pensioensparen van kbc naar argenta
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioensparen van kbc naar argenta
Wat ik bedoel is dat de Pricos deelbewijzen enkele jaren terug nog boven de 300 euro noteerden.
Nu staan ze rond de 240 euro.
Wanneer je uw fonds laat overzetten naar Arpe of eender welk fonds dan stap je uit aan de koers die nu genoteerd staat.
Met dat geld worden dan nieuwe Arpe deelbewijzen aangekocht.
Op die manier maak je toch enorm veel verlies, volgens mij is het nu niet het moment om een fonds te laten overzetten.
Eerder een nieuw fonds opstarten en het oude gewoon laten uitstaan tot betere tijden ...
Nu staan ze rond de 240 euro.
Wanneer je uw fonds laat overzetten naar Arpe of eender welk fonds dan stap je uit aan de koers die nu genoteerd staat.
Met dat geld worden dan nieuwe Arpe deelbewijzen aangekocht.
Op die manier maak je toch enorm veel verlies, volgens mij is het nu niet het moment om een fonds te laten overzetten.
Eerder een nieuw fonds opstarten en het oude gewoon laten uitstaan tot betere tijden ...
Ik was zinnens om niet meer te storten in het NBP Paribas B Pension Balanced en vanaf 2013 Argenta Persioenspaarfonds Acc. te starten
Argenta vertelt me echter dat ik beter nu het kapitaal overbreng. Zij betalen de kosten die Fortis ev. zou aanrekenen.
gegevens via morningstar.be - 21/09/12 :
Argenta PSF Acc: YTD 8,37 en 10 j: 8,33
Fortis Pension Balanced: YTD 13,09 en 10j: 6,71
Argenta vertelt me dat het rendement van Fortis: 6,71 % - 3% = 3,71 % - vanwege de instapkost van 3%
Klopt deze redenering?
Zet ik dan toch beter alles over op Argenta Pension spaarfonds ACC ?
Als ik mijn kapitaal laat staan bij Fortis BNP Pension Balanced (sedert 2000 - ik ben er nu 40) en niet meer stort. Dan betaal ik geen instapkosten meer.
En spreid ik mijn risico over 2 fondsen: BNP balanced (effectief bij Fortis zelf) en Argenta Psf Acc
Dat leek bij toch het beste, niet?
Of zie ik iets over het hoofd?
Argenta vertelt me echter dat ik beter nu het kapitaal overbreng. Zij betalen de kosten die Fortis ev. zou aanrekenen.
gegevens via morningstar.be - 21/09/12 :
Argenta PSF Acc: YTD 8,37 en 10 j: 8,33
Fortis Pension Balanced: YTD 13,09 en 10j: 6,71
Argenta vertelt me dat het rendement van Fortis: 6,71 % - 3% = 3,71 % - vanwege de instapkost van 3%
Klopt deze redenering?
Zet ik dan toch beter alles over op Argenta Pension spaarfonds ACC ?
Als ik mijn kapitaal laat staan bij Fortis BNP Pension Balanced (sedert 2000 - ik ben er nu 40) en niet meer stort. Dan betaal ik geen instapkosten meer.
En spreid ik mijn risico over 2 fondsen: BNP balanced (effectief bij Fortis zelf) en Argenta Psf Acc
Dat leek bij toch het beste, niet?
Of zie ik iets over het hoofd?
@hw: 1 keer je vraag stellen is genoeg. Ik heb reeds in een ander topic op je vraag geantwoord.
Zie welke-bank-pensioensparen-t13389.html#p131246" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie welke-bank-pensioensparen-t13389.html#p131246" onclick="window.open(this.href);return false;
HW,
zo doe ik het ook!
ik hou mijn Fortis Balanced maar doe geen stortingen meer. Daarnaast spaar ik al sinds 2008 bij Argenta. Ik heb niks overgezet. Ik spreid dus eigenlijk ook het risico en gok eigenlijk op meerdere paarden ;-) Mijn partner had vroeger ook Fortis Balanced. Dit kapitaal is ook blijven staan en zal op de dag van zijn pensioen wel een mooi potje worden hopelijk. Daarnaast heeft hij sinds 2008 ook een ander pensioenspaarfonds opgestart.
zo doe ik het ook!
ik hou mijn Fortis Balanced maar doe geen stortingen meer. Daarnaast spaar ik al sinds 2008 bij Argenta. Ik heb niks overgezet. Ik spreid dus eigenlijk ook het risico en gok eigenlijk op meerdere paarden ;-) Mijn partner had vroeger ook Fortis Balanced. Dit kapitaal is ook blijven staan en zal op de dag van zijn pensioen wel een mooi potje worden hopelijk. Daarnaast heeft hij sinds 2008 ook een ander pensioenspaarfonds opgestart.
Wat verlies je als wilt overzetten?
Ik zou van Ethias pensioensparen met vaste interest misschien ook naar een ander gaan (Argenta of?)?
Behoud je alle geld en verworven intresten of moet je kosten betalen?
Graag tips
greetz
jempi25
Ik zou van Ethias pensioensparen met vaste interest misschien ook naar een ander gaan (Argenta of?)?
Behoud je alle geld en verworven intresten of moet je kosten betalen?
Graag tips
greetz
jempi25
Hallo iedereen ,
Ik ben al ongeveer een 10 jaar ,maandelijks aan het pensioensparen bij Kbc en overweeg om over te gaan naar Argenta .
Of zijn er eventueel andere opties ?
Zoals Pricos behouden en Arpe erbij nemen ?
Stel dat ik overstap , wat gebeurt er dan eigenlijk met het bedrag dat ik al gespaard heb ?
Graag info en advies
Alvast bedankt !
Ik ben al ongeveer een 10 jaar ,maandelijks aan het pensioensparen bij Kbc en overweeg om over te gaan naar Argenta .
Of zijn er eventueel andere opties ?
Zoals Pricos behouden en Arpe erbij nemen ?
Stel dat ik overstap , wat gebeurt er dan eigenlijk met het bedrag dat ik al gespaard heb ?
Graag info en advies
Alvast bedankt !