Plan 2011
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Woz
Plan 2011
ik zou in 2010 meer rendement zou hebben gehad indien ik wat meer van mijn portefeuille had afgebleven ipv regelmatig kopen en verkopen.
Dus zou ik voor 2011 graag eens het volgende proberen:
Gebaseerd op een permanente portefeuille.
Goud XGD tracker(ishares) in CAD. 25%
Cash: beste spaarrekening of termijnrekening op 1j indien beter. 25%
Obligaties: EMB tracker JPmorgan(groeilanden) in USD. 25%
Aandelen: FXC(china), INR(india), PAF(afrika) trackers. 25%
Het zou ook de bedoeling zijn om toch een 4x per jaar te evalueren en dan van degene die meest gezakt is bij te kopen.
Ik zit wel een beetje met die verschillende valuta's, maakt het wat ingewikkelder. Maar mij lijkt het sterk dat de EURO veel zal stijgen in waarde in 2011, toch? Ik vond niet direct alternatieven.
Hebben jullie nog eventuele opmerkingen?
Als jullie al een planning hebben voor 2011 dan kun je die hier ook posten, altijd interessant om bij te leren.
Dus zou ik voor 2011 graag eens het volgende proberen:
Gebaseerd op een permanente portefeuille.
Goud XGD tracker(ishares) in CAD. 25%
Cash: beste spaarrekening of termijnrekening op 1j indien beter. 25%
Obligaties: EMB tracker JPmorgan(groeilanden) in USD. 25%
Aandelen: FXC(china), INR(india), PAF(afrika) trackers. 25%
Het zou ook de bedoeling zijn om toch een 4x per jaar te evalueren en dan van degene die meest gezakt is bij te kopen.
Ik zit wel een beetje met die verschillende valuta's, maakt het wat ingewikkelder. Maar mij lijkt het sterk dat de EURO veel zal stijgen in waarde in 2011, toch? Ik vond niet direct alternatieven.
Hebben jullie nog eventuele opmerkingen?
Als jullie al een planning hebben voor 2011 dan kun je die hier ook posten, altijd interessant om bij te leren.
Re: Plan 2011
Vermoedelijk is dit geld wat je kan missen. In dat geval denk ik dat dit een goed overzicht is. Ik laat mijn eigen mening over een permanente portefeuille hier in het midden, want daar gaat het niet om. Qua evaluatie lijkt vier keer meer dan genoeg, zelf wat teveel. Ben je van plan om hier nog geld bij te storten in 2011? Indien ja, maak het jezelf dan eenvoudig en stort bijvoorbeeld na 6 maanden bij tot je weer evenveel in elk compartiment hebt zo koop je automatisch de dingen die goedkoop zijn. Anders kan je inderdaad zelf evalueren en indien nodig wat balanceren. Over de munten zou ik niet inzitten. Je portefeuille is zo al risicovol, profiteer dan gewoon direct mee van mogelijke koerswisselingen. Hou er dan wel rekening mee dat je (een deel van) de portefeuille mogelijk langer moet bijhouden dan verwacht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.