Poll: GSM operatoren (2)
Poll: GSM operatoren (2)
Het vorige topic dateerde van oktober vorig jaar en nu er een nieuwe speler op de markt is (Colruyt Mobile), leek het mij handiger een nieuwe poll op te starten. Er kan opnieuw gestemd worden.
Wil je het vorige topic nog zien? HIER KLIKKEN
Wil je het vorige topic nog zien? HIER KLIKKEN
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Poll: GSM operatoren (2)
Ik zit momenteel bij proximus.
Ik wenste nog deze maand in te stappen bij Mobistar, daar ze een echte goede promo hebben lopen op de my25. Ik heb echter een contract lopen bij proximus tot oktober 2012 waar ik niet vanonder kan zonder 150 euro te betalen zo blijkt.
Nog even wachten dus, tenzij iemand een achterpoortje kent
//EDIT:
Als ik de berekening doe, lijkt het nog interessant blijkbaar:
Bij proximus betaal ik de komende 24 maand: (24*25euro)=600 euro
Bij mobistar betaal ik de komende 24 maand: (18*12,5euro)+(6*25euro)=375 euro + 150 euro boete bij proximus=525 euro
Dat geeft met een "winst" van 75 euro + een cadeaucheque van 100 euro (die ik voor 75 euro aan een familielid kwijt kan).
Ik wenste nog deze maand in te stappen bij Mobistar, daar ze een echte goede promo hebben lopen op de my25. Ik heb echter een contract lopen bij proximus tot oktober 2012 waar ik niet vanonder kan zonder 150 euro te betalen zo blijkt.
Nog even wachten dus, tenzij iemand een achterpoortje kent
//EDIT:
Bij mobistar betaal ik de komende 24 maand: (18*12,5euro)+(6*25euro)=375 euro + 150 euro boete bij proximus=525 euro
Dat geeft met een "winst" van 75 euro + een cadeaucheque van 100 euro (die ik voor 75 euro aan een familielid kwijt kan).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
gast9876
1. Ik snap niet dat mensen constant 'janken' dat ze altijd van hun contract onder willen....ge hebt toch zelf getekend? Dan moet ge gewoon pre-paid nemen zoals ik doe. :-)
2. Proximus generation connect zou er moeten bijkomen, een duchtige concurrent van mv.
2. Proximus generation connect zou er moeten bijkomen, een duchtige concurrent van mv.
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
1) ik jank niet
2) Tekenen heb ik niet gedaan, toegezegd wel :-)
3) Een prepaid is geen keuze voor mij
Ik zat al >10 jaar bij proximus, altijd en nog steeds content van. Ik ben echter sinds enige tijd alle leveranciers die ik heb (gas, elektriciteit, telecom,...) aan het veranderen naar goedkopere. En dus nu ook proximus.
1) ik jank niet
2) Tekenen heb ik niet gedaan, toegezegd wel :-)
3) Een prepaid is geen keuze voor mij
Ik zat al >10 jaar bij proximus, altijd en nog steeds content van. Ik ben echter sinds enige tijd alle leveranciers die ik heb (gas, elektriciteit, telecom,...) aan het veranderen naar goedkopere. En dus nu ook proximus.
-
gast9876
@ hansv: don't take it personal. Nee, op ander forum ook iedereen die generation connect wil, en desnoods 150 € boete en resterende duur wil betalen.....snap da niet....doe gewoon uw termijn uit, en geen gezever....
Ik heb da ook soms, dat ik iets zie in folder en zeg....amai.....da's interessanter, maar verder nadenken doe ik er niet over als ik onder contract ben.
ik bel heel weinig, dus prépaid voldoende....en spotgoedkoop 'on-net'
Ik heb da ook soms, dat ik iets zie in folder en zeg....amai.....da's interessanter, maar verder nadenken doe ik er niet over als ik onder contract ben.
ik bel heel weinig, dus prépaid voldoende....en spotgoedkoop 'on-net'
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zit nog bij Carrefour, maar als mijn geld op is, ga ik naar Colruyt.
Voorlopig nog Telenet.Aanvraag nummeroverdacht in onderweg.Dus binnenkort Colruyt mobile.Is de helft goedkoper dan Telenet.Niet dat wij veel bellen/smsen per maand (+/-15€ voor ons beiden).
Ik heb nog nooit een GSM abonnement gehad in mijn leven, enkel prepaid. Zo heb ik altijd mijn budget onder controle en kan ik zo overstappen naar gelijk welke formule die voor mij het voordeligst is. De laatste twee jaar is dat Mobile Vikings omdat ik veel mobiel op het net surf.
Met Simyo bel ik naar het local acces number van m'n Betamax voip operator. Kost me 8 cent per minuut.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Ben ook zo een (mobile) viking. Aanbod is ruim voldoende voor me, bel/sms niet zo weinig, maar 'den internet ' staat wel altijd aan 
Ik belde net even met proximus. Het klopt dus inderdaad dat ik een boete heb van 150 euro als ik nu weg zou gaan.hansv schreef: //EDIT:
Maar wat is nog straffer: als ik wil intekenen op hun nieuwe product (generation connect) kost met dat ook 150 euro! Dus zelfs een ander product van hun nemen kost me enorm veel geld.
Wou het maar even mededelen :-)
ik zit bij base. Nog onder contract tot januari 2013, maar kan het kosteloos opzeggen vanaf mei 2012 (2 jaar contracten zijn bij base gratis opzegbaar vanaf 15de maand... geen idee hoe het zit bij proximus en co).
In mei ga ik sowieso wel veranderen. Ik ga iets meer de mobiele internet toer op. Mobile vikings, zelfde netwerk als base, is veel goedkoper.
Ofwel een proximus abonnement (als ze er nog promo op geven). Van prijs valt dat ook weer mee, netwerk is veel beter, maar enig nadeel: weer 2 jaar vast...
Heb nog tot mei om er over na te denken.
In mei ga ik sowieso wel veranderen. Ik ga iets meer de mobiele internet toer op. Mobile vikings, zelfde netwerk als base, is veel goedkoper.
Ofwel een proximus abonnement (als ze er nog promo op geven). Van prijs valt dat ook weer mee, netwerk is veel beter, maar enig nadeel: weer 2 jaar vast...
Heb nog tot mei om er over na te denken.
In 2008 bij Telenet een " shake" aangeschaft met internet , vaste telefonie , huur digicorder , digitale TV en kabeldistributie en 2 maal gratis optie abonnement " Telenet mobile " . Dit alles destijds voor 50,28 €/maand + 2 maal een éénmalige activeringskost van 5 € voor de simkaart . Na defect digicorder deze probleemloos gratis vervangen , enkele updates naar sneller internet door telenet gratis uitgevoerd en bij acties regelmatig enkele uren " gratis mobile voor 2" . Meer moet dat niet zijn voor mijn ( mobile) profiel . 
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Gouden tip: wie een abonnement neemt; eis een contract van onbepaalde duur! Ok, zo "geniet" je niet van promoties MAAR je kan switchen tussen de operatoren zoveel je wil. Ik betaal nooit verbrekingskosten.
Je moet wel stevig kunnen aandringen, op contracten van onbepaalde duur hebben verkopers zo goed als geen extraatje ;-)
BTW; Base heeft bij mijn weten maar één type contract van onbepaalde duur, de enige grote speler die nogal eens durft eisen contracten van 24 maanden te ondertekenen... Dit geeft mij geen ruimte tot onderhandelen dus blijf ik daar weg.
Je moet wel stevig kunnen aandringen, op contracten van onbepaalde duur hebben verkopers zo goed als geen extraatje ;-)
BTW; Base heeft bij mijn weten maar één type contract van onbepaalde duur, de enige grote speler die nogal eens durft eisen contracten van 24 maanden te ondertekenen... Dit geeft mij geen ruimte tot onderhandelen dus blijf ik daar weg.
mijn gsm operator staat er nog niet bij : geen gsm