Perpetuals
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: Perpetuals
En dit is nu volgens mij het verschil van een aandeel en een obligatie.
Ik had deze perpetual in de porto. Alles kwijt dus... De senior obligaties blijven wel bestaan.
Ik had er ook nog wat van in portefeuille. Spijtig, maar ik ga er geen slaap over laten.
Wie Robokat zegt, zegt spreiding. Verlies van één perp was ingecalculeerd en zal het jaarrendement van mijn perp-portefeuille wel naar beneden halen, maar zeker niet negatief maken.
Wel is er nu een nieuwe situatie: in Nederland kan men door de nieuwe wetgeving iedereen onteigenen, waardoor Nederlandse perps nu een stuk riskanter zijn geworden. Vraag is dus of we stilaan niet afscheid moeten nemen van andere Nederlandse perps, nadat de paniek is gaan liggen.
Ben overigens wel benieuwd wat het langetermijn effect van dit alles zal zijn, indien de banken ooit nog kapitaal willen ophalen op de markt. Wie zal daar ooit nog willen aan mee doen ?
Wie Robokat zegt, zegt spreiding. Verlies van één perp was ingecalculeerd en zal het jaarrendement van mijn perp-portefeuille wel naar beneden halen, maar zeker niet negatief maken.
Wel is er nu een nieuwe situatie: in Nederland kan men door de nieuwe wetgeving iedereen onteigenen, waardoor Nederlandse perps nu een stuk riskanter zijn geworden. Vraag is dus of we stilaan niet afscheid moeten nemen van andere Nederlandse perps, nadat de paniek is gaan liggen.
Ben overigens wel benieuwd wat het langetermijn effect van dit alles zal zijn, indien de banken ooit nog kapitaal willen ophalen op de markt. Wie zal daar ooit nog willen aan mee doen ?
Toch zijn we serieus gesjareld. In Spanje kregen ze zelfs nog 86% op perpetuals... Europese bankenunie, laat me niet lachen.
Er zijn wel weinig opportuniteiten te vinden bij de perpetuals vind ik deze dagen. Heb je nog interessante ? (Dus ferm onder pari liefst)
Er zijn wel weinig opportuniteiten te vinden bij de perpetuals vind ik deze dagen. Heb je nog interessante ? (Dus ferm onder pari liefst)
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Van AXA zijn er nog wel een paar zo rond de 80(vorige week dan toch) wel floating maar toch minstens 3% en nu ongeveer 4.7% dit jaar
De koers van de KBC Tier 1 Perpetual is momenteel 100.75%, en KBC kan deze terugbetalen vanaf 27 juni 2013.
Hoe groot schatten jullie de kans nu in dat KBC deze achtergestelde lening dit jaar zal terugbetalen?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Hoe groot schatten jullie de kans nu in dat KBC deze achtergestelde lening dit jaar zal terugbetalen?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Zeer laag. Van mij mogen ze hem nooit terug betalen. 8%/jaar... Zolang KBC niet op de fles gaat is hij toch 100% waard... (Voorlopig toch, zie SNS)
Om de kansen in te schatten dat die KBC wordt terugbetaald voor het einde van de eeuwigdurendheid moet je toch volgende argumenten in rekening houden:
- KBC heeft recent miljarden € terugbetaald aan de ECB. Geld dat ze geleend hadden aan 1%.
- Perpetuals zullen anders bekeken worden in de Basel III normen.
- KBC heeft recent miljarden € terugbetaald aan de ECB. Geld dat ze geleend hadden aan 1%.
- Perpetuals zullen anders bekeken worden in de Basel III normen.
KBC zal eerst alle staatssteun moeten terugbetalen, anders zal Europa niet toestaan dat ze de perp vervroegd aflossen. KBC heeft al een dikke helft van de steun terubetaald.
Voor mij hoeft KBC nog niet terug te betalen, ik kan dat geld gerust missen maar ik zou denken waarom 8% betalen als het ook aan 1% kan. Maar als eerst de staatssteun dient terug betaald te worden is de kans inderdaad groot dat deze niet terugbetaald zal worden dit jaar. En het gevaar dat KBC op de fles gaat is momenteel wel zeer klein denk ik, daar ben ik toch tamelijk gerust in.
Bedankt.
Bedankt.
Het geld dat een bank kan lenen, bijvoorbeeld bij de ECB, vormt liquiditeiten. Het geld dat een bank kan ophalen, voorbeeld door uitgiften van aandelen of perpetuals vormt kapitaal.
Ook de overheidsinterventies zijn deels in het kapitaal van KBC.
Het zal inderdaad eerst wachten zijn tot KBC de overheden volledig heeft terugbetaald ( inclusief interesten) voor er uitzicht is op terugbetaling van de perpetuals.
Eigenlijk schept de afhandeling van SNS Reaaal een precedent. Europa laat toe dat houders van perpetuals even achtergesteld zijn als aandeelhouders.
Ook de overheidsinterventies zijn deels in het kapitaal van KBC.
Het zal inderdaad eerst wachten zijn tot KBC de overheden volledig heeft terugbetaald ( inclusief interesten) voor er uitzicht is op terugbetaling van de perpetuals.
Eigenlijk schept de afhandeling van SNS Reaaal een precedent. Europa laat toe dat houders van perpetuals even achtergesteld zijn als aandeelhouders.
Zijn er nog koopjes te doen of is het risico te groot, gezien een paar slechte voorbeelden uit het verleden.
Ageas/ING/KBC...
Dit zijn geen koopjes maar wel mooie rendementen (tot 4 keer meer dan een spaarboekje). Ik zie er ook weinig risico in. Je bent je geld kwijt bij faillissement. Zie jij dit gebeuren ?
Dit zijn geen koopjes maar wel mooie rendementen (tot 4 keer meer dan een spaarboekje). Ik zie er ook weinig risico in. Je bent je geld kwijt bij faillissement. Zie jij dit gebeuren ?
kbc 8%: terugbetaling?
kbc heeft blijkbaar plannen perpetuals terug te betalen.
Ze gaan geld ophalen:
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... ent_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens de tijd betekent de term 'benchmark grootte' dat het om minstens 1 miljard gaat
ik ging er zoals robokat en stier van uit dat kbc eerst al hun staatssteun ging moeten terugbetalen, eer ze toelating kregen om die perpetuals terug te betalen.
Niet dus.
Ze gaan geld ophalen:
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... ent_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens de tijd betekent de term 'benchmark grootte' dat het om minstens 1 miljard gaat
Het gaat hier vrijwel zeker om de twee 8% perpetuals van 2008; de andere perpetuals zijn veel kleiner (het grootste deel is al teruggekocht)Naargelang van de marktomstandigheden en het bij de AT1-emissie opgehaalde bedrag kan KBC overwegen
om bij de eerstvolgende gelegenheid een call uit te oefenen voor sommige van zijn momenteel uitstaande
klassieke Tier 1-instrumenten, zoals bepaald in de voorwaarden van het prospectus van die effecten.
ik ging er zoals robokat en stier van uit dat kbc eerst al hun staatssteun ging moeten terugbetalen, eer ze toelating kregen om die perpetuals terug te betalen.
Niet dus.
Het is een vorm van herfinanciering tegen lagere kosten en dat zal wel toegelaten zijn.
Zucht, zo verdwijnen stilaan de laatste hoogrentende beleggingen uit de portefeuilles.
Zucht, zo verdwijnen stilaan de laatste hoogrentende beleggingen uit de portefeuilles.