Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Plus 500 - ander platform

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
BeginnendBelegger
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer BeginnendBelegger
Verstuur privébericht

Plus 500 - ander platform

• Citeer

Bericht door BeginnendBelegger » 9 februari 2015, 15:11

Ik heb al een aantal dingen gezien van plus 500, veel positief én negatief over gelezen.
Nu vraag ik me af, of er een ander platform is waarmee je ook dagelijks kan traden? Voornamelijk in grondstoffen ook?

Liefst iets Nederlands of Belgisch? Hoe geef je dit aan in de belastingen?

Zelf werk ik hier niet mee, ook geen verstand van eerlijk gezegd... (mijn kennis blijft voorlopig beperkt tot fondsen en trackers...)
Maar het lijkt me eens interessant om te bestuderen.

treenman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer treenman
Verstuur privébericht

Re: Plus 500 - ander platform

• Citeer

Bericht door treenman » 3 februari 2016, 06:05

Ik heb me gisteren, als beginnend belegger, een account gemaakt op DeGiro. Dit na diverse suggesties hier op het forum.
Da's ook allemaal gelukt, en ik dacht: nu even 'droog' traden in demo-mode, om een en ander wat onder de knie te krijgen.
Helaas: ik vond geen demo-versie, en ook qua uitleg en voorbeeldjes vind ik helemaal niets terug op DeGiro.

Ik heb dan maar na wat googelen, een demo-account opgezet bij plus500 (via de gewone web-trader, want iets installeren op mijn Pc lukte niet), een site waarop trouwens heel wat voorbeelden en uitleg staan, hoewel dat ook niet allemaal glashelder is voor mij. Maar hier kan ik een gerust experimenteren, zonder echt geld te verliezen.
Wat me niet duidelijk is, is of je, als je eenmaal de overstap maakt van demo naar 'echt geld' je nog steeds kan 'demo-traden', of is het vanaf dan exclusief the real business? Een 2e account aanmaken kan mogelijk nog wel omdaarmee te 'spelen'

Dus eigenlijk dezelfde vraag als de topicstarter: zijn er hier ervaringen met die plus500? Mij lijkt die veel intuitiever te gebruiken dan deGiro. Misschien (en waarschijnlijk) zijn er echter ook weer addertjes, die ik nog niet gezien heb. Want je hoort altijd maar DeGiro, Binck, Lynx,... en die plus500 wordt precies nooit vermeld.

En wat betreft DeGiro: zijn er ergens duidelijke tradingvoorbeelden/demo's te vinden. En eigenlijk, zelfs gewoon uitleg over de verschillende trading-produkten. Ik zocht op 'goud' , om te speculeren met GLD ETF, en krijg 2blz. opties over me heen. Op Morningstar vond ik op 'Ishares Gold Trust' 4 items
ARCA:IAU, TSX:IGT, MEX:IAU en XSGO:IAU. En de uitleg in de fiches lijkt me steeds dezelfde. Alleen de koers verschilt.

En nog een taks-vraagje: op die plus500 demo selecteerde ik ook wat favorieten zoals alphabet, mattel, collruyt ed. Maar ik vermoed dat het hier om echte aandelen gaat, en als je daarmee gaat speculeren op korte termijn, zoals met ETF's, dat je die beurstaks zal moeten betalen zeker kopen/verkopen binnen de 6 maanden?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gulden Draak
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Gulden Draak
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gulden Draak » 3 februari 2016, 09:44

Plus500 is pure CFD-handel. Je handelt dus met de broker en nooit rechtstreeks in de onderliggende producten. Je zal je dus (voorlopig) ook niets hoeven aan te trekken van de beurs- en speculatietaks (de rekening wel aangeven natuurlijk).

Ik trade sinds enkele maanden af en toe via Plus500 maar wel enkel met zeer lage hefbomen. De mogelijkheden zijn wel wat summier maar mijns inziens wel goed om dingen te leren, vooral dan in de demo-account.

treenman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer treenman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door treenman » 4 februari 2016, 16:07

Als ik je goed begrijp zijn (op plus500) dus bv. Apple, Mattel, Inbev, Delhaize etc ook niet de echte aandelen maar trackers (hoewel die onder een hoofdstuk 'aandelen' staan, naast een hoofdstuk ETF, waaronder grondstoffen en indices zitten) zonder dus die speculatietaks? En hoe zit dat met die 'rekening aangeven'?

Wat fijn is bij plus500: als de waarde stijgt, kan je je stoploss bijstellen (als je live volgt, je kan ook een trailing stop plaatsen, maar dat kost wel iets dacht ik)

Ondertussen wacht/hoop ik nog op een terdege uitleg over DeGiro van een ervaringsdeskundige hier op het forum.

ThomasDM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer ThomasDM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ThomasDM » 4 februari 2016, 16:53

Plus500 kan je maar beter vermijden.
De inkomsten van Plus500 ($115 mln) zijn drieënhalf maal zo hoog als dat bedrag van de 85.795 klanten op hun Plus500-rekening. Van elke euro die een klant aan Plus500 toevertrouwt, weet de broker dus drieënhalve euro voor zichzelf te creëren. Opvallend, omdat de inleg van klanten de inkomstenbron van een broker is.

Hoe weet Plus500 zulke hoge inkomsten te genereren uit haar clientèle? De Nederlandse Plus500-klant Max Mink stelt het antwoord te weten: ‘Mijn verlies is hun winst.’ Dat geldt volgens hem voor alle beleggers van Plus500, betoogt Mink in zijn uitgebreide klacht over Plus500 die hij deze maand stuurde naar de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de Britse evenknie Financial Services Authority (FSA).

De belegger, in het dagelijks leven assessment-pscyholoog, is klant geworden bij Plus500 om wat extra's te verdienen met zijn spaargeld van 2014. 'Als zzp’er zonder pensioenopbouw en overal lage rente dacht ik het ei van Columbus te hebben gevonden', zegt Mink. Zijn keuze viel op Plus500 omdat het bedrijf onder controle valt van de Britse toezichthouder. Hij oefende een aantal weken op hun proefrekening. 'Dat ging prima.'

Maar toen Mink ging handelen, kreeg hij een andere ervaring. Na een reeks rare voorvallen besloot Mink de kleine letters van zijn gebruikersovereenkomst met Plus500 te bestuderen. Daarin staat dat Plus500 ‘de tegenpartij’ is van haar eigen klanten. Plus500 is de koper als haar klant een positie verkoopt en Plus500 is de verkoper als de klant iets koopt. Mink: ‘Plus500 is de directe tegenstander van zijn eigen klanten. Plus500 handelt tegen haar eigen klanten. Plus500 heeft er belang bij dat haar klant verlies lijdt.’

De consequentie is, aldus Mink, dat Plus500 vooral winst maakt als de klant verlies lijdt (naast de de spread tussen bied- en laatkoers waar ze winst op maken). Tegen die achtergrond moet volgens Mink paragraaf 27.2 van de gebruikersovereenkomst van Plus500 worden gelezen: ‘U moet zich er van bewust zijn dat wij winst kunnen maken als de marktprijzen zich tegen u keren.' Marktprijzen? Mink wijst op paragraaf 15.4 van de gebruikersovereenkomst: ‘Dit handelsplatform staat los van iedere effectenbeurs. Wij zijn op geen enkele manier verplicht om enige specifieke prijs of handelsregel te volgen van zo’n effectenbeurs.’ Mink: ‘Plus500, jouw tegenpartij, bepaalt haar eigen prijs. Als klant heb je maar te accepteren welke prijs er uit de bus komt. Niemand kan controleren of die reëel is en hoe die prijs precies tot stand komt.’

Opnieuw de gebruikersovereenkomst die klanten van Plus500 moeten accepteren: ‘De prijzen die wij bieden op het handelsplatform hoeven niet de best beschikbare prijzen te zijn en wij mogen uiteenlopende prijzen aanbieden aan verschillende klanten.’ Ten slotte, paragraaf 15.4: ‘De prijzen die het handelsplatform citeert zijn uitsluitend bestemd voor uw persoonlijke handel. U stemt ermee in dat u in geen geval over onze prijzen communiceert met wie dan ook.’ Ondoorzichtige willekeur regeert de prijzen die Plus500 haar klanten in rekening brengt, aldus Mink, met als toetje dat de klant een zwijgplicht hierover krijgt opgelegd.

Als welkomstgeschenk krijgt een nieuwe klant onmiddellijk €30 bonus. In werkelijkheid is Plus500 volgens Max Mink allesbehalve vrijgevig. In zijn klacht geeft hij twee voorbeelden van moeizame of vergeefse pogingen van hem om Plus500 te bewegen om de winst op profijtelijke transacties uit te betalen. De eerste keer weigert Plus500 omdat Mink het verkeerde bankrekeningnummer zou hebben opgegeven. Een volgende betalingsopdracht zou een foute Swift-code bevatten. Onzin, volgens Mink. Het gevolg was wel dat hij weken op zijn geld moest wachten. ‘Geld aan Plus500 overmaken, duurt een paar minuten. Plus500 geld laten uitbetalen vergt weken’, aldus Mink. De gebruikersovereenkomst stelt dat het drie werkdagen duurt voor Plus500 uitbetaalt.
http://fd.nl/beurs/1092725/beleggerspla ... en-klanten" onclick="window.open(this.href);return false;

Gulden Draak
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Gulden Draak
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gulden Draak » 4 februari 2016, 20:15

treenman schreef:Als ik je goed begrijp zijn (op plus500) dus bv. Apple, Mattel, Inbev, Delhaize etc ook niet de echte aandelen maar trackers (hoewel die onder een hoofdstuk 'aandelen' staan, naast een hoofdstuk ETF, waaronder grondstoffen en indices zitten) zonder dus die speculatietaks? En hoe zit dat met die 'rekening aangeven'?

Wat fijn is bij plus500: als de waarde stijgt, kan je je stoploss bijstellen (als je live volgt, je kan ook een trailing stop plaatsen, maar dat kost wel iets dacht ik)

Ondertussen wacht/hoop ik nog op een terdege uitleg over DeGiro van een ervaringsdeskundige hier op het forum.
Je kan CFDs inderdaad een beetje als trackers interpreteren met dit verschil dat ze niet beursgenoteerd zijn. Omwille van die reden ben je ook geen speculatietaks verschuldigd. Je moet de rekening dus wel (voor zover ik weet) aangeven bij de CAP net zoals je dat met een andere buitenlandse rekening zou doen.

Ik weet dat er veel negatieve ervaringen zijn mbt Plus500 en je dient er rekening mee te houden dat als je hiermee trade, je geen al te grote (of geen) hefboom toepast. Veel mensen schatten dit verkeerd in met problemen tot gevolg. Ikzelf ben al enkele maanden tevreden gebruiker :-)

zeezout
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer zeezout
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeezout » 4 februari 2016, 20:39

Gulden Draak schreef:
Je kan CFDs inderdaad een beetje als trackers interpreteren met dit verschil dat ze niet beursgenoteerd zijn. )

is hetzelfde zeggen als

Muizen zijn een beetje zoals olifanten met dit verschil dat ze geen slurf hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Contract_for_difference" onclick="window.open(this.href);return false;
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes

treenman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer treenman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door treenman » 4 februari 2016, 22:55

CFD, tracker, ETF,.... is voor mij allemaal hetzelfde (misschien door verkeerde woordkeuze van mij). Ik lees hier dat op plus500 alles CFD's zijn, en bij hun produkten is er een onderverdeling ETF dus een ETF is een CFD voor mij.
Voor mij is dat een grafiekje... en je hoopt dat het stijgt (na een 'koop' toch), en hoe meer het stijgt hoe groter dat groene bedrag bovenaan...

zeezout
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer zeezout
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeezout » 5 februari 2016, 08:26

Klopt ze hebben allemaal 4 poten en een staart.
Als de kat maar muizen vangt. Succes ermee.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes

nikske
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer nikske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nikske » 5 februari 2016, 09:13

treenman schreef:Als ik je goed begrijp zijn (op plus500) dus bv. Apple, Mattel, Inbev, Delhaize etc ook niet de echte aandelen maar trackers (hoewel die onder een hoofdstuk 'aandelen' staan, naast een hoofdstuk ETF, waaronder grondstoffen en indices zitten) zonder dus die speculatietaks? En hoe zit dat met die 'rekening aangeven'?
misschien beter je eerst deftig informeren en lezen over hoe alles werkt voor het te gebruiken ::)

je bent dus aan het simuleren zonder te weten met wat

laurant24
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer laurant24
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door laurant24 » 5 februari 2016, 10:18

Dat mensen Plus500 nog vertrouwen nadat ze 3 weken lang accounts hebben bevroren, waardoor u NIET bij uw geld kon, is mij een raadsel......

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy