persoonlijk krediet
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
persoonlijk krediet
Door omstandigheden kom ik geld tekort voor mijn hypothecair krediet. Binnen twee weken heb ik 5000 euro nodig omdat de akte dan wordt betekend.
Ik had gerekend op een terugbetalingstermijn van 36 maanden. Ik heb al wat vergeleken en denk dat ik ongeveer 1000 euro interest zal moeten betalen.
Mijn vraag is nu: welke instellingen zijn betrouwbaar? Is het beter om een bank te kiezen. En ook heel belangrijk: komt er dan een onderzoek naar mijn financiële situatie? Ik heb verder geen kredieten lopen (buiten die hypotheek) maar ik wil absoluut vermijden dat mijn bank zou weten dat ik ergens anders 5000 euro leen om aan het beloofde kapitaal voor mijn hypotheek te raken.
Alvast bedankt.
Ik had gerekend op een terugbetalingstermijn van 36 maanden. Ik heb al wat vergeleken en denk dat ik ongeveer 1000 euro interest zal moeten betalen.
Mijn vraag is nu: welke instellingen zijn betrouwbaar? Is het beter om een bank te kiezen. En ook heel belangrijk: komt er dan een onderzoek naar mijn financiële situatie? Ik heb verder geen kredieten lopen (buiten die hypotheek) maar ik wil absoluut vermijden dat mijn bank zou weten dat ik ergens anders 5000 euro leen om aan het beloofde kapitaal voor mijn hypotheek te raken.
Alvast bedankt.
Re: persoonlijk krediet
Elke vorm van krediet, dus ook je kaart bij bv. de Eldi of ... komt in je kredietdossier te staan bij de nationale bank en is opvraagbaar door je bank.aspro schreef: Door omstandigheden kom ik geld tekort voor mijn hypothecair krediet. Binnen twee weken heb ik 5000 euro nodig omdat de akte dan wordt betekend.
Alvast bedankt.
Zij zullen dus niet automatisch verwittigd worden als je ergens een OFFICIEEL krediet neemt, maar kunnen het wel te weten komen.
Als je krediet echter al is toegesttan bij je bank, maakt dit niets meer uit. Enkel de instelling waar je de 5000euro gaat lenen zou moeilijk kunnen doen omdat je misschien al te veel geleend hebt.
Maar er zijn er altijd die daar niet moeilijk over doen.
Moest je niet weten dewelke, lees het forum dan eens na, je zal ze snel vinden.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor uw antwoord. De kredietaanvraag is lopende. We hebben niet extreem geleend, ongeveer 50 procent.
Wat is de gebruikelijke tijd vooraleer je je geld van zo'n persoonlijk krediet effectief gestort krijgt?
Als ik nog een weekje wacht dan zal de bank haar onderzoek vast hebben afgerond en dan kan ik die aanvraag voor een persoonlijke lening doen.
Wat is de gebruikelijke tijd vooraleer je je geld van zo'n persoonlijk krediet effectief gestort krijgt?
Als ik nog een weekje wacht dan zal de bank haar onderzoek vast hebben afgerond en dan kan ik die aanvraag voor een persoonlijke lening doen.
Ik vind hier ook geen uitleg ivm dergelijke kredietinstellingen. Alle topics gaan over hypothecair krediet of autolening.
Ik zie bij de vergelijkende tarieven voor persoonlijke leningen dat mijn bank er als één van de beste uitkomt. Zou mijn bank een probleem kunnen maken van 5000 euro bijkomend krediet in de vorm van een persoonlijke lening. Kan de hypothecaire aanvraag daardoor in het gedrang komen? Ik veronderstel dat het wel meer gebeurt dat aanvragers voor een hypothecaire lening hun kapitaal verkeerd ingeschat hebben.
Is het dan niet verstandiger om gewoon 5000 euro bij te lenen in je hypothecair krediet.aspro schreef: Ik zie bij de vergelijkende tarieven voor persoonlijke leningen dat mijn bank er als één van de beste uitkomt. Zou mijn bank een probleem kunnen maken van 5000 euro bijkomend krediet in de vorm van een persoonlijke lening. Kan de hypothecaire aanvraag daardoor in het gedrang komen? Ik veronderstel dat het wel meer gebeurt dat aanvragers voor een hypothecaire lening hun kapitaal verkeerd ingeschat hebben.
Wil je dit echter niet doen, wacht dan tot je de goedkeuring hebt voor je hypothecair krediet en vraag dan de persoonlijke lening bij je bank, zo breng je het eerste al zeker niet in gedrang.
Moesten ze weigeren kan je nog altijd bij een andere bank terecht.
Geld verdienen doe je door te werken.
Je hebt vast gelijk. Ik zal de bank contacteren maar ik vraag me af of ze die aanvraag op twee weken kunnen aanpassen. Hoe kan ik weten of de aanvraag werd goedgekeurd? Het lijkt me inderdaad beter om pas dan te beginnen over een aanpassing of bijkomend krediet.
Bedankt voor uw antwoord.
Bedankt voor uw antwoord.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Laat uw verbeelding spreken...aspro schreef: Ik vind hier ook geen uitleg ivm dergelijke kredietinstellingen. Alle topics gaan over hypothecair krediet of autolening.
Cofidis, Leemans Kredieten,...
Persoonlijk zou ik ze niet aanraden om advies te gaan vragen, maar aangezien kredieten verkopen hun broodwinning is zullen ze eerder kredieten toestaan dan mening bankinstelling wanneer de (potentiële) cliënt zich in de grijze zone bevind.