Permanente Portefeuille - Fondsen
TIP
Re: Permanente Portefeuille - Fondsen
De demo van hun online platform eens uitgeprobeerd? Ik geloof dat die volledig (virtueel) functioneel is, daar zou je alles moeten kunnen checken.
Bij welke (internet)banken kan men de volgende fondsen/trackers kopen?
* iShares markit Iboxx euro high yield
* JPM Africa equity Fund
* JPM Africa equity Fund
Beiden zijn o.a. verkrijgbaar via Binckbank.
Dit zijn de fondsen die ik momenteel beschik.
KBC equiplus europe active control : 5000 euro
KBC equity fund BRIC : 1500 euro
Lyxor Bel 20 Tracker : 1000 euro
Begin januari (na mijn eindejaarsbonus + 13de maand + zicht op wat mijn loonopslag zal zijn) zou ik graag mijn fondsen uitbreiden. (Ik spaar rond de 1000 euro per maand dus kan ik daar wel 500 van beleggen). Het eerste KBC fonds zal ik waarschijnlijk nog een tijdje aanhouden wegens moeilijk van de hand te doen (hoge instapkosten + uitstapkosten) het BRIC fonds zal ik de komende maanden van de hand doen (wegens bedroevend rendement tov andere BRIC fondsen) als de koers een hoogtepunt bereikt.
Dit zijn de fondsen die ik overweeg aan te kopen
Blackrock GF World mining fund EUR : Ik geloof in de waarde van grondstoffen en vooral metalen dan
iShare Markit iboxx high yield : Op aanraden van voorgaande posts en ik heb nog geen obligaties
Carmigniac Patrimoine : Dit ziet er zeer goed uit maar ik ben bang dat het eigenlijk al te laat is om in dit fonds te stappen, heeft dit fonds nog potentieel in de toekomst en is het niet wat overkocht of te groot geworden?
JPMorgan Africa Equity A : Afrika is een grondstofrijk continent waar ook op termijn de bevolking van zal profiteren en waar groei inderdaad nog zeker mogenlijk is. Het is een onstabiel continent vol conflicten maar ik neem aan dat de beheerders van het fonds dat ook wel weten en te risicovolle gebieden zullen mijden.
KBC equiplus europe active control : 5000 euro
KBC equity fund BRIC : 1500 euro
Lyxor Bel 20 Tracker : 1000 euro
Begin januari (na mijn eindejaarsbonus + 13de maand + zicht op wat mijn loonopslag zal zijn) zou ik graag mijn fondsen uitbreiden. (Ik spaar rond de 1000 euro per maand dus kan ik daar wel 500 van beleggen). Het eerste KBC fonds zal ik waarschijnlijk nog een tijdje aanhouden wegens moeilijk van de hand te doen (hoge instapkosten + uitstapkosten) het BRIC fonds zal ik de komende maanden van de hand doen (wegens bedroevend rendement tov andere BRIC fondsen) als de koers een hoogtepunt bereikt.
Dit zijn de fondsen die ik overweeg aan te kopen
Blackrock GF World mining fund EUR : Ik geloof in de waarde van grondstoffen en vooral metalen dan
iShare Markit iboxx high yield : Op aanraden van voorgaande posts en ik heb nog geen obligaties
Carmigniac Patrimoine : Dit ziet er zeer goed uit maar ik ben bang dat het eigenlijk al te laat is om in dit fonds te stappen, heeft dit fonds nog potentieel in de toekomst en is het niet wat overkocht of te groot geworden?
JPMorgan Africa Equity A : Afrika is een grondstofrijk continent waar ook op termijn de bevolking van zal profiteren en waar groei inderdaad nog zeker mogenlijk is. Het is een onstabiel continent vol conflicten maar ik neem aan dat de beheerders van het fonds dat ook wel weten en te risicovolle gebieden zullen mijden.
-
Behaeghe Steven
- Newbie

- Contacteer:
Hoi letsnow,
Onderstaande twee heb ik zelf recentelijk aangekocht en doen het vrij goed (tot nu toe).
Blackrock GF World mining fund EUR
JPMorgan Africa Equity A
Naar spreiding toe misschien ook iets in Latijns-Amerika en Asia overwegen aangezien er daar ook heel veel potentieel is ?
Merk wel op dat Carmagnac Patrimoine mogelijk ook reeds in latijns-Amerika & Asia belegd : Als je in Carmagnac Patrmoine belegd zit je overal reeds in beetje in (goed fonds om te spreiden) en zal je sowieso de algemene beursevolutie volgen via dit ene aandeel (opwaarts of neerwaarts / maar dan gemiddeld).
Groetjes.
Steven
Lijken allemaal goeie fondsen die je overweegt te kopen.Dit zijn de fondsen die ik overweeg aan te kopen
Onderstaande twee heb ik zelf recentelijk aangekocht en doen het vrij goed (tot nu toe).
Blackrock GF World mining fund EUR
JPMorgan Africa Equity A
Naar spreiding toe misschien ook iets in Latijns-Amerika en Asia overwegen aangezien er daar ook heel veel potentieel is ?
Merk wel op dat Carmagnac Patrimoine mogelijk ook reeds in latijns-Amerika & Asia belegd : Als je in Carmagnac Patrmoine belegd zit je overal reeds in beetje in (goed fonds om te spreiden) en zal je sowieso de algemene beursevolutie volgen via dit ene aandeel (opwaarts of neerwaarts / maar dan gemiddeld).
Groetjes.
Steven
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik blijf er bij : Verenigd koninkrijk en de pound worden onderschat... Ik ben momenteel massaal aan het instappen in fondsen in pound die beleggen in het VK. The British Empire will rise again 
-
Behaeghe Steven
- Newbie

- Contacteer:
Klopt Sebastiaan,
UK is een beetje zelfde verhaal als Japan.
Als je geduld hebt en op LT kijkt / belegt komen dergelijke landen er altijd opnieuw bovenop.
Steven
UK is een beetje zelfde verhaal als Japan.
Als je geduld hebt en op LT kijkt / belegt komen dergelijke landen er altijd opnieuw bovenop.
Steven
Ben klant bij Binck Bankcooldave schreef:Bij welke (internet)banken kan men de volgende fondsen/trackers kopen?
* JPM Africa equity Fund
iShares vind ik niet bij Binck
JPM moet je kopen voor min 25000 Dollar volgens dat ik zie. Klopt dit?
Kan je dit fonds elders in kleinere bedragen kopen?
-
woutie-dax
- Newbie

- Contacteer:
cooldave,
Kan je de trackers van iShares niet gewoon kopen op de aandelenhandel zoals euronext parijs of Amsterdam?
gr
W
Kan je de trackers van iShares niet gewoon kopen op de aandelenhandel zoals euronext parijs of Amsterdam?
gr
W
iShares Markit iBoxx Euro High Yield: ISIN IE00B66F4759 (bij beursbeleggen, niet bij fondsen), noteert op London Stock Exchange.
Opgepast: bovenstaande heeft een hoger risico wegens belegging in obligaties met hoger risico.
Veiliger is deze:
iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond (IE0032523478) met een dividendrendement van 3,86% bruto. Deze belegt enkel in obligaties met een investment rating.
Wie dus nog geen obligaties in de portefeuille heeft, kan beter een mix tussen beiden maken, om het risico te spreiden.
Opgepast: bovenstaande heeft een hoger risico wegens belegging in obligaties met hoger risico.
Veiliger is deze:
iShares Markit iBoxx Euro Corporate Bond (IE0032523478) met een dividendrendement van 3,86% bruto. Deze belegt enkel in obligaties met een investment rating.
Wie dus nog geen obligaties in de portefeuille heeft, kan beter een mix tussen beiden maken, om het risico te spreiden.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Klopt niet. Dat is het minimumbedrag volgens het prospectus. binckbank heeft afspraken met de fondsbeheerders. Je kan dus op alle fondsen instappen zolang je een geheel aantal koopt.cooldave schreef: Ben klant bij Binck Bank
iShares vind ik niet bij Binck
JPM moet je kopen voor min 25000 Dollar volgens dat ik zie. Klopt dit?
Kan je dit fonds elders in kleinere bedragen kopen?
Niet helemaal. Allereerst klopt het inderdaad dat je voor zowat alle fondsen geen rekening moet houden met dit minimum instapbedag. Ik heb zo zelf al fondsen gekocht, ver onder het minimum bedrag. Aan de andere kant is dit geen regel die gegarandeerd geldt: Binck Bank heeft me zelf verteld dat er soms (maar bijna nooit) problemen zijn door een beheerder die lastig doet, maar dan wordt je daarover direct gecontacteerd.Sebastiaan1985 schreef:... binckbank heeft afspraken met de fondsbeheerders. Je kan dus op alle fondsen instappen zolang je een geheel aantal koopt.
Ik bezit volgende fondsen en voel mij daar heel goed bij
carmignac patrimoine 50%
carmignac investissement 15%
jpm emerging markets 10%
jpm global nat. resources 10%
fidelity funds south east asia 5%
fidelity funds eemea 5%
threadneedle amer. small & comp. 2,5%
en threadneedle eur. Small & Comp.2,5%
carmignac patrimoine 50%
carmignac investissement 15%
jpm emerging markets 10%
jpm global nat. resources 10%
fidelity funds south east asia 5%
fidelity funds eemea 5%
threadneedle amer. small & comp. 2,5%
en threadneedle eur. Small & Comp.2,5%
Ik ben 52 en een eerder voorzichtige belegger, hier mijn summier plan:
25% in 8 mixfondsen (+/- 50% in carmignac patrimoine)
10% in aandelen ETF's, strategie = trend following (50 ema over 200 ema) ik ga bijna nooit short
20% in obligatiefondsen en ETF's (aantal 10) = duration samen is ongeveer 5
10% in Tak21 + pensioensparen werk
12% in commodities & vastgoedfondsen (aantal = 4), goud en zilver telkens ongeveer 3,5%
23% in Cash
Kritiek welkom.
25% in 8 mixfondsen (+/- 50% in carmignac patrimoine)
10% in aandelen ETF's, strategie = trend following (50 ema over 200 ema) ik ga bijna nooit short
20% in obligatiefondsen en ETF's (aantal 10) = duration samen is ongeveer 5
10% in Tak21 + pensioensparen werk
12% in commodities & vastgoedfondsen (aantal = 4), goud en zilver telkens ongeveer 3,5%
23% in Cash
Kritiek welkom.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Mijn jaarrendement over 2010 was 23,9%.
Mijn motto is niet zelf doen maar laten doen.... met een enkele uitzondering (Apple).
Op 31 december was mijn portefeuille zo opgebouwd:
27,8% Carmignac Investissement (+16,6%)
19,4% Skagen Global (+24,5%)
14,2% Skagen Kon-Tiki (+29,9%)
13,9% Apple Computer (+43%)
9,8% Robeco Emerging Stars (+22,3%)
6,4% ING Global Opportunities (+20,2%)
8,6% liquide
Ben van plan om deze verdeling voorlopig zo aan te houden; als de winst verder toeneemt, zal ik iets meer liquide gaan houden.
Mijn motto is niet zelf doen maar laten doen.... met een enkele uitzondering (Apple).
Op 31 december was mijn portefeuille zo opgebouwd:
27,8% Carmignac Investissement (+16,6%)
19,4% Skagen Global (+24,5%)
14,2% Skagen Kon-Tiki (+29,9%)
13,9% Apple Computer (+43%)
9,8% Robeco Emerging Stars (+22,3%)
6,4% ING Global Opportunities (+20,2%)
8,6% liquide
Ben van plan om deze verdeling voorlopig zo aan te houden; als de winst verder toeneemt, zal ik iets meer liquide gaan houden.