Poll: GSM operatoren (vanaf 13/12/2012)
Re: Poll: GSM operatoren (vanaf 13/12/2012)
Als je na een herlading een maand verder bent heb je geen gratis data of sms meer. Het kan dan interessanter zijn om eventueel overschot aan belwaarde om te zetten in cash, en opnieuw te herladen.centjessparen schreef:reteiP schreef:Sind ik MV + http://betaallijn.be/" onclick="window.open(this.href);return false; gebruik zit men verbruik per maand richting €10.
Nog steeds 2GB data, dus moet nergens naar kijken. Gewoon niet te veel bellen naar niet vikings.
Ik heb eens gekeken op de betaallijn.be waar hier sprake van is.
1. ik begrijp de werkwijze niet goed. Je moet voor twee euro opbellen en naar waar moet je daarvoor dan bellen en hoelang is voor twee euro bellen?
2. Ik vertrouw het niet echt, heb je hier echt goede ervaringen mee en zijn er nog mensen die hier goede ervaringen mee hebben?
bedankt
Bijv. Je herlaadt voor 15 euro, na 1 maand heb je nog 10 euro staan. (5 euro opgebeld of 25 minuten naar niet vikings).
Dan bel je 5 keer naar de betaallijn, dat kost exact 10 euro, en je krijgt 5.05 euro op je rekening gestort enkele dagen later.
Dan herlaad je terug voor 15 euro ...
En dan is je werkelijk verbruik 10 euro per maand

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
de combinatie Proximus GC - beltegoed.nl is dé droomcombinatie bij uitstek. Volledig legaal...Als je het uitrekent kom je nog voordeliger uit dan betaallijn.be. rond de 7-8 euro/maand (zou het nog eens in detail moeten narekenen) komt het dan uit voor 2 GB Data en 10.000 SMS'en en beste netwerk. Bellen doe ik niet via hun netwerk, wegens véél te duur, dus via Csipsimple 3G/4G/Wifi (naar huis gratis via weepee 'on-net'). Callback ook mogelijk, ook spotgoedkoop via freevoideal.
op de professionele markt is het zeker MV niet die de plak zwaait
misschien hierboven kijken? Alléé, appels met appels vergelijken....base netwerk is geen proximus netwerk.Missy schreef:Mobile Vikings: gratis een uur per dag met het lief bellen (die ook MV is), 62 min. en 1000 smssen naar andere operatoren, 1000 smssen naar MV, 2 GB om te surfen. En dat voor 15 euro. Nergens beter gevonden!
op de professionele markt is het zeker MV niet die de plak zwaait
MV coverage is quasi even goed dan Proximus.
Krijg vaak updates van coverage mappen en er is bijna geen verschil. (en dan kijk je nog altijd gewoon best naar uw eigen woon/werk regio).
Het is vooral Mobistar & Telenet dat achterop hangt.
Krijg vaak updates van coverage mappen en er is bijna geen verschil. (en dan kijk je nog altijd gewoon best naar uw eigen woon/werk regio).
Het is vooral Mobistar & Telenet dat achterop hangt.
@ReteIP: da's nogal kort door de bocht.
voor data is er maar 1 de beste, punt! Is natuurlijk altijd belangrijk te kijken waar je woont.
Ik kom met feiten af, niet met 'het zal wel 3G zijn omdat de marketing het zegt'
Als ge met uw MV aan onderstaande waarden raakt, dan ga ik op blote voeten op bedevaart naar Lourdes...
http://www.speedtest.net/my-result/a/638885746
netwerk Belgacom
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815
Netwerk Base
http://mv.b12e.be/coverage/
Base heeft nu ook zogezegd 4G, maar ze starten pas hé (met jaar vertraging).
zelfs het kritische TA prijst proximus als eerste aan...
http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... ral-snel/5" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus uw dromen niet voor wensen verklaren, en mensen verkeerde info verstrekken. Via mijn constructie hierboven vermeld, komt proximus evenduur uit als MV + nog al de extra's (roaming, gratis punten iedere maand waarmee je vb. aankopen kunt doen, 8000 sms'en extra,...) en dan is de keuze snel gemaakt (voor mij althans
).

voor data is er maar 1 de beste, punt! Is natuurlijk altijd belangrijk te kijken waar je woont.
Ik kom met feiten af, niet met 'het zal wel 3G zijn omdat de marketing het zegt'
Als ge met uw MV aan onderstaande waarden raakt, dan ga ik op blote voeten op bedevaart naar Lourdes...

http://www.speedtest.net/my-result/a/638885746
netwerk Belgacom
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815
Netwerk Base
http://mv.b12e.be/coverage/
Base heeft nu ook zogezegd 4G, maar ze starten pas hé (met jaar vertraging).
zelfs het kritische TA prijst proximus als eerste aan...
http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... ral-snel/5" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus uw dromen niet voor wensen verklaren, en mensen verkeerde info verstrekken. Via mijn constructie hierboven vermeld, komt proximus evenduur uit als MV + nog al de extra's (roaming, gratis punten iedere maand waarmee je vb. aankopen kunt doen, 8000 sms'en extra,...) en dan is de keuze snel gemaakt (voor mij althans

Nee ik kom totaal niet aan die waarden via die mobile app.
Ik snap al helemaal niet wat ik ermee moet aanvangen, want de "zwaarste" dataverbruiken die ik momenteel doe is Spotify streamen met de dataverbinding of eens Youtube. En dat gaat allebei vlot.
Nu rond de €10 per maand, en een paar close friends die ook viking zijn, dus dat gratis bellen wil ik niet opgeven.
Ik snap al helemaal niet wat ik ermee moet aanvangen, want de "zwaarste" dataverbruiken die ik momenteel doe is Spotify streamen met de dataverbinding of eens Youtube. En dat gaat allebei vlot.
Nu rond de €10 per maand, en een paar close friends die ook viking zijn, dus dat gratis bellen wil ik niet opgeven.
bellen via 4G is beduidend beter dan via 3G. dus die hoge waarden helpen wel...
ook eens een bestandje downloaden/backupen(uploaden), of gewoon surfen is dag & nacht verschil met 4G.
't is alsof je thuis op de wifi zit....dus zeggen dat MV (base) en proximus evengoed zijn, vind ik getuigen van weinig marktkennis.
feit dat je 10 € betaalt, betekent dat je ook ca$ht, maar niet alles....
soit, zal hier wel in dovemansoren vallen
ook eens een bestandje downloaden/backupen(uploaden), of gewoon surfen is dag & nacht verschil met 4G.
't is alsof je thuis op de wifi zit....dus zeggen dat MV (base) en proximus evengoed zijn, vind ik getuigen van weinig marktkennis.

feit dat je 10 € betaalt, betekent dat je ook ca$ht, maar niet alles....
soit, zal hier wel in dovemansoren vallen
Maar het is zoals je eerder zelf al melde.
Is ook afhankelijk van locatie.
Is ook afhankelijk van locatie.
Het hangt er maar vanaf waarvoor je je smartphone gebruikt, maar als ik een bestand moet downloaden is het niet meer dan een app.
Belangrijkste is nog steeds bereikbaarheid, en die is erg goed voor mij. Kan me eigenlijk niet herinneren ooit slechte ontvangst te hebben gehad.
Hier in Waasmunster is Mobistar een ramp. "Ze werken eraan" is hun reactie.
Belangrijkste is nog steeds bereikbaarheid, en die is erg goed voor mij. Kan me eigenlijk niet herinneren ooit slechte ontvangst te hebben gehad.
Hier in Waasmunster is Mobistar een ramp. "Ze werken eraan" is hun reactie.
@ReteIp: lees hier de bevestiging van mijn ervaringen met base:
https://userbase.be/component/content/a ... 0#josc4360
"Euh, Asse, op 15 km van Brussel kan je moeilijk het hol van pluto noemen. Geen of bijna geen 3G ontvangst in het centrum. Geen 3G in industriezone."
"Wat ben je met 4G als ze nog niet eens 3G overal kunnen aanbieden. Dacht ze daarvoor nog meer antennes moesten plaatsen. Hoe gaan ze dat doen als ze het voor 3G zelfs niet deftig kunnen ?"
...
dus a.u.b. niet base gaan ophemelen en zeggen dat ze gelijkwaardig zijn met proximus (ps. ook jaaaren geleden MV/alditalk-klant). En prijsverschil verwaarloosbaar....zeker als je voor 8 eur/maand 10.000 SMS'en en 2 GB data hebt (bij Alditalk (base) is het 10 euro voor 1 GB)
https://userbase.be/component/content/a ... 0#josc4360
"Euh, Asse, op 15 km van Brussel kan je moeilijk het hol van pluto noemen. Geen of bijna geen 3G ontvangst in het centrum. Geen 3G in industriezone."
"Wat ben je met 4G als ze nog niet eens 3G overal kunnen aanbieden. Dacht ze daarvoor nog meer antennes moesten plaatsen. Hoe gaan ze dat doen als ze het voor 3G zelfs niet deftig kunnen ?"
...
dus a.u.b. niet base gaan ophemelen en zeggen dat ze gelijkwaardig zijn met proximus (ps. ook jaaaren geleden MV/alditalk-klant). En prijsverschil verwaarloosbaar....zeker als je voor 8 eur/maand 10.000 SMS'en en 2 GB data hebt (bij Alditalk (base) is het 10 euro voor 1 GB)
Ben Proximus, kom van MV en denk er aan om terug te keren naar Base.
Ik heb op véél te véél plaatsen slechts Edge bij Proximus ipv 3G.
Dat zal misschien bij het Base netwerk ook wel zo zijn, maar daar werkt Edge vrij behoorlijk, bij Proximus is Edge gewoon niet vooruit te branden.
Ik heb op véél te véél plaatsen slechts Edge bij Proximus ipv 3G.
Dat zal misschien bij het Base netwerk ook wel zo zijn, maar daar werkt Edge vrij behoorlijk, bij Proximus is Edge gewoon niet vooruit te branden.
kloptNete schreef:bij Proximus is Edge gewoon niet vooruit te branden.

Bij Proximus (waarschijnlijk ook bij andere operatoren) hangt veel af van je toestel zelf. Ik had ook een mindere verbinding met mijn vorige smartphone toen ik van Base naar Proximus ging. Nu ik sinds enkele maanden een nieuwe smartphone heb, is die verbinding bij Proximus spectaculair verbeterd! Ok en dan spreek ik uiteraard niet alleen over DC-HSPA of over 4G (die laatste ondersteunde mijn vorige smartphone niet en zet dat trouwens ook niet al te veel aan voor verbruik batterij).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik vrees dat, nu Proximus 4G als nieuwe melkkoe heeft, het wel eens dezelfde weg zou kunnen opgaan met hun 3G.satsurfer schreef:kloptNete schreef:bij Proximus is Edge gewoon niet vooruit te branden.
Integenstelling tot 3G is bv Base nu zwaar bezig om 4G uit te rollen. Proximus zal moeten blijven zwaar vooruit gaan want ze voelen de hete adem van Base.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
In juni 2011 rolde proximus 4G uit. Gewoon een marketing gimmick om de concurrenten te snel af te zijn....Waar had je 4G? Enkel in Haasrode dacht ik? Dit heb ik van proximus medewerker vernomen.
We zijn al 2,5 jaar verder, en Base gaat nu beginnen! Dus die achterstand kan je niet zomaar inhalen hé.....'t is niet omdat je in 4 grootsteden 4G lanceert, dat je een 4G netwerk hebt.....
Wanneer gaan de mensen dit eens snappen?
We zijn al 2,5 jaar verder, en Base gaat nu beginnen! Dus die achterstand kan je niet zomaar inhalen hé.....'t is niet omdat je in 4 grootsteden 4G lanceert, dat je een 4G netwerk hebt.....
Wanneer gaan de mensen dit eens snappen?