Periodiek beleggingsplan
TIP
Periodiek beleggingsplan
Goede avond
Ik denk er al geruime tijd aan om mijn spaargeld wat beter te laten renderen. Ik werk nu ruim 2.5jaar en zit nog op hotel mama
dus heb toch wel het een en ander kunnen sparen.
Nu heb ik momenteel niet de tijd en kennis om actief bezig te zijn met beleggen, daarom lijkt een beleggingsplan wel geschikt om te beginnen. Of is er een reden om dit absoluut af te raden? Ga momenteel nog wat afwachten tot die Coronahistorie wat afzwakt, dus het is nog niet voor direct.
Heb momenteel rekeningen bij Beobank, Medirect, Hellobank en Keytrade. Heb de verschillende aanbieders van beleggingsplannen snel vergeleken. Beleggingshorizon is 10-15 jaar +
Mijn initiële inleg zou rond de 1500-2500 euro liggen en maandelijkse storingen 75-125 euro.
Ben bijgevolg nog wat aan het twijfelen tussen volgende aanbieders:
• Evi
• Keytrade
• Medirect
Enige ervaring/raad?
Zou het ten zeerste appreciëren.
Ik denk er al geruime tijd aan om mijn spaargeld wat beter te laten renderen. Ik werk nu ruim 2.5jaar en zit nog op hotel mama

Nu heb ik momenteel niet de tijd en kennis om actief bezig te zijn met beleggen, daarom lijkt een beleggingsplan wel geschikt om te beginnen. Of is er een reden om dit absoluut af te raden? Ga momenteel nog wat afwachten tot die Coronahistorie wat afzwakt, dus het is nog niet voor direct.
Heb momenteel rekeningen bij Beobank, Medirect, Hellobank en Keytrade. Heb de verschillende aanbieders van beleggingsplannen snel vergeleken. Beleggingshorizon is 10-15 jaar +
Mijn initiële inleg zou rond de 1500-2500 euro liggen en maandelijkse storingen 75-125 euro.
Ben bijgevolg nog wat aan het twijfelen tussen volgende aanbieders:
• Evi
• Keytrade
• Medirect
Enige ervaring/raad?
Zou het ten zeerste appreciëren.
Re: Periodiek beleggingsplan
IWDA 70% - IUSN 15% - EMIM 15%
En dan maandelijks of tweemaandelijks aankopen.
En dan maandelijks of tweemaandelijks aankopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beleg met geld dat je niet nodig hebt de komende jaren.
In jouw geval : huisje, app, auto in de nabije toekomst?
Ik ben beginnen beleggen de dag dat ik m’n huis kocht en zicht had op de afbetaling.
100€ per maand is weinig, gezien er -afhankelijk van de broker - plusminus 7€ vaste kost bijkomt. Individuele aandelen aankopen zijn dan geen optie. Er zijn brokers die bepaalde ETFs/fondsen aanbieden zonder kost, daar kunnen andere forumleden je vast bij helpen.
In jouw geval : huisje, app, auto in de nabije toekomst?
Ik ben beginnen beleggen de dag dat ik m’n huis kocht en zicht had op de afbetaling.
100€ per maand is weinig, gezien er -afhankelijk van de broker - plusminus 7€ vaste kost bijkomt. Individuele aandelen aankopen zijn dan geen optie. Er zijn brokers die bepaalde ETFs/fondsen aanbieden zonder kost, daar kunnen andere forumleden je vast bij helpen.
Als je bij Keytrade voor Keyplan kiest, dan kan dat al vanaf 25 euro.
Dit omdat ze beleggen in fondsen (zelf te kiezen) ipv ETF's.
In verschillende andere topics heb ik al de link gepost naar een site die je helpt met de beste fondsen te selecteren, afhankelijk van je profiel.
Zelf heb ik mijn Keyplan al bijna 5 jaar, en ben er zeer tevreden over.
Ook voor mijn ouders, die zweren bij spaarboekjes maar klagen over de intrest, heb ik nu een keyplan opgezet (1e aankoop 5/3).
Dit omdat ze beleggen in fondsen (zelf te kiezen) ipv ETF's.
In verschillende andere topics heb ik al de link gepost naar een site die je helpt met de beste fondsen te selecteren, afhankelijk van je profiel.
Zelf heb ik mijn Keyplan al bijna 5 jaar, en ben er zeer tevreden over.
Ook voor mijn ouders, die zweren bij spaarboekjes maar klagen over de intrest, heb ik nu een keyplan opgezet (1e aankoop 5/3).
Hoe heb je die beleggingshorizon bepaald? Ga je dit "spaargeld" over enkele jaren nodig hebben om vastgoed te kopen?
Bepaal ook eerst je zogenaamde assetallocatie. Hoeveel % ga je in aandelen(fondsen) steken, hoeveel in stabielere zaken zoals obligatie(fondsen). Als het echt voor de zeer lange termijn is (pensioen) dan kun je bijna 100% in aandelen gaan. Als je het geld over 10 jaar wilt gebruiken voor eigen vastgoed, dan kun je misschien beter geen/nauwelijks aandelen nemen.
Zoals vele anderen hier al schreven zijn die keuzes belangrijker dan de keuze van de broker.
Wat vind je van het voorbeeld dat ik een tijdje terug heb uitgewerkt?
Bepaal ook eerst je zogenaamde assetallocatie. Hoeveel % ga je in aandelen(fondsen) steken, hoeveel in stabielere zaken zoals obligatie(fondsen). Als het echt voor de zeer lange termijn is (pensioen) dan kun je bijna 100% in aandelen gaan. Als je het geld over 10 jaar wilt gebruiken voor eigen vastgoed, dan kun je misschien beter geen/nauwelijks aandelen nemen.
Zoals vele anderen hier al schreven zijn die keuzes belangrijker dan de keuze van de broker.
Wat vind je van het voorbeeld dat ik een tijdje terug heb uitgewerkt?
Zou dit toch ook aanraden. Kijk eerst wat je nog over hebt nadat je een huis ofzo gekocht hebt en een stabiele maandelijkse balans hebt.
Je kunt nu iets opstarten waar je bijvoorbeeld €200 per maand in stopt en dan binnen een paar jaar tot de vaststelling komen dat je die €200 toch liever ergens anders gebruikt.
Wat je ook kan doen is nu sparen tot je een bepaald bedrag hebt (min. €1000) en hiermee je eerste stappen richting ETF's zetten. Op die manier hebben de instapkosten wat minder impact.