pensioensparen na 60 jaar
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
pensioensparen na 60 jaar
Mijn partner wordt dit jaar 60.
Wordt het pensioensparen dan belast/verrekend, maar je mag verder sparen tot 65 zonder "kosten". Heb ik dat goed onhouden ?
Wordt het pensioensparen dan belast/verrekend, maar je mag verder sparen tot 65 zonder "kosten". Heb ik dat goed onhouden ?
Re: pensioensparen na 60 jaar
Yep, de belasting zal er nu afgehouden worden, en je kan nog verdersparen (onbelast, terwijl je het nog wel kan aftrekken) tot je 65.
Ik hoop dat hij dit jaar nog geen storting gedaan heeft? Wachten tot de maand nadat hij 60 wordt om je stortingen voor dit jaar te doen!
Ik hoop dat hij dit jaar nog geen storting gedaan heeft? Wachten tot de maand nadat hij 60 wordt om je stortingen voor dit jaar te doen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
oeps, dat wist ik niet , permanente opdracht, "k zal nog redden wat te redden valt, verjaart in september
thanks anonymous
thanks anonymous
Stel, je hebt 2 pensioenspaarformules, een fonds en een verzekering. Kan je dan op je zestigste cashen voor het fonds en daarnaast toch nog verder sparen tot je 65ste op het verzekeringsfonds?
Dat kan inderdaad na de taxatie.
Indien uw contract loopt van voor uw 55ste taxatie op uw 60ste.
Indien uw contract loopt van na uw 55ste taxatie na 10 jaar.
Indien uw contract loopt van voor uw 55ste taxatie op uw 60ste.
Indien uw contract loopt van na uw 55ste taxatie na 10 jaar.
Beide formules zijn inderdaad meer dan 10 jaar oud. Maar ik dacht altijd dat als men het geld afhaalde, op 60 en ja, na taxatie, het niet meer mogelijk was verder te sparen en het belastingvoordeel te krijgen tot 65. Of met andere woorden , dat cashen eigenlijk een stopzetten is van het contract. In dit geval zou de verzekeringsformule wel onaangeroerd blijven en is niet afgesloten bij dezelfde instelling als dat van het fonds.
Ben zopas 60 geworden en geniet al 5 jaar een (ambtenaren)pensioen, vanaf nu dus ook (vervroegd) van de (privé)pensioenkast. Alles samen heb ik... 51 loopbaanjaren.
Is er iemand in de wereld die mij kan overtuigen aan "pensioensparen" te doen, enkel en alleen om de banken, die dit fenomeen uitvonden, te "steunen" ?
Alvast bedankt. 

- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
51 loopbaanjaren, is dat een tikfout ?