Pensioensparen Rabobank
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Ben toch benieuwd wat BNP zal doen voor misnoegde klanten (waarschijnlijk niks)?
Bij mij is het simpel, als ze voor het einde van het jaar niet met een even goed voorstel afkomen dan ben ik hier ook mee naar Rabobank.
En hiervoor moet ik zelfs niet voor overleggen met mijn superieuren.
En hiervoor moet ik zelfs niet voor overleggen met mijn superieuren.

-
- VIP member
- Contacteer:
Idem. Alleen een papiertje invullen en rabobank regelt de rest. Handig.
3% op 880 euro (of 1760 euro als je met twee bent) is 26 euro of 52 euro per jaar. Als je dat kan uitsparen voor krek hetzelfde product dan twijfel je niet. Daar kan je al leuke dingen mee doen of bv ook sparen in een ander spaarplan. Heb ik al direct iedere maand 25 euro voor mijn keytrade spaarplan
Ik vraag me toch af waarom BNP toch altijd zo traag is is in het antwoorden. Anyway, ik zet morgen de maandelijkse opdracht reeds stop.
3% op 880 euro (of 1760 euro als je met twee bent) is 26 euro of 52 euro per jaar. Als je dat kan uitsparen voor krek hetzelfde product dan twijfel je niet. Daar kan je al leuke dingen mee doen of bv ook sparen in een ander spaarplan. Heb ik al direct iedere maand 25 euro voor mijn keytrade spaarplan

Ik vraag me toch af waarom BNP toch altijd zo traag is is in het antwoorden. Anyway, ik zet morgen de maandelijkse opdracht reeds stop.
Pensioensparen Rabobank
Vreemd dat het bij sommigen zo lang duurt eer ze doorhebben dat ze zwaar gerold worden bij BNP...
Ik ga ook pensioensparen beginnen bij Rabo. Ik hoop alleen dat het fiscaal voordeel blijft bestaan want daar heb ik een beetje mijn twijfels over.
Ik ga ook pensioensparen beginnen bij Rabo. Ik hoop alleen dat het fiscaal voordeel blijft bestaan want daar heb ik een beetje mijn twijfels over.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ik ben ervan overtuigd dat het fiscaal voordeel voor pensioenen gaat blijven bestaan, ze gaan eerst bv het financieel voordeel voor installatie van zonnepanelen afschaffen ( of bv voor andere renovaties ) ... IK vind het bv een heel goed initiatief van rabo ... Ook kan je bv de stijging/daling van de waarde t.o.v de initiële storting steeds terugvinden ( had ik bv bij Star fund niet )
Ik denk dat het voortbestaan van het fiscaal voordeel van pensioensparen af zal hangen van de populariteit ervan. Als er zodanig veel mensen zijn die aan pensioensparen doen dat de staat er te veel aan moet uitgeven dan kunnen ze wel eens op de rem gaan staan. Dat zag je ook bij andere zaken zoals de renovatiepremies, zonnepanelen en dergelijke.
Ik vind het zeker ook een goed initiatief van Rabobank. Zeker omdat je het gewoon online kan doen. Bij veel andere banken moet je naar het kantoor gaan om zoiets te beginnen.
Ik vind het zeker ook een goed initiatief van Rabobank. Zeker omdat je het gewoon online kan doen. Bij veel andere banken moet je naar het kantoor gaan om zoiets te beginnen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vadertje staat zal z'n rekening wel al gemaakt hebben, 'n gedeelte haalt de 60 niet, maw hoge kosten en dan nog eens langs de kassa passeren voor de successierechten
En laat je het nog langer staan dan is de kans nog groter dat het nog eens aantikt bij de successierechten.

En laat je het nog langer staan dan is de kans nog groter dat het nog eens aantikt bij de successierechten.
Ik heb al in juli 2008 in een ander topic
(viewtopic.php?f=5&t=1213&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;)
gesteld dat de kosten voor pensioensparen veel te hoog zijn /waren:
“Wat wel duidelijk is, is dat de kosten voor een pensioenspaarfonds bij beide vermelde banken te hoog zijn in vergelijking met andere fondsen. Ik denk daarbij aan indexfondsen (ook trackers, ETF's) waar vaak slechts 0,6 % beheerskosten per jaar dienen betaald te worden en geen instapkosten.
Ik heb sterk de indruk dat deze banken een aanzienlijk deel van het fiscaal voordeel van het pensioensparen elk jaar opnieuw in hun eigen zak steken.”
Dit is nu bewezen met het Rabobank-tarief.
Het is ongeoorloofd dat een bank als BNP, met de Belgische Staat als belangrijk aandeelhouder, extra winst puurt uit kapitaal dat mensen, met een stimulus van de overheid dan nog, opzij zetten voor “later”. Het fiscaal voordeel op het pensioensparen is toch niet bedoeld voor de banken of voor de Staat, of toch?
(viewtopic.php?f=5&t=1213&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;)
gesteld dat de kosten voor pensioensparen veel te hoog zijn /waren:
“Wat wel duidelijk is, is dat de kosten voor een pensioenspaarfonds bij beide vermelde banken te hoog zijn in vergelijking met andere fondsen. Ik denk daarbij aan indexfondsen (ook trackers, ETF's) waar vaak slechts 0,6 % beheerskosten per jaar dienen betaald te worden en geen instapkosten.
Ik heb sterk de indruk dat deze banken een aanzienlijk deel van het fiscaal voordeel van het pensioensparen elk jaar opnieuw in hun eigen zak steken.”
Dit is nu bewezen met het Rabobank-tarief.
Het is ongeoorloofd dat een bank als BNP, met de Belgische Staat als belangrijk aandeelhouder, extra winst puurt uit kapitaal dat mensen, met een stimulus van de overheid dan nog, opzij zetten voor “later”. Het fiscaal voordeel op het pensioensparen is toch niet bedoeld voor de banken of voor de Staat, of toch?
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. En bij pensioenspaarverzekeringen is het nog wraakroepender en zijn er tal van grootbanken die zonder verpinken 6% instapkosten aanrekenen per storting terwijl er een rentevoet is op die storting van 3% of minder. Het duurt maar liefst twee of drie jaar eer je dan break even staat op een storting...kiwi schreef:Ik heb sterk de indruk dat deze banken een aanzienlijk deel van het fiscaal voordeel van het pensioensparen elk jaar opnieuw in hun eigen zak steken.”
Hallucinant.
Zelfs 0,6% is nog veel te veel want indexfondsen zouden eigenlijk passieve fondsen moeten zijn waardoor de kosten nog een pak lager zouden moeten liggen. Echter zijn dergelijke fondsen niet interessant voor de banken...kiwi schreef: “Wat wel duidelijk is, is dat de kosten voor een pensioenspaarfonds bij beide vermelde banken te hoog zijn in vergelijking met andere fondsen. Ik denk daarbij aan indexfondsen (ook trackers, ETF's) waar vaak slechts 0,6 % beheerskosten per jaar dienen betaald te worden en geen instapkosten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Morgen precies een maand terug een mail naar de ombudsdienst van BNP gestuurd met de vraag of men mij ook 0% instapkosten kon aanbieden of dat ik daarvoor bij Rabobank moest zijn.
In mijn mail zei ik ook dat ik nog een ander groot bedrag (dat momenteel bij een andere bank staat) te beleggen had en of men mij iets kon aanbieden.
Tot dusver geen reactie!!! Noteer dat ik (en mijn familie) sinds jaar en dag klant ben bij BNP. Maar als men een maand nodig heeft om een antwoord te formuleren en (wat er erger is) een commercieel voorstel te doen voor toch we een grote bijkomende som dan stel ik mij toch vragen.
Ofwel wordt men bij BNP overstelpt met klachten, ofwel wil men geen moeite doen.
Daarnet ook naar phone banking gebeld om te vragen hoe het stond met de behandeling van m'n mail: men kon me niet verderhelpen en men zei dat ik maar contact moest opnemen met het kantoor. De persoon aan de lijn was weliswaar vriendelijk en zat ook wel verveeld met de situatie (hem treft geen schuld).
Waarom zou ik m'n kantoor contacteren? Ik heb m'n klacht reeds een maand terug geformuleerd naar de ombudsdienst. Indien men commercieel is had men mijn opmerking reeds doorgespeeld naar m'n kantoor en hadden zij mij al lan gecontacteerd.
Het gaat om een bijkomende som ter waarde van een woning. Men heeft geen interesse lijkt het wel!!!
In mijn mail zei ik ook dat ik nog een ander groot bedrag (dat momenteel bij een andere bank staat) te beleggen had en of men mij iets kon aanbieden.
Tot dusver geen reactie!!! Noteer dat ik (en mijn familie) sinds jaar en dag klant ben bij BNP. Maar als men een maand nodig heeft om een antwoord te formuleren en (wat er erger is) een commercieel voorstel te doen voor toch we een grote bijkomende som dan stel ik mij toch vragen.
Ofwel wordt men bij BNP overstelpt met klachten, ofwel wil men geen moeite doen.
Daarnet ook naar phone banking gebeld om te vragen hoe het stond met de behandeling van m'n mail: men kon me niet verderhelpen en men zei dat ik maar contact moest opnemen met het kantoor. De persoon aan de lijn was weliswaar vriendelijk en zat ook wel verveeld met de situatie (hem treft geen schuld).
Waarom zou ik m'n kantoor contacteren? Ik heb m'n klacht reeds een maand terug geformuleerd naar de ombudsdienst. Indien men commercieel is had men mijn opmerking reeds doorgespeeld naar m'n kantoor en hadden zij mij al lan gecontacteerd.
Het gaat om een bijkomende som ter waarde van een woning. Men heeft geen interesse lijkt het wel!!!
Als men instapt bij pensioensparen via Rabobank, geeft Rabobank dan de garantie dat ook de komende jaren die instapkost 0 % blijft of is dat sowieso wettelijk verplicht?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Rabobank.be heeft momenteel een 'laagste kostengarantie' voor fondsen. Dat houdt in dat wij steeds tegen de laagst mogelijke kosten onze fondsen (waartoe we ook de pensioenfondsen rekenenen) zullen aanbieden. De instapkosten die moeten of mogen worden aangerekend worden echter soms opgelegd door een fonsbeheerder. Wanneer men bij Fortis Investments zou beslissen om de verdelers van hun pensioenfondsen te verplichten een minimale instapvergoeding aan te rekenen (zoals sommige andere fondsbeheerders momenteel al doen) dan zou het natuurlijk kunnen dat Rabobank.be de fondsen niet langer aan 0% zal kunnen aanbieden. In dat geval garanderen wij echter nog altijd dat deze tegen de laagste kosten in de markt zullen kunnen aangekocht worden.josa schreef:Als men instapt bij pensioensparen via Rabobank, geeft Rabobank dan de garantie dat ook de komende jaren die instapkost 0 % blijft of is dat sowieso wettelijk verplicht?
Dus als er teveel BNPklanten gaan klagen bij BNP dat ze bij BNP 3 % instapkosten moeten betalen voor hun pensioenfonds en bij rabobank voor het identieke fonds 0 %, dan is de kans groot dat het mooie liedje niet lang zal duren 

Misschien daarom dat ze niet antwoorden?
Maar je ziet dus dat het anders kan. Geen wonder dat ze altijd goede winstcijfers kunnen publiceren, dat is allemaal verdiend op de kap van hun klanten.
Maar je ziet dus dat het anders kan. Geen wonder dat ze altijd goede winstcijfers kunnen publiceren, dat is allemaal verdiend op de kap van hun klanten.