Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Nog eens tijd voor een poll : Ga jij geld verplaatsen van bank om het aan een betere intrest te plaatsen.
Meer concreet : heb je al geld verplaatst dit jaar of ben je van plan om dat voor eind 2023 zeker te doen ?
Meer concreet : heb je al geld verplaatst dit jaar of ben je van plan om dat voor eind 2023 zeker te doen ?
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 20 mar 2022
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Eind vorig jaar gedaan. Nieuwe rekening geopend bij Santander en geld erop gezet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Ik heb nog ergens een lege rekening staan bij BPOST bank.
Hun Cocoon : daar kom ik niet voor in aanmerking. De andere rekening is nog altijd 0.11 procent.
Zouden ze daar van Fortis geen beter product mogen op de markt brengen ?
Zelf ben ik volop aan het verplaatsen. Hopelijk stijgen de rentes nog altijd door, zo gauw mogelijk. Voordat alles weer weg staat voor een jaar.
Hun Cocoon : daar kom ik niet voor in aanmerking. De andere rekening is nog altijd 0.11 procent.
Zouden ze daar van Fortis geen beter product mogen op de markt brengen ?
Zelf ben ik volop aan het verplaatsen. Hopelijk stijgen de rentes nog altijd door, zo gauw mogelijk. Voordat alles weer weg staat voor een jaar.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Wat ik me nu afvraag met bv 100k euro beschikbaar: op een Santander Vision Max spaarrekening aan 1.6% zetten voor een jaar of volledig investeren in een zeer brede ETF, type IWDA, gezien de relatief goede vooruitzichten voor de tweede helft 2023. Ik ben er zeker van dat er zich hier nog die vraag stellen.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Er nog aan toevoegend dat dit bedrag niet onmiddellijk beschikbaar moet zijn.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 20 mar 2022
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Het hangt ervan af hoe lang je het geld zeker niet nodig zal hebben: een jaar, 2 jaar, 3 jaar, langer.
Idee is dat je beste oplossing kiest voor periode dat geld zeker niet nodig is. Dat is als je veilig speelt en niet gokt.
Als het 1 jaar is, maar misschien langer maar je weet het niet, dan lijkt spaarrekening of termijnrekening de oplossing is.
Als het zeker voor minimum 2 jaar is of 3 of 4 of 5 of 6 of 7, dan is obligaties op secundaire markt (met lage coupon) die loopt tot die 2 of 3 of ... lijkt de oplossing.
Indien langer dan 7 lijkt brede ETF oplossing.
ETF indien je geld misschien na paar jaar nodig hebt is een gok. Kan goed uitdrqaien of niet.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Ik kijk voorlopig naar rekeningen met een hoge basisrente. (we gaan dit jaar verbouwen)
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Ik wil geen extra bank meer, ook niet voor 1% extra rente. Mijn, spreekwoordelijke, laatste spaarcent gaat naar aflopende obligaties.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Jazeker. Heb pas huis verkocht. Verkoopgeld bij Fortis. Bij Fortis een trieste verhoging van 0,11 naar 0,25% vanaf 1 februari. Zoals gewoonlijk spelen ze in op hun reputatie als grote speler en de traagheid van klanten.
Ze bieden een nieuwe spaarrekening met 0.5%+0.75% ook vanaf 1 februari maar maximum bedrag 100k.
De rest gaat zeker weg naar ING 0.35 + 0.65.
En om te verspreiden ook misschien naar Keytrade 0.3+0.7, Belfius 0.15+0.65, Beobank 0.25+0.8.
Wat denken van Beobank? Sterke bank? Rating ziet zeer goed uit...Beter dan Belfius en KBC.
Santander, Aion, Nibc, Medirect, Europabank enz...Nee dank u. Ik durf het niet. Ik twijfel aan de robuustheid van deze.
Bij Argenta willen ze geen spaarrekening openen tenzij je nog iets anders hebt: investering, lening, verzekering, enz...
Wat is er gebeurd met de tijd dat bankiers achter uw geld aanrenden om hun basiswerk te doen: geld uitlenen van degenen die het niet nodig hebben aan degenen die het wel nodig hebben, ...met winst.
Ze bieden een nieuwe spaarrekening met 0.5%+0.75% ook vanaf 1 februari maar maximum bedrag 100k.
De rest gaat zeker weg naar ING 0.35 + 0.65.
En om te verspreiden ook misschien naar Keytrade 0.3+0.7, Belfius 0.15+0.65, Beobank 0.25+0.8.
Wat denken van Beobank? Sterke bank? Rating ziet zeer goed uit...Beter dan Belfius en KBC.
Santander, Aion, Nibc, Medirect, Europabank enz...Nee dank u. Ik durf het niet. Ik twijfel aan de robuustheid van deze.
Bij Argenta willen ze geen spaarrekening openen tenzij je nog iets anders hebt: investering, lening, verzekering, enz...
Wat is er gebeurd met de tijd dat bankiers achter uw geld aanrenden om hun basiswerk te doen: geld uitlenen van degenen die het niet nodig hebben aan degenen die het wel nodig hebben, ...met winst.
- donderblomme
- Newbie

- Berichten: 36
- Lid geworden op: 28 nov 2021
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
mijn Medirect Max is naar Medirect Fidelity verhuisd, was nog niet veel want je mocht ineens maar 500€ / maand meer bijzetten en nu ook een stuk van KBC naar MD Fidelity, 0.20 + 1.00 vanaf morgen 
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Ben naar deposito van overheid gelopen met mijn centjes. Voor januari al een bruto rente van 2,4 %, dus netto 1,68 %.
Zal op een maand al evenveel opbrengen als gans 2022...
Zal op een maand al evenveel opbrengen als gans 2022...
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Het is niet dat ze hem daar gaan gevangen houden met zijn geld.
Van het moment dat hij het geld ergens anders wil storten zal hij het wel nog kunnen afhalen ook zeker ?
Van het moment dat hij het geld ergens anders wil storten zal hij het wel nog kunnen afhalen ook zeker ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Enigste wat (R)overheid hier steelt zijn klanten van banken.
Hun rente is gebaseerd op de OLO 1 jaar en die staat ondertussen al op 2,91 %. Studie van de OLO op 1 jaar en je zal zien dat die alleen maar in stijgende lijn is, wat dus ook gunstig is voor de rente van de depostito.
En de OLO 1 jaar gaat zekerlijk niet drastisch dalen komende jaar, gezien trend van stijgende rentes...
Ik kan alleen maar zeggen dat ik momenteel een rente heb waar geen enkele bank aan kan. En als OLO 1 jaar blijft zoals ze is, zal rente deposito in februari nog hoger liggen...
En als rente moest tegenvallen in toekomst, dan verleg ik terug. Simpel... Maar tot nu toe geen klachten.

