Poll: Bij welke bank(en) zet je nu meer geld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Poll: Bij welke bank(en) zet je nu meer geld?
uiteraard akkoord met spreiden maar waarom maar € 50 000,- per persoon /bank?geengeld schreef: Geld sprijden en nooit meer den 50000 bij één bank.
Heb wegens de dalende rentes een som van mijn andere deposito's overgeboekt naar Credit Europe.
Ik denk dat zij wel als laatste de hoogste rentes zullen hanteren tot de nieuwe regeling.
Ik denk dat zij wel als laatste de hoogste rentes zullen hanteren tot de nieuwe regeling.
Same here, ik had halfweg vorig jaar een Top Interest rekening geopend bij CE en daarop beginnen sparen met de bedoeling dit tot het einde van 2008 voort te zetten en dan onaangeroerd te laten voor een half jaar, om dan gedurende minstens de eerste helft van 2009 door te sparen bij DHB op een S@veonline spaarrekening.Campzie schreef: Heb wegens de dalende rentes een som van mijn andere deposito's overgeboekt naar Credit Europe.
Door omstandigheden (dalende rente en het feit dat men bij DHB mijn inschrijving niet aanvaard daar mijn huidige handtekening niet meer overeenkomt met die op mijn identiteitskaart van een dikke 4 jaar geleden - toen ik nota bene nog 19 was en geen vaste handtekening had - nog nooit bij geen enkele bank problemen mee gehad buiten nu met DHB...) heb ik mijn spaargeld bij CE + storting van het AGDL eind '08 overgezet naar een van hun 5.75% 2-jaren termijnrekeningen en besloten doorheen 2009 ook door te sparen bij CE op de Top Interest rekening.
Laatst gewijzigd door phase op 16 januari 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
Zet nu vooral meer geld bij Rabobank, vooral voor veiligheid, OK wel minder intrest dan bij andere banken nu, maar die andere banken zullen ook wel volgen.
Want ik denk dat het ergste nog moet volgen bij sommige banken, is gewoon een gevoel van mij.
Je bent bij die andere banken dan wel gewaarborgd tot 100000 euro, maar als ge een tijdje niet aan je geld kan, dit is toch ook niet tof.
Zet nu vooral meer geld bij Rabobank, vooral voor veiligheid, OK wel minder intrest dan bij andere banken nu, maar die andere banken zullen ook wel volgen.
Want ik denk dat het ergste nog moet volgen bij sommige banken, is gewoon een gevoel van mij.
Je bent bij die andere banken dan wel gewaarborgd tot 100000 euro, maar als ge een tijdje niet aan je geld kan, dit is toch ook niet tof.
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten op dit moment.
Wachten tot1/4/09,en dan verder zien zeker.
Wachten tot1/4/09,en dan verder zien zeker.
Toen vorig jaar bkcp reclame maakte met hun gegarandeerde interest van 4.25 + 0.75 getrouwheidspremie heb ik dat maar geriskeerd, we zullen nu wel zien hoe het uitdraait tegen 01/01/10.
En dan nog de e-spaarrekening van argenta.
En dan nog de e-spaarrekening van argenta.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Ik ken niet veel van banken, maar heb een vraag.
Moeten we ons vandaag zorgen maken om spaarcentjes die bij de Fortis geplaatst zijn?? Vandaag naar het nieuws gekeken en het ziet er niet rooskleurig uit. Blijkbaar valt woensdag de beslissing.
Hoorde weeral het woordje "failliet" en tja panikeer weer, of is dat niet nodig??
Moeten we ons vandaag zorgen maken om spaarcentjes die bij de Fortis geplaatst zijn?? Vandaag naar het nieuws gekeken en het ziet er niet rooskleurig uit. Blijkbaar valt woensdag de beslissing.
Hoorde weeral het woordje "failliet" en tja panikeer weer, of is dat niet nodig??
Je kan op je beide oren slapen. Als ze al iets failliet zouden laten gaan dan is het de Fortis Holding wat een 'bad bank' zouden laten geworden. Een 'bad bank' is geen bank maar heeft enkel nog maar een investeringsportefeuille en geen klanten meer.iness schreef: Ik ken niet veel van banken, maar heb een vraag.
Fortis bank is een veilige bank voor je centen. Wie ook de grote eigenaar wordt van Fortis Bank maakt niet uit voor je centen.
Fortis bank is uitgeroepen tot een systemische bank. Een woord dat ze hebben uitgevonden om duidelijk te maken dat deze bank voor de haar klanten 100% betrouwbaar moet zijn. België en de Nationale Bank zullen desnoods samen met de Europese Centrale Bank 100% garant staan dat het bankwezen Fortis Bank geen seconde plat ligt.
Dit zijn geen loze beloften. Uit het rapport van de experten - aangesteld door de rechtbank - zijn wat harde cijfers naar boven gekomen. De Nationale Bank heeft vorig jaar begin October ingegrepen bij Fortis Bank zodat de bank niet plat zou vallen. Achteraf hebben ze de wetten goedgekeurd om de manier waarop was ze hebben ingegrepen te legaliseren.
Laatst gewijzigd door Stier op 9 februari 2009, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Héél erg bedankt voor de uitleg Stier.
nog een vraagje
De ING lion deposit.
Bij deze gratis online spaarrekening werkt men blijkbaar enkel met een code en geen digipass (kan wel aangevraagd worden maar is dan te betalen).
Heb geen ervaring met deze manier van werken, is dat wel veilig online bankieren zonder digipass?
De ING lion deposit.
Bij deze gratis online spaarrekening werkt men blijkbaar enkel met een code en geen digipass (kan wel aangevraagd worden maar is dan te betalen).
Heb geen ervaring met deze manier van werken, is dat wel veilig online bankieren zonder digipass?
ik heb de digipass gratis gekregen bij de ING lion deposit.
Dan ben je vast jonger dan 26, of ze moeten je wel héél graag zien... Anders moet je toch 15 EUR betalen.Luc schreef: ik heb de digipass gratis gekregen bij de ING lion deposit.

Ik krijg de digipass niet gratis in ieder geval.
Dus mijn vraag was of internet online bankieren wel veilig was met enkel
het ingeven van een code (dus zonder digipass)?
Nee dat is verre van veilig, iemand in je sociale kring met slechte bedoelingen heeft maar heel even nodig om een keylogger of trojan op je pc te installeren. Daarna is het slechts een kwestie van tijd (afhankelijk van hoe je code wordt opgevraagd, elke keer een stuk ervan of telkens de volledig identieke code) voor die persoon volledige toegang krijgt tot je rekeningen. Dat is ook de reden dat ING beide opties aanbied, wie veiligheid wil bij het intekenen na de leeftijd van 25 jaar moet er voor betalen, maar zo kunnen we toch niet zeggen dat de mogelijkheid er niet was om het gratis te houden zoals ze adverteren.iness schreef: Ik krijg de digipass niet gratis in ieder geval.
ik zou een lion account willen opendoen en lion deposit
nu doet zich volgend probleem voor:
1 bij openen hiervan online, wordt een gewone spaarrekening (groen boekje)
aangeboden en geen lion deposit
2 hoe moet je dit in 1 keer doen, of moet je eerst een lion deposit opendoen,
en worden die 2 aparte rekeningen dan aan hetzelfde abonemtent gekoppeld
3 hoe kan je online bankieren als je enkel een deposit hebt en dus geen bankkaart?
wie kan me op deze 3 vragen een antwoord geven, want dit vind ik niet terug op de website van ing
bedankt
nu doet zich volgend probleem voor:
1 bij openen hiervan online, wordt een gewone spaarrekening (groen boekje)
aangeboden en geen lion deposit
2 hoe moet je dit in 1 keer doen, of moet je eerst een lion deposit opendoen,
en worden die 2 aparte rekeningen dan aan hetzelfde abonemtent gekoppeld
3 hoe kan je online bankieren als je enkel een deposit hebt en dus geen bankkaart?
wie kan me op deze 3 vragen een antwoord geven, want dit vind ik niet terug op de website van ing
bedankt