Poll: GSM operatoren
Poll: GSM operatoren
In het buitenland kan je meestal kiezen tussen verschillende operatoren. De prijs die je dan betaald verschilt dan ook, dat hangt ervan af met welke buitenlandse operator je eigen operator roamingafspraken heeft. Eerst controleren op het internet voor je naar het buitenland vertrekt is de boodschap.
Re: Poll: GSM operatoren
Ik heb een proximus pay and go internationaal, die hoofdzakelijk gebruikt wordt om te sms naar het buitenland.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Voor België heb ik een carrefour mobile nummer.
Ik heb daarnaast ook een pay & go met vodafone passport, vooral handig voor langere gesprekken binnen bepaalde landen, Europa vnl en enkele niet-europese landen.
Als ik in andere landen zit koop ik een lokale simkaart.
Als ik mijn laptop meeheb is het mail + skype natuurlijk.
Ik heb daarnaast ook een pay & go met vodafone passport, vooral handig voor langere gesprekken binnen bepaalde landen, Europa vnl en enkele niet-europese landen.
Als ik in andere landen zit koop ik een lokale simkaart.
Als ik mijn laptop meeheb is het mail + skype natuurlijk.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
Hoi,
voor iemand met weinig interesse voor bellen is Carrefour Mobile wat mij betreft nu de ideale oplossing
0.15 € per minuut en 0.06 € per SMS ONBEPERKT geldig...dat kunnen er niet veel zeggen denk ik van de grotere en/of andere spelers. Daar is meestal de opgeladen belwaarde "slechts" 1 maand geldig en NIET overdraagbaar.
Yep,
voor iemand die niet veel belt een goede oplossing
voor iemand met weinig interesse voor bellen is Carrefour Mobile wat mij betreft nu de ideale oplossing
0.15 € per minuut en 0.06 € per SMS ONBEPERKT geldig...dat kunnen er niet veel zeggen denk ik van de grotere en/of andere spelers. Daar is meestal de opgeladen belwaarde "slechts" 1 maand geldig en NIET overdraagbaar.
Yep,
voor iemand die niet veel belt een goede oplossing
@ Miss Moneypenny
De acties blijven over het algemeen 1 maand geldig (bv onbeperkt sms'en), de belwaarde blijft ook geldig maar dan moet je minstens 1 keer per jaar herladen voor bv. minstens 10€. Bij Carrefour Mobile is het inderdaad zo dat de belwaarde geldig blijft tot zolang je 1 keer per 6 maanden smst of een uitgaande oproep hebt.
De acties blijven over het algemeen 1 maand geldig (bv onbeperkt sms'en), de belwaarde blijft ook geldig maar dan moet je minstens 1 keer per jaar herladen voor bv. minstens 10€. Bij Carrefour Mobile is het inderdaad zo dat de belwaarde geldig blijft tot zolang je 1 keer per 6 maanden smst of een uitgaande oproep hebt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
@ Vaganzza,
idd...de grote operatoren doen de mensen consumeren door er een beperking in de tijd op te zetten...ik heb de "luxe" om dit aan mijn neus te laten voorbijgaan.
idd...de grote operatoren doen de mensen consumeren door er een beperking in de tijd op te zetten...ik heb de "luxe" om dit aan mijn neus te laten voorbijgaan.
Ik ookMiss Moneypenny schreef:@ Vaganzza,
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
En hebben die grote bespaarders met hun herlaadkaartjes dan een vaste telefoonlijn thuis? Anders gooit ge al een heel deel van uw besparingen buiten.
Ik heb dan bijvoorbeeld meer dan 1 abonnement bij proximus, maar wel geen vaste telefoonlijn meer.
Ik heb dan bijvoorbeeld meer dan 1 abonnement bij proximus, maar wel geen vaste telefoonlijn meer.
Ik ben dankzij spaargids overgestapt naar Carrefour Mobile. Ik merk echt dat ik een pak goedkoper kan bellen en sms'en. Het is wel zo dat dit vooral voor mensen zijn die niet overdreven veel met een GSM werken (= minder dan 10€/maand). Dankzij in te tekenen op hun promoties is ook mijn tarief nog een pak gedaald.
Waarom ik geen Aldi Talk genomen heb? Simpelweg omdat het al niet handig is om te herladen. Je moet altijd naar een Aldi voor belwaarde, nu kan ik online herladen bij Carr Mob. En ook het feit dat ik geen mensen ken die reeds Aldi Talk hebben.
Het moet wel gezegd zijn dat ik nooit een MMS stuur of internet via gsm, want dit is totaal (op dit moment?) niet mogelijk bij Carr Mob.
Waarom ik geen Aldi Talk genomen heb? Simpelweg omdat het al niet handig is om te herladen. Je moet altijd naar een Aldi voor belwaarde, nu kan ik online herladen bij Carr Mob. En ook het feit dat ik geen mensen ken die reeds Aldi Talk hebben.
Het moet wel gezegd zijn dat ik nooit een MMS stuur of internet via gsm, want dit is totaal (op dit moment?) niet mogelijk bij Carr Mob.
Sinds Aldi Talk zijn tarieven verlaagd heeft, zijn zij de nieuwe prijskampioen:
0,05€/sms of per minuut naar Aldi Talk
0,14€/min naar alle andere netwerken
Ik vraag me echt wel af of andere operatoren niet zullen volgen (Carrefour Mobile dan nog in de eerste plaats). Zijn we op weg naar een telecomoorlog?
0,05€/sms of per minuut naar Aldi Talk
0,14€/min naar alle andere netwerken
Ik vraag me echt wel af of andere operatoren niet zullen volgen (Carrefour Mobile dan nog in de eerste plaats). Zijn we op weg naar een telecomoorlog?
Ik heb HBVL Mobile toegevoegd, blijkbaar moet iedereen nog eens opnieuw stemmen...
relativity schreef:En hebben die grote bespaarders met hun herlaadkaartjes dan een vaste telefoonlijn thuis? Anders gooit ge al een heel deel van uw besparingen buiten.
Ik heb ook geen vaste lijn meer: totaal verouderd en overbodig voor mij.
Hang er vanaf hoe je het bekijkt. De huurprijs van een pots-lijn mag dan wel hoger zijn, er is tot op heden geen betere QoS mogelijk (op ISDN na dan, misschien, maar daar valt over te twisten). Het bipt stelt strenge normen op ten aanzien van uptime, ruisgehalte, etc. wat als gevolg heeft dat vaste lijnen een betrouwbaar instrument zijn geworden voor de zakenwereld, maar ook voor de particuliere markt. Ook zaken als fax, X.25 datatransmissie (o.a. voor betaalterminals) en dergelijke kunnen enkel over een pstn-verbinding.Wook schreef:Ik heb ook geen vaste lijn meer: totaal verouderd en overbodig voor mij.
De spraakkwaliteit van een vaste lijn is ongemeen goed, iets wat een gsm nog niet in de verste verte kan berijken (probeer maar eens op een druk moment, zoals in de file, te bellen, dat merk je wat ik bedoel).
Bij stroomuitval zouden de nooddiesten normaal gezien via vaste lijn nog steeds bereikbaar moeten zijn door de generatoren, iets wat bij gsm niet gegarandeerd is.
Ik zie (en hoop dat) vaste lijn de komende jaren nog niet verdwijnt, want de voordelen zijn legio.
Dat gezegd zijnde, mobiele voip kan ook handig zijn voor mensen die veel bellen. bv. deze aanbieder vraagt slechts op en rond de 5 cent per minuut naar mobiele nummers in Belgie. het is wel een betamax-dochter, dus mensen mensen die reeds met voipbuster e.d. hebben gewerkt weten wat dat betekent...
Ik had het nog niet vermeld, maar op de homepagina staat een poll of er volgens jullie een prijzenoorlog zal komen nu Aldi Talk zijn tarieven verlaagd heeft. Discussiëren hierover kan ook in dit topic.
-
gast9876
Ja!!!! Ik betaal geen pstn telefoonlijn meer, maar heb wel vast nr. (voip) via weepee. (éénmalige 18 € nummerporteringskost, nadien kost het niets voor de ingaande gesprekken).relativity schreef:En hebben die grote bespaarders met hun herlaadkaartjes dan een vaste telefoonlijn thuis? Anders gooit ge al een heel deel van uw besparingen buiten.
Voor uitgaande gebruik ik voipbusterpro: Ik betaal 18 € voor 1 jaar te bellen naar vaste lijnen in 34 landen 24/24 u (max 300 min/week).
Als ik via pré-paid kaartjes of abbo's dat moet bekostigen, dan lig ik aan +250 €/maand.
Op verplaatsing bel ik met mijn smartphone via dataverbinding (HSPDA of wifi verbinding wel) van ALdi Talk naar huis via weepee (on-net = binnen het netwerk = GRATIS) of gratis naar vaste lijnen via mijn voipbusterpro account (die ik thuis eveneens gebruik)!
EN ik kan gebeld worden op mijn vast nr., waar ik ook ben op de wereldbol (wel wifi of hspda verbinding) zonder dat het mij iets kost (geen roamingkosten!)
Ik verplicht dus mensen niet (laat ze de keuze) om mij te bellen op gsm-nr. en zo hun telefoonrekening onnodig de hoogte in te jagen = associaal.
Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discuteer er zelfs niet mee.
Laatst gewijzigd door gast9876 op 19 november 2011, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.