gratis en hogere rente op spaarrekening) en ook van verzekeringen (KBC).
En nu wil ik dus van pensioenfonds veranderen (ook bij Dexia).
Maar... ik begrijp het eigenlijk allemaal niet zo goed: het kost me ontzettend veel moeite om te begrijpen wat er allemaal verteld wordt en ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Komt daarbij dat ik niet zo'n groot inkomen heb en hetgeen ik opzij leg in een pensioenspaarfonds/verzekering écht wel nodig zal hebben. Maw: ik wil dus dat het opbrengt.
Nu ja, dat laatste wil iedereen, of course. Maar gezien ik 42 j. en alleenstaande ben, geen eigendommen noch suikertantes heb en daarenboven een mini-inkomentje, wil ik gewoon een beter fonds dan dat van Dexia.
Dus: hélp ! Wat doe ik -in mijn huidige situatie- het best? Volledig stoppen bij Dexia (en wat kost dat?), overschakelen naar een ander fonds (Argenta?) of naar een pensioenverzekering overstappen (Ethias?). Of een combinatie van beide? En wanneer deo ik dat best? Nog vóór het einde van het jaar of beter begin volgend jaar? Zoveel vragen... !
Dank alvast voor jullie reply
M.
Ga gewoon naar argenta en neem  de documenten van je dexia pensioenfonds meeen zeg  dat jewil overschakelen. Zij handelen alles verder GRATIS voor je af zonder je nog iets moet doen.
Hebben ze voor mij ook gedaan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat

• Citeer

Bericht door robokat » 16 december 2009, 12:33

Missy schreef: Dus: hélp ! Wat doe ik -in mijn huidige situatie- het best? Volledig stoppen bij Dexia (en wat kost dat?), overschakelen naar een ander fonds (Argenta?) of naar een pensioenverzekering overstappen (Ethias?).
Je kan perfect overschakelen van Dexia naar Argenta, en het gespaarde bedrag laten overzetten. Of Dexia daar kosten voor aanrekent, zal je bij hen moeten vragen.

De kwestie pensioenfonds vs. pensioenverzekering is op dit forum al vele malen aan bod gekomen. Op korte termijn kan een fonds serieus de diepte ingaan, maar op lange termijn scoren de beste fondsen beter dan de verzekeringen.  Op de dag van pensioen ben je ook niet verplicht het fond leeg te halen; mocht de beurs dan heel laag staan dan mag je wachten tot het wat beter gaat.
Uiteindelijk blijft het een kwestie waar je het best van slaapt.

Zowiezo kan je het geld bij Dexia niet naar een verzekering overdragen en moet je dit in een ander fonds stoppen als je hier meer rendement wil.

Als je dit jaar al gestort hebt, kan je daar dit jaar niets meer doen. Anders kan je nog dit jaar overschakelen.

dave1976
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer dave1976
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dave1976 » 16 december 2009, 12:45

Onlangs stond in de kranten dat je best in januari de volledige storting doet.
Dit zou een meeropbrengst hebben van 11% tov een volledige storting in december. Een maandelijkse storting geeft nog een voordeel van 5%. Ze spreken hier wel over PENSIOENSPAARFONDSEN!

Testaankoop raadt zeker een spaarfonds aan tot 45 jaar. Tussen 45 en 50 jaar blijft voor hen een fonds aangewezen maar één met een neutrale strategie. Ze vinden verschillende spaarfondsen koopwaardig. Zelfs die van dexia. Ik weet dat er op dit forum redelijk wat tegenstanders zitten van testaankoop maar ik doe er toch dikwijls voordeel mee.

succes!

Gesloten
  • Afdrukweergave

57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Pensioensparen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy