Pensioensparen dynamisch - defensief .
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen dynamisch - defensief .
We hebben via het pricos dynamisch fonds voor mij en mijn echtgenote sedert half de jaren '80 aan pensioensparen gedaan . Dit jaar , zoals wellicht vele dynamische fondsen , een schone rally naar boven . Kunnen binnen een tweetal jaar uitstappen ( hoeft niet !!) maar overweeg om het opgebouwde kapitaal/winst veilig te stellen .
Zijn er nog andere mogelijkheden dan enkel het overschakelen naar het defensief Pricos Fonds ?
Zijn er nog andere mogelijkheden dan enkel het overschakelen naar het defensief Pricos Fonds ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen dynamisch - defensief .
Defensief gaat meer in obligaties gaan beleggen, het zijn net die obligaties die we gaan moeten mijden imo.
Defensief zou wel eens de naam "rommel" kunnen opgekleefd worden.
Defensief zou wel eens de naam "rommel" kunnen opgekleefd worden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Pricos (dynamisch) heeft ook redelijk wat obligaties. Ik zou het gewoon laten staan, maar als je een deel ervan veilig wilt stellen en je obligaties nu niet vertrouwt, dan is cash het enige alternatief.
Bv. Stel dat een omschakeling van Pricos naar Pricos Defensive zou betekenen dat je 20% meer obligaties hebt (de precieze cijfers moet je bij de bank aanvragen - het zijn actieve fondsen en het percentage obligaties/aandelen staat niet vast), dan zou je 20% van Pricos kunnen liquideren en dat op een spaarboekje vastleggen. Zo heb je je eigen defensieve portefeuille: een soort Pricos Defensive maar dan met cash. Je loopt zo inflatierisico (spaarboekje houdt inflatie niet bij) maar niet het renterisico van obligaties.
Bv. Stel dat een omschakeling van Pricos naar Pricos Defensive zou betekenen dat je 20% meer obligaties hebt (de precieze cijfers moet je bij de bank aanvragen - het zijn actieve fondsen en het percentage obligaties/aandelen staat niet vast), dan zou je 20% van Pricos kunnen liquideren en dat op een spaarboekje vastleggen. Zo heb je je eigen defensieve portefeuille: een soort Pricos Defensive maar dan met cash. Je loopt zo inflatierisico (spaarboekje houdt inflatie niet bij) maar niet het renterisico van obligaties.
- kniepstuuver
- Newbie
Ik vraag me af (doe ook allang aan pensioensparen) wanneer de struikrovers lees : regering onze centen komt afpakken omdat het moet van Europa. Vroeg of laat zie ik het toch gebeuren....