Poll: Bij welke bank(en) zet je nu meer geld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Poll: Bij welke bank(en) zet je nu meer geld?
Je bent niet de enige met een termijnrekening bij CE.centjessparen schreef: IK heb 40000 op een termijnrekening op 5 jaar bij CE maar twijfel nu sterk of dit wel een goed idee is. 5 jaar kan ik er niet aan. Raden jullie aan het af te halen met verlies dan maar met zekerheid van het kapitaal. Of kan ik het emt een gerust hart laten staan gezien de hele heisa van 20000€.
Ik ben er gerust in. Vanaf dat Nederland spreekt van nationalisatie van Rabobank ben ik weg. Dit kan nooit gebeuren. Spijtig geldt nu 'never say never' in de financiële wereld.
Laatst gewijzigd door Stier op 3 januari 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
De top 3 zit er op dit moment na 83 stemmen zo uit:
1. Rabobank.be
2. Deutsche Bank
3. Argenta
1. Rabobank.be
2. Deutsche Bank
3. Argenta
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mijn voornaamste spaarrekening blijft rabobank.be, maar heb nu onlangs een keytrade rekening geopend en ga nu beginnen spreiden
Ik heb momenteel 60.000 Euro bij Fortis en 60.000 Euro bij ING. Ik heb nog een DB rekening geopend, maar het blijft maar duren eer alles in orde geraakt. Daarna zal ik bij elke bank 40.000 Euro zetten. Tenzij er grote verschillen in intrest zijn, dan zal ik bij de ene iets meer of minder zetten. In elk geval houd ik het vanaf nu gespreid. En niet meer allemaal bij 1 bank. Ik ben al jaren aan het sparen voor een huisje en schoot wel in paniek toen de problemen rond Fortis begonnen. Ik had er nooit bij stilgestaan dat een bank failliet kan gaan en wist niet eens dat geld in dat geval slechts tot 20.000 Euro beschermd was. Nu wel tot iets meer, maar ja... in hoeverre dat beschermingsfonds toekomt als meerdere banken failliet gaan en hoe lang je moet wachten om je geld te zien is me niet meteen duidelijk. Maar ik vermoed dat de antwoorden daarop respectievelijk 'Niet' en 'Lang' zijn 
-
pol
Wat heeft dit met CE te maken ? Als je dit bij kbc of rabotje had gedaan was je het ook voor 5 jaar "kwijt".centjessparen schreef: IK heb 40000 op een termijnrekening op 5 jaar bij CE maar twijfel nu sterk of dit wel een geod idee is. 5 jaar kan ik er niet aan. Raden jullie aan het af te halen met verlies dan maar met zekerheid van het kapitaal. Of kan ik het emt eeng erust hart laten staan gezien de hele heisa van 20000€.
-
pol
Ik begrijp niet dat Rabotje op 1 staat. Ze hebben op TV (wat IK gezien heb) aangeklaagd (enkele maanden geleden) dat de toenmalige eurorente (4%) te laag was. Zelfs P .V .Velthoven (SP.A) is in de bres gesprongen. De eurorente ging toen naar 4,25% en Rabotje pas op 1 september (als LAATSTE tot 4,20%)Vaganzza schreef: De top 3 zit er op dit moment na 83 stemmen zo uit:
1. Rabobank.be
2. Deutsche Bank
3. Argenta
O N V E R G E V E L IJ K. Heb onmiddelijk alles afgehaald. Dit is voor mij een KAAKSLAG/WOORDBREUK van het Rabotje aan de spaarder.
Het gaat in dit topic niet over het rendement, maar over de banken waar de leden denken dat hun geld het veiligst staat. De meesten willen daar nu eenmaal rendement voor laten vallen...pol schreef:Ik begrijp niet dat Rabotje op 1 staat. Ze hebben op TV (wat IK gezien heb) aangeklaagd (enkele maanden geleden) dat de toenmalige eurorente (4%) te laag was. Zelfs P .V .Velthoven (SP.A) is in de bres gesprongen. De eurorente ging toen naar 4,25% en Rabotje pas op 1 september (als LAATSTE tot 4,20%)Vaganzza schreef: De top 3 zit er op dit moment na 83 stemmen zo uit:
1. Rabobank.be
2. Deutsche Bank
3. Argenta
O N V E R G E V E L IJ K. Heb onmiddelijk alles afgehaald. Dit is voor mij een KAAKSLAG/WOORDBREUK van het Rabotje aan de spaarder.
1 Deutsche Bank (Intensiv plus)
2 Ethias (Plus spaarrekening)
3 Rabobank (tijdelijk, in afwachting van...)
Na blokkering van Kaupthinggeld, spaargeld bij CE weggehaald.
2 Ethias (Plus spaarrekening)
3 Rabobank (tijdelijk, in afwachting van...)
Na blokkering van Kaupthinggeld, spaargeld bij CE weggehaald.
Little saver: indien je bij Goffin 5,1% wil moet je dit vandaag of morgen doen.
Het valt mij toch iedere keer op dat er een hoog vertrouwen wordt gesteld in Rabobank.be. Niet alleen in dit topic, maar ook in het topic waar gevraagd wordt waar je klant bent.
Nu ik denk persoonlijk wel terecht hoor. Ik wou toch maar even zeggen dat dit (voor mij) serieus opvalt
Nu ik denk persoonlijk wel terecht hoor. Ik wou toch maar even zeggen dat dit (voor mij) serieus opvalt
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Voor mij zijn (op dit moment) de veiligste
1)Argenta (niet beursgenoteerd en maar goed op dit moment)
2) ING
het zijn en blijven Nederlanders, en laten we eerlijk zijn Nederland heeft veel meer betekend dan (het huidige) België in het verleden) bvb handelsmissies naar Japan, nieuw Amsterdam, ... daarom vertrouw ik ze meer
1)Argenta (niet beursgenoteerd en maar goed op dit moment)
2) ING
het zijn en blijven Nederlanders, en laten we eerlijk zijn Nederland heeft veel meer betekend dan (het huidige) België in het verleden) bvb handelsmissies naar Japan, nieuw Amsterdam, ... daarom vertrouw ik ze meer
Misschien wel wat laat maar
1) Dexia
2) Deutsche Bank
3) Rabobank.be
Gewoon omdat dit volgens mij de veiligste banken zijn. Dexia omdat de vakbonden en gemeentes er in zitten, Deutsche Bank omdat het de grootste Duitse bank is, Rabobank.be omdat het een cooperatieve AAA bank is.
1) Dexia
2) Deutsche Bank
3) Rabobank.be
Gewoon omdat dit volgens mij de veiligste banken zijn. Dexia omdat de vakbonden en gemeentes er in zitten, Deutsche Bank omdat het de grootste Duitse bank is, Rabobank.be omdat het een cooperatieve AAA bank is.
-
RaVen
Ik heb mijn rabobank en dexia rekening leeggemaakt, en dit geld gespreid over mijn argenta e-spaarrekening, en mijn bmpb-top spaarrekening.
nu maar hopen dat geen van beide banken overdekop gaat :s
nu maar hopen dat geen van beide banken overdekop gaat :s
Van veel naar weinig centjes...
Dexia (Internet spaarrekening + gewone spaarrekening met kleine reserve op + meest gebruikte zichtrekening)
Binckbank (aandelen)
Argenta (groeirekening & e-spaar)
Axa (termijnrekening)
Verder nog wat spaargeld staan op (internet)spaarboekjes bij Crédit Europe, Rabobank, ING, Deutsche Bank, Fortis en Keytrade. Zodus voldoende spreiding en de hoogste bedragen bij banken waarin ik het meeste vertrouwen heb en waar het, het snelst beschikbaar is.
Dexia (Internet spaarrekening + gewone spaarrekening met kleine reserve op + meest gebruikte zichtrekening)
Binckbank (aandelen)
Argenta (groeirekening & e-spaar)
Axa (termijnrekening)
Verder nog wat spaargeld staan op (internet)spaarboekjes bij Crédit Europe, Rabobank, ING, Deutsche Bank, Fortis en Keytrade. Zodus voldoende spreiding en de hoogste bedragen bij banken waarin ik het meeste vertrouwen heb en waar het, het snelst beschikbaar is.
Laatst gewijzigd door Campzie op 3 januari 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld sprijden en nooit meer den 50000 bij één bank.