Pensioensparen zonder fiscaal voordeel
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen zonder fiscaal voordeel
Sinds een aantal jaren stort ik het fiscaal maximum aftrekbaar bedrag in het pensioenspaarfonds van argenta. Ik merk dat me dit tot nu toe een mooi rendement heeft gegeven. Ik vraag me nu af of ik een 2de kan openen (desnoods bij een andere bank) maar deze niet fiscaal in te brengen met de bedoeling deze later niet te laten belasten. Is dit mogelijk?
Re: Pensioensparen zonder fiscaal voordeel
Volgens Wikifin is dat mogelijk:
"de belastingvermindering van 30% geldt slechts voor een gespaard bedrag van 950 euro in 2014 (aanslagjaar 2015). Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. U heeft wel het recht om meer te sparen, maar het bedrag boven 950 euro komt niet in aanmerking voor de belastingvermindering"
"de belastingvermindering van 30% geldt slechts voor een gespaard bedrag van 950 euro in 2014 (aanslagjaar 2015). Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. U heeft wel het recht om meer te sparen, maar het bedrag boven 950 euro komt niet in aanmerking voor de belastingvermindering"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Pensioensparen zonder fiscaal voordeel
Zou dit niet doen. Als je wat meer risico wil nemen beleg dan in een fonds met gespreide stortingen van U huisbank. Wel zeker zijn dat ze u geen kosten voor de bewaring aanrekenen. Zo een fonds is vergelijkbaar met een pensioenspaarrekening. Hou er wel rekening mee dat er ook jaren kunnen tussen zitten met een negatief rendement.