Pensioensparen Rabobank
-
Henkie1984
- VIP member

- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Momenteel zijn jullie bezig met het overnemen van mijn pensioenfonds. Dit is nog niet afgehandeld of zichtbaar op mijn rekening. Is het dan verstandig om dit jaar al te storten of wacht ik beter tot alles is afgehandeld?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: Pensioensparen Rabobank
Mijn overdracht van KBC Pricos was op een week geregeld.
Proficiat Rabo !
Proficiat Rabo !
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Een overdracht van pensioenspaarrekening kan tot enkele weken in beslag nemen. Dit belet niet dat u reeds op uw Rabo Pensioenspaarrekening kan storten voor 2013.
Als u reeds een storting voor 2013 op een andere pensioenspaarrekening heeft gedaan, moet u weten dat u geen 2 fiscale attesten kan inbrengen bij uw belastingaangifte...
Aan u de keuze: ofwel start u met pensioensparen bij Rabobank en krijgt u dus geen fiscaal voordeel voor uw storting van 72.50 euro bij Argenta...
Ofwel volstort u voor 2013 bij Argenta en kan u in 2014 bij ons uw stortingen starten ...
Als u reeds een storting voor 2013 op een andere pensioenspaarrekening heeft gedaan, moet u weten dat u geen 2 fiscale attesten kan inbrengen bij uw belastingaangifte...
Aan u de keuze: ofwel start u met pensioensparen bij Rabobank en krijgt u dus geen fiscaal voordeel voor uw storting van 72.50 euro bij Argenta...
Ofwel volstort u voor 2013 bij Argenta en kan u in 2014 bij ons uw stortingen starten ...
- WebsterMC
- Sr. Member

- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
BIj mij duurde dat vorig jaar ook een 4-tal weken. Maar alles mooi overgezet. Niets van verlies geleden.
Re: Pensioensparen Rabobank
citaat "BIj mij duurde dat vorig jaar ook een 4-tal weken. Maar alles mooi overgezet. Niets van verlies geleden."
Bij het bekijken van mijn overdrachtdocument van Metropolitan Rentastro Bal . naar het 100 % IDENTIEKE
(volgens hun eigen publicatie : http://www.rabobank.be/nl/binaries/RABP ... 110969.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )
Rabo Pension Fund Balanced , blijk ik toch een aanzienlijke minwaarde te hebben moeten boeken.
Zijn er nog mensen in mijn geval?
Rabo gaat de zaak onderzoeken, maar een verwittigd kandidaat Rabo-pensioenspaarder is er wellicht twee waard, met of zoder premie van €75!!
Bij het bekijken van mijn overdrachtdocument van Metropolitan Rentastro Bal . naar het 100 % IDENTIEKE
(volgens hun eigen publicatie : http://www.rabobank.be/nl/binaries/RABP ... 110969.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )
Rabo Pension Fund Balanced , blijk ik toch een aanzienlijke minwaarde te hebben moeten boeken.
Zijn er nog mensen in mijn geval?
Rabo gaat de zaak onderzoeken, maar een verwittigd kandidaat Rabo-pensioenspaarder is er wellicht twee waard, met of zoder premie van €75!!
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Bij een overdracht van stukken van identiek hetzelfde fonds vindt er geen verkoop of nieuwe aankoop plaats. Dezelfde hoeveelheid stukken wordt gewoon van de ene rekening naar de andere overgedragen. Een verlies, omwille van een overdracht is desgevallend zelfs niet mogelijk. Let wel op: van fondsen met dezelfde naam bestaan soms verschillende compartimenten. Een fonds is identiek als de ISIN code identiek is. Enkel in dat geval wordt er een overdracht van stukken gedaan en niet van cash geld. Zo heeft het fonds Metropolitan Rentastro Balanced de ISIN code BE0946413813. Het BNP Paribas B Pension Fund Balanced (dat Rabobank.be verdeelt onder de handelsnaam Rabo Pension Fund Balanced) heeft als ISIN code BE0026480963.
Wanneer er een overdracht is van een pensioenfonds met een ISIN code die verschillend is van het nieuwe fonds dan vindt er bij de bank vanwaar de stukken vertrekken een verkoop plaats. Na de verkoop wordt een cashbedrag naar de nieuwe bank overgedragen die meteen voor de waarde van het overgedragen bedrag nieuwe stukken aankoopt van het gekozen fonds. Alhoewel verkoop van de stukken, overdracht van het cashbedrag en aankoop van de nieuwe stukken bij de banken altijd meteen bij de boeking gebeurt, kan het in sommige gevallen zijn dat er één of ten hoogste enkele dagen zitten tussen verkoop en aankoop. In die tussenperiode kan de koers van het fonds nog evolueren. Stijgt de koers waardoor het fonds duurder wordt, dan kunnen bij de aankoop iets minder stukken worden aangekocht voor het overgedragen bedrag. Daalt de koers waardoor het fonds goedkoper wordt, dan kunnen iets meer stukken aangekocht worden. Dit kan dus zowel positief als negatief uitvallen. Normaalgezien zijn deze verschillen vrij klein, maar wanneer het om grotere bedragen gaat of wanneer er forse koersschommelingen zijn, kan dit een iets grotere afwijking opleveren.
Bij Rabobank.be wordt er altijd aangekocht aan de koerswaarde van de datum waarop het geld van de andere bank ontvangen wordt.
Uiteraard ken ik de exacte details niet van de overdracht die voor u gedaan werd. Indien u met ons contact opnam om de exacte situatie na te kijken en een verklaring te krijgen voor een eventuele afwijking dan mag u aannemen dat u daar zeker een reactie van ons over ontvangt. Mocht u niet meteen een reactie krijgen, stuur ons dan even een persoonlijk bericht met uw gegevens. Wij kijken dan uw vraag voor u na.
Wanneer er een overdracht is van een pensioenfonds met een ISIN code die verschillend is van het nieuwe fonds dan vindt er bij de bank vanwaar de stukken vertrekken een verkoop plaats. Na de verkoop wordt een cashbedrag naar de nieuwe bank overgedragen die meteen voor de waarde van het overgedragen bedrag nieuwe stukken aankoopt van het gekozen fonds. Alhoewel verkoop van de stukken, overdracht van het cashbedrag en aankoop van de nieuwe stukken bij de banken altijd meteen bij de boeking gebeurt, kan het in sommige gevallen zijn dat er één of ten hoogste enkele dagen zitten tussen verkoop en aankoop. In die tussenperiode kan de koers van het fonds nog evolueren. Stijgt de koers waardoor het fonds duurder wordt, dan kunnen bij de aankoop iets minder stukken worden aangekocht voor het overgedragen bedrag. Daalt de koers waardoor het fonds goedkoper wordt, dan kunnen iets meer stukken aangekocht worden. Dit kan dus zowel positief als negatief uitvallen. Normaalgezien zijn deze verschillen vrij klein, maar wanneer het om grotere bedragen gaat of wanneer er forse koersschommelingen zijn, kan dit een iets grotere afwijking opleveren.
Bij Rabobank.be wordt er altijd aangekocht aan de koerswaarde van de datum waarop het geld van de andere bank ontvangen wordt.
Uiteraard ken ik de exacte details niet van de overdracht die voor u gedaan werd. Indien u met ons contact opnam om de exacte situatie na te kijken en een verklaring te krijgen voor een eventuele afwijking dan mag u aannemen dat u daar zeker een reactie van ons over ontvangt. Mocht u niet meteen een reactie krijgen, stuur ons dan even een persoonlijk bericht met uw gegevens. Wij kijken dan uw vraag voor u na.
Re: Pensioensparen Rabobank
bij mij is dat uitstekend verlopen, zeer vlug ook!
zeer tevreden, well done
zeer tevreden, well done
Re: Pensioensparen Rabobank
Met alle respect, maar als de BNP- en Rabobrochures het over een 100% identiek product hebben , waarvan de koersen en rendementen al jaren tot na de komma hetzelfde zijn, dan verwacht ik dat een dergelijke overdracht een nuloperatie blijft.
Zoals u al aanhaalt, hebben we de pech dat het over een zeer aanzienlijk transferbedrag gaat.
Hoe moet ik dan trouwens uw reclametekst
"Bij de overdracht van uw pensioenspaarfonds ontvangt u reeds 75 euro op uw Rabo Spaarrekening én betalen wij uw eventuele kosten verbonden aan de overdracht terug." interpreteren?
Ik denk dat hier voor mij inderdaad kosten aan de overdracht verbonden zijn!!

Zoals u al aanhaalt, hebben we de pech dat het over een zeer aanzienlijk transferbedrag gaat.
Hoe moet ik dan trouwens uw reclametekst
"Bij de overdracht van uw pensioenspaarfonds ontvangt u reeds 75 euro op uw Rabo Spaarrekening én betalen wij uw eventuele kosten verbonden aan de overdracht terug." interpreteren?
Ik denk dat hier voor mij inderdaad kosten aan de overdracht verbonden zijn!!
Pensioensparen Rabobank 2013
Heeft iemand al gestort voor 2013 in het Rabo- pensioenfonds: Rabo-informatica aanvaardt mijn € 940 niet!!
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
De geïndexeerde bedragen 2013 zijn zopas officieel bevestigd, dus zullen wij ook het maximum bedrag voor pensioensparen aanpassen naar 940 euro.
Re: Pensioensparen Rabobank
Er is bij mij voor januari al (maar) 75,83 euro automatisch gestort (een twaalfde van 910). Wordt dit door jullie zelf gecorrigeerd?Rabobank.be schreef:De geïndexeerde bedragen 2013 zijn zopas officieel bevestigd, dus zullen wij ook het maximum bedrag voor pensioensparen aanpassen naar 940 euro.
Re: Pensioensparen Rabobank
Mijn pensioensparen start op 8/1/2013. Er is al 910 euro van de spaarrekening overgeschreven. De andere 30 euro zal zeker volgende week of volgende maand gestort worden, veronderstel ik, met automatisch pensioensparen. Voor de overdracht van mijn ING Star fund zal ik blijkbaar nog een aantal weken moeten wachten. Men wou dit doen begin januari.
Re: Pensioensparen Rabobank
@rabobank.be
Ik ga mijn pensioenspaarrekening overdragen van bnp parisbas naar jullie. Jammer genoeg is er reeds in januari 2013 75 euro via automatische opdracht op mijn bnp parisbas fortis pensioenspaarrekening gestort.
Nu wil ik gerust het geleden fiscaal verlies op die 75 euro erbij nemen aangezien aangezien rabobank 75 euro bonus geeft bij overdracht.
Echter, de actie geld maar tot 15 januari 2013 en ik kan pas vanavond mijn brief met overdracht versturen.
Wanneer ben je eigenlijk officieel overgestapt? Wordt de postdatum hiervoor in rekening gehouden? Want met de BPost ben je natuurlijk niet zeker of je brief voor 15 januari aankomt. En als deze brief later dan 15 januari aankomt kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn €75?
vriendelijke groeten,
piedp
Ik ga mijn pensioenspaarrekening overdragen van bnp parisbas naar jullie. Jammer genoeg is er reeds in januari 2013 75 euro via automatische opdracht op mijn bnp parisbas fortis pensioenspaarrekening gestort.
Nu wil ik gerust het geleden fiscaal verlies op die 75 euro erbij nemen aangezien aangezien rabobank 75 euro bonus geeft bij overdracht.
Echter, de actie geld maar tot 15 januari 2013 en ik kan pas vanavond mijn brief met overdracht versturen.
Wanneer ben je eigenlijk officieel overgestapt? Wordt de postdatum hiervoor in rekening gehouden? Want met de BPost ben je natuurlijk niet zeker of je brief voor 15 januari aankomt. En als deze brief later dan 15 januari aankomt kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn €75?
vriendelijke groeten,
piedp
Re: Pensioensparen Rabobank
@piedp : gewoon binnen 3 dagen Rabobank eens opbellen of ze de overdrachtbrief gekregen hebben. ik heb ooit eens per ongeluk 2 fiscale attesten pensioensparen bijgevoegd bij mijn aangifte en ik heb daar nooit een wijziging bericht van de belastingen gekregen.
Re: Pensioensparen Rabobank
hier mijn denkwijze:Yaris schreef:Of stuur het via fax of als PDF via mail.
Betreffende de reeds gedane storting bij een andere bank: dit staat op hun site:
"U hebt dit jaar al gestort
U volstort uw huidige pensioenspaarfonds, alvorens het naar ons over te dragen. Zelfs als u tegelijkertijd bij twee banken aan pensioensparen doet, kunt u het bedrag slechts eenmaal inbrengen. Als u uw bedrag volstort heeft, kunt u uw pensioenfonds integraal overdragen naar Rabobank.be."
Misschien wacht je dan beter tot december voor de overdracht?
ik heb nu 75 euro gestort bij BNP. Hierdoor heb ik reeds een fiscaal voordeel opgebouwd van +-22 euro. Wanneer ik overstap naar Rabobank verlies ik deze 22 euro fiscaal voordeel MAAR krijg ik wel 75 euro overstappremie - > nog altijd 53euro winst die ik anders niet had gehad. Bovendien win ik 3% instapkosten op het overige bedrag dat ik normaal gezien nog dit jaar zou storten bij BNP parisbas.
Dus lijkt het mij toch verstandiger om toch nog nu over te stappen... of niet?
groeten,
piedp
