Persoonlijke lening KBC
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Persoonlijke lening KBC
Hoi,
Ik had een vraag, al weet ik niet of ik hier goed zit.
Ik heb destijds een persoonlijke lening aangegaan bij KBC voor 25000 euro met 6 jaar afbetalen.
Een jaar later werd ik goed ziek (operatie long etc.) en kon ik het volledig maand bedrag niet meer aflossen.
Ik heb 3 keer contact gehad met de bank waarbij ik mijn verhaal heb gedaan en ook gevraagd of ze het maandbedrag tijdelijk naar beneden konden doen, zodat ik kon blijven betalen en niet in de problemen zou komen.
De bank heeft me 3 keer aan de deur gezet met vermelding dat dat niet kon waarbij ik dus uiteindelijk het bedrag niet kon betalen (1 maand niet betaald).
Dan ineens toch telefoon gekregen na een boete van ong. 1000 euro en een maandaflossing dat minder zwaar lag.
Dat is 3 jaar goed gelopen zonder problemen.
Na die 3 jaar heeft kbc zomaar beslist de lening over te dragen aan een incasso bureau waarbij er nu elke dag 3.78 euro bij komt tot de lening afgelost is, dus van een lening van 6 jaar naar 20 jaar.
Nu is mijn vraag, kan/mag dat zomaar?
En kan ik hieraan iets doen zodat ik terug van dat incasso bureau geraakt?
Alle info is welkom, alvast bedankt om dit te lezen.
Ik hoop dat jullie er een beetje aan uit kunnen, moest er meer info nodig zijn vraag ze mij gerust.
Ik had een vraag, al weet ik niet of ik hier goed zit.
Ik heb destijds een persoonlijke lening aangegaan bij KBC voor 25000 euro met 6 jaar afbetalen.
Een jaar later werd ik goed ziek (operatie long etc.) en kon ik het volledig maand bedrag niet meer aflossen.
Ik heb 3 keer contact gehad met de bank waarbij ik mijn verhaal heb gedaan en ook gevraagd of ze het maandbedrag tijdelijk naar beneden konden doen, zodat ik kon blijven betalen en niet in de problemen zou komen.
De bank heeft me 3 keer aan de deur gezet met vermelding dat dat niet kon waarbij ik dus uiteindelijk het bedrag niet kon betalen (1 maand niet betaald).
Dan ineens toch telefoon gekregen na een boete van ong. 1000 euro en een maandaflossing dat minder zwaar lag.
Dat is 3 jaar goed gelopen zonder problemen.
Na die 3 jaar heeft kbc zomaar beslist de lening over te dragen aan een incasso bureau waarbij er nu elke dag 3.78 euro bij komt tot de lening afgelost is, dus van een lening van 6 jaar naar 20 jaar.
Nu is mijn vraag, kan/mag dat zomaar?
En kan ik hieraan iets doen zodat ik terug van dat incasso bureau geraakt?
Alle info is welkom, alvast bedankt om dit te lezen.
Ik hoop dat jullie er een beetje aan uit kunnen, moest er meer info nodig zijn vraag ze mij gerust.
Re: Persoonlijke lening KBC
Als KBC je toen niet tegemoet gekomen is, en nu zeker met ze een incasso op je hebben afgestuurd, denk ik dat je sloot zit.
Je zal ook wel gemeld zijn bij de NBB zodat je op de zwarte lijst staat,zodat je bij een andere bank ook al niet terecht kan ..
Misschien eens ombudsfin kontakteren
https://www.ombudsfin.be/nl/particulieren/home
Je zal ook wel gemeld zijn bij de NBB zodat je op de zwarte lijst staat,zodat je bij een andere bank ook al niet terecht kan ..
Misschien eens ombudsfin kontakteren
https://www.ombudsfin.be/nl/particulieren/home
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Persoonlijke lening KBC
Hey, bedankt om te reageren.
Ik vraag me toch af of ze dit wel mogen.
Door 1 maand niet betaald te hebben, elders had ik gelezen dat ze dit pas mochten als je 3 maanden niet betaalde.
Re: Persoonlijke lening KBC
Mijn eerste idee zou zijn : vraag om het te herfinancieren.. maar als het verhaal van deze aard is, denk ik dat er weinig kans in zit dat ze dat nog gaan doen.
Is er een andere bank waar je vaak mee werkt waar je om een herfinanciering van je schuld(en) kan vragen ? In geval dat mogelijk zou zijn..
Heb je een regelmatig en hoog genoeg inkomen ?
Dat zal belangrijk zijn om nog een nieuwe lening aan te vragen.
Ga naar een 'specialist' inzake geld lenen als je geen contacten hebt met een andere bank, maar vermijd uiteraard de haaien in de sector.
Heb je geen inkomen dat hoog genoeg is : ga langs bij het OCMW en vraag daar eens wat zij zien zitten in jouw plaats ? Aangezien ze daar vaak met dergelijke problematiek te kampen hebben weten ze er vaak ook wel veel vanaf. Je moet niet om OCMW steun vragen om budgetadvies te krijgen in mijn gemeente, .. Hopelijk ook niet in die van jou.
Maar neem dan wel alle papieren mee die je hebt verzameld van in het begin. Het verhaal vertellen alleen is niet genoeg. Laat er ook geen documenten uit weg. Dat is toch zichtbaar of komt na enige tijd uit en dat is alleen tijdverlies.
Nog een optie : maak een afspraak met een specialist 'leningen' in een ander KBC kantoor en laat je eens goed uitleggen waarom bepaalde stappen door de bank gezet zijn. Dan is het nog niet opgelost maar begrijp je alles wel volledig.. en dat is vaak een eerste stap naar het oplossen van een probleem.
Als je dat zelf niet volledig begrijpt, laat je begeleiden door iemand die je vertrouwt en die het wel begrijpt.
Is er een andere bank waar je vaak mee werkt waar je om een herfinanciering van je schuld(en) kan vragen ? In geval dat mogelijk zou zijn..
Heb je een regelmatig en hoog genoeg inkomen ?
Dat zal belangrijk zijn om nog een nieuwe lening aan te vragen.
Ga naar een 'specialist' inzake geld lenen als je geen contacten hebt met een andere bank, maar vermijd uiteraard de haaien in de sector.
Heb je geen inkomen dat hoog genoeg is : ga langs bij het OCMW en vraag daar eens wat zij zien zitten in jouw plaats ? Aangezien ze daar vaak met dergelijke problematiek te kampen hebben weten ze er vaak ook wel veel vanaf. Je moet niet om OCMW steun vragen om budgetadvies te krijgen in mijn gemeente, .. Hopelijk ook niet in die van jou.
Maar neem dan wel alle papieren mee die je hebt verzameld van in het begin. Het verhaal vertellen alleen is niet genoeg. Laat er ook geen documenten uit weg. Dat is toch zichtbaar of komt na enige tijd uit en dat is alleen tijdverlies.
Nog een optie : maak een afspraak met een specialist 'leningen' in een ander KBC kantoor en laat je eens goed uitleggen waarom bepaalde stappen door de bank gezet zijn. Dan is het nog niet opgelost maar begrijp je alles wel volledig.. en dat is vaak een eerste stap naar het oplossen van een probleem.
Als je dat zelf niet volledig begrijpt, laat je begeleiden door iemand die je vertrouwt en die het wel begrijpt.
Re: Persoonlijke lening KBC
Hey, bedankt om te reageren.
Ik zit nu bij een andere bank uiteraard, alleen vrees ik dat die niet veel zullen doen doordat de lening op een incasso zit. (kan altijd wel proberen)
Na mijn operatie enzo ben ik gewoon terug gaan werken dus middelen genoeg om een gewone lening af te lossen.
Met KBC heb ik al terug contact gehad, zij antwoorden dat ze niets kunnen doen en mij moet richten naar het incasso bureau, dus volgens mij willen ze het niet uitleggen hoe dat komt.
Ik zit nu bij een andere bank uiteraard, alleen vrees ik dat die niet veel zullen doen doordat de lening op een incasso zit. (kan altijd wel proberen)
Na mijn operatie enzo ben ik gewoon terug gaan werken dus middelen genoeg om een gewone lening af te lossen.
Met KBC heb ik al terug contact gehad, zij antwoorden dat ze niets kunnen doen en mij moet richten naar het incasso bureau, dus volgens mij willen ze het niet uitleggen hoe dat komt.
Re: Persoonlijke lening KBC
1/ Het ocmw gaat niet tussenkomen , die zullen zeggen betaal die 3,78 euro/dag boete en probeer je maandelijks aan je afbetaal plan te houden,om te vermijden dat er loonbeslag wordt gelegd.
2/ Een ander KBC kantoor gaat geen uitspraken doen is een dossier waarvan het hoofdkantoor beslissingen heeft genomen, is deontologisch niet verantwoord.
3/ Misschien bij Mevr.leemans kredieten eens langsgaan, maar ik vrees ervoor als je op de zwarte lijst staat.
4/Als KBC je " overgekrediteert " heeft, dus een lening toegestaan welke je eigenlijk niet aan kon, is het vredegerecht misschien een oplossing. (Rente wordt dan als boete voor de bank kwijtgescholden,zodat je eigenlijk alleen het geleende bedrag moet terugbetalen op langere termijn )
5/Advies vragen aan ombudsfin. Die kunnen naar KBC een aanbeveling doen,maar dit is niet bindend.
2/ Een ander KBC kantoor gaat geen uitspraken doen is een dossier waarvan het hoofdkantoor beslissingen heeft genomen, is deontologisch niet verantwoord.
3/ Misschien bij Mevr.leemans kredieten eens langsgaan, maar ik vrees ervoor als je op de zwarte lijst staat.
4/Als KBC je " overgekrediteert " heeft, dus een lening toegestaan welke je eigenlijk niet aan kon, is het vredegerecht misschien een oplossing. (Rente wordt dan als boete voor de bank kwijtgescholden,zodat je eigenlijk alleen het geleende bedrag moet terugbetalen op langere termijn )
5/Advies vragen aan ombudsfin. Die kunnen naar KBC een aanbeveling doen,maar dit is niet bindend.
Re: Persoonlijke lening KBC
Het OCMW adviseert soms. Tussenkomen is iets anders. Als je zonder het dossier en probleem grondig te kennen al weet wat het ocmw zal zeggen.. Knap !
Een ander KBC kantoor kan je informatie geven. Dat is iets anders dan een stelling innemen tegen de eigen werkgever. Als je kompleet je dossier wil begrijpen en de vraag is 'leg het me eens goed en rustig uit' : ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Als je met kantoor A vast zit en de contacten zijn gespannen, kan een gesprek met kantoor B misschien vlotter verlopen. Je kan als klant altijd een ander kantoor kiezen voor je bankzaken en hen dan de vraag stellen.
Mevr. Leemans : ik zou er niet langsgaan maar misschien weet die er iets meer over. Het is haar job ... Waarom niet ? Zit ze bij de haaien ? Ik heb er een gevoel over maar ik weet het niet.
Overgecrediteerd : het verhaal zegt van niet. Het ging prima op dag 1. Na drie jaar, na zware ziekte, niet meer.
Ombudsfin : je moet eerst het dossier volledig kennen en begrijpen om te weten of er iets verkeerd is gegaan.
Ik vrees dat Topic Starter dat met een verhaal als dit niet zou kunnen overbrengen naar die dienst. En hij / zij kan moeilijk alle documenten in chronologische volgorde klasseren en doorsturen om te vragen : is dit allemaal wel juist ?
Er is niet echt iets dat hij weet om over te klagen, genre ditte of datte hebben ze verkeerd gedaan.
Specialisten in leningen zijn er .. Net als immothekers er zijn voor woonleningen.
Die kennen ook de uitwegen bij andere merken wel .. als de deuren niet overal dicht zijn. Maar dat weten we niet op basis van wat we hier lezen.
Een ander KBC kantoor kan je informatie geven. Dat is iets anders dan een stelling innemen tegen de eigen werkgever. Als je kompleet je dossier wil begrijpen en de vraag is 'leg het me eens goed en rustig uit' : ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Als je met kantoor A vast zit en de contacten zijn gespannen, kan een gesprek met kantoor B misschien vlotter verlopen. Je kan als klant altijd een ander kantoor kiezen voor je bankzaken en hen dan de vraag stellen.
Mevr. Leemans : ik zou er niet langsgaan maar misschien weet die er iets meer over. Het is haar job ... Waarom niet ? Zit ze bij de haaien ? Ik heb er een gevoel over maar ik weet het niet.
Overgecrediteerd : het verhaal zegt van niet. Het ging prima op dag 1. Na drie jaar, na zware ziekte, niet meer.
Ombudsfin : je moet eerst het dossier volledig kennen en begrijpen om te weten of er iets verkeerd is gegaan.
Ik vrees dat Topic Starter dat met een verhaal als dit niet zou kunnen overbrengen naar die dienst. En hij / zij kan moeilijk alle documenten in chronologische volgorde klasseren en doorsturen om te vragen : is dit allemaal wel juist ?
Er is niet echt iets dat hij weet om over te klagen, genre ditte of datte hebben ze verkeerd gedaan.
Specialisten in leningen zijn er .. Net als immothekers er zijn voor woonleningen.
Die kennen ook de uitwegen bij andere merken wel .. als de deuren niet overal dicht zijn. Maar dat weten we niet op basis van wat we hier lezen.
Re: Persoonlijke lening KBC
Met een uitleg van gelijk wie, hoe dat komt enz enz enz..; is TS verre van geholpen,dat lost zijn probleem niet op.
Als hij maandelijks die 500+ euro niet kan betalen,is oplossing ofwel meer inkomsten zoeken, of bezuinigen,tenzij KBC een herfinanciering wil doen op langere termijn.
Ik ben van mening dat enkel ombudsfin hem hierin misschien??? kan helpen.
Die zullen zowieso de nodige info opvragen aan KBC, het probleem stellen, en advies verstrekken om te beletten dat TS nog dieper in de shit geraakt. KBC moet dat advies echter niet opvolgen.
Denk dat TS zijn probleem aan ombudsfin wel duidelijk kan neerpennen met vraag zijn bestaande lening te laten herfinancieren door KBC tot een voor hem betaalbaar maandelijks bedrag.
Hij zit met een maandelijkse afbetaling van rond 400 euro + de dag boete.
Is er geen verzekering inbegrepen bij een persoonlijke lening bij ziekte of loonverlies???
Als hij maandelijks die 500+ euro niet kan betalen,is oplossing ofwel meer inkomsten zoeken, of bezuinigen,tenzij KBC een herfinanciering wil doen op langere termijn.
Ik ben van mening dat enkel ombudsfin hem hierin misschien??? kan helpen.
Die zullen zowieso de nodige info opvragen aan KBC, het probleem stellen, en advies verstrekken om te beletten dat TS nog dieper in de shit geraakt. KBC moet dat advies echter niet opvolgen.
Denk dat TS zijn probleem aan ombudsfin wel duidelijk kan neerpennen met vraag zijn bestaande lening te laten herfinancieren door KBC tot een voor hem betaalbaar maandelijks bedrag.
Hij zit met een maandelijkse afbetaling van rond 400 euro + de dag boete.
Is er geen verzekering inbegrepen bij een persoonlijke lening bij ziekte of loonverlies???
Re: Persoonlijke lening KBC
Ga zeker langs bij het OCMW!
Zij hebben veel ervaring in dergelijke dossiers, en zij zullen je gratis advies geven, en je hebt meteen iemand om eens je hart te luchten. Zij kennen de mogelijkheden (en valkuilen) en kunnen soms ook meer gedaan krijgen bij schuldeisers.
Velen hebben teveel schroom om naar het OCMW te stappen, omdat ze dat associëren met marginalen en profiteurs. Maar je kan er zeker van zijn dat ze al veel mensen zoals jij hebben geholpen.
Zolang je een inkomen hebt, gaan ze natuurlijk niet financieel bijspringen, maar dit wil zeker niet zeggen dat ze niet kunnen helpen!
Zij hebben veel ervaring in dergelijke dossiers, en zij zullen je gratis advies geven, en je hebt meteen iemand om eens je hart te luchten. Zij kennen de mogelijkheden (en valkuilen) en kunnen soms ook meer gedaan krijgen bij schuldeisers.
Velen hebben teveel schroom om naar het OCMW te stappen, omdat ze dat associëren met marginalen en profiteurs. Maar je kan er zeker van zijn dat ze al veel mensen zoals jij hebben geholpen.
Zolang je een inkomen hebt, gaan ze natuurlijk niet financieel bijspringen, maar dit wil zeker niet zeggen dat ze niet kunnen helpen!
Re: Persoonlijke lening KBC
ludo schreef: ↑19 september 2019, 13:11 Met een uitleg van gelijk wie, hoe dat komt enz enz enz..; is TS verre van geholpen,dat lost zijn probleem niet op.
Als hij maandelijks die 500+ euro niet kan betalen,is oplossing ofwel meer inkomsten zoeken, of bezuinigen,tenzij KBC een herfinanciering wil doen op langere termijn.
Ik ben van mening dat enkel ombudsfin hem hierin misschien??? kan helpen.
Die zullen zowieso de nodige info opvragen aan KBC, het probleem stellen, en advies verstrekken om te beletten dat TS nog dieper in de shit geraakt. KBC moet dat advies echter niet opvolgen.
Denk dat TS zijn probleem aan ombudsfin wel duidelijk kan neerpennen met vraag zijn bestaande lening te laten herfinancieren door KBC tot een voor hem betaalbaar maandelijks bedrag.
Hij zit met een maandelijkse afbetaling van rond 400 euro + de dag boete.
Is er geen verzekering inbegrepen bij een persoonlijke lening bij ziekte of loonverlies???
Ik zal hieronder even proberen duidelijker te zijn.
In de maand juli 2015 een lening aangegaan voor 25000 op 72 maand voor 432.68 afbetaling per maand.
dat heb ik ongeveer 24 maanden gedaan aan dat bedrag.
in 2017 word ik zwaar ziek en kon ik deze lening niet meer afbetalen aan boven vermeld bedrag. ik heb toen met kbc samengezeten en zij konden niets doen voor mij.
toch kreeg ik op 07/07/2017 een email waarin stond er toch een afbetaling kon geregeld worden voor 135 euro per maand (dus 1 maand niets gestort en ineens een voorstel).
dat heb ik gedaan tot 28/05/2019 en wou dat dat verder liep.
dan in de maand juni 2019 kreeg ik een brief van het incasso bureau waarmee vermeld werd dat zij vanaf dan de aflossing overnemen met hoge rente 3.78 per dag dat er bij komt.
voor die 1 maand heb ik een boete van 1000 euro gehad.
momenteel betaal ik nu dus 200 euro aan het incasso.
na 6 maanden word dat herbekeken.
ma dus door 1 maand niet betaald te hebben (voor de rest altijd in orde) stellen ze mij dus nu in gebreken voor die 1ne maand 1.5jaar geleden.
Het zou mij al helpen moest die rente er kunnen vallen, we zijn ondertussen uiteraard nog bezig met mailen naar klachten dienst enzo. ma wou me hier ook even informeren of er meerdere opties zijn.

