Poll Kosten op zichtrekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Poll Kosten op zichtrekening
Zichtrekeningen zijn er al lang .. betalend of gratis.
Vaak geven spaargidsers de voorkeur aan gratis zichtrekeningen. Maar slagen we er allemaal in om niets te betalen of is dat echt nodig ?
Laat in de poll weten hoeveel kosten je betaald hebt voor je zichtrekening in het afgelopen jaar.
Hierin zijn inbegrepen : de beheerskosten, kosten voor betaalmiddelen zoals bankkaarten, andere vaste jaarlijkse kosten.
Niet inbegrepen : kosten op overdisponering (in het rood staan), onkosten die worden aangerekend bij internationaal gebruik van je rekening (betalingen in het buitenland of geld afhalen met debetkaart of kredietkaart).
Vaak geven spaargidsers de voorkeur aan gratis zichtrekeningen. Maar slagen we er allemaal in om niets te betalen of is dat echt nodig ?
Laat in de poll weten hoeveel kosten je betaald hebt voor je zichtrekening in het afgelopen jaar.
Hierin zijn inbegrepen : de beheerskosten, kosten voor betaalmiddelen zoals bankkaarten, andere vaste jaarlijkse kosten.
Niet inbegrepen : kosten op overdisponering (in het rood staan), onkosten die worden aangerekend bij internationaal gebruik van je rekening (betalingen in het buitenland of geld afhalen met debetkaart of kredietkaart).
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 maart 2016, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Poll Kosten op zichtrekening
Ik heb een zichtrekening bij DB. Gratis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen onkosten dus.. Net zoals de zichtrekening van Ing, Axa, Belfius, Hello Bank, ... noem maar op.
Ik heb er één bij Hello Bank, ING, Axa, Bpost Bank, KBC, ... Had er één bij Keytrade en Argenta... Alles gratis.
KBC enkel gratis als ik geen geld afhaal aan automaten van andere banken.
Ik heb er één bij Hello Bank, ING, Axa, Bpost Bank, KBC, ... Had er één bij Keytrade en Argenta... Alles gratis.
KBC enkel gratis als ik geen geld afhaal aan automaten van andere banken.
Vroeger zat ik bij BNP, en ben een aantal jaren geleden naar Fintro gegaan omdat ik daar niet moet betalen (ik krijg elke maand een uittreksel dat ik aan de voorwaarden voldoe). Maar de dag dat ze dit gaan afschaffen en kosten aanrekenen, ben ik weg. Vandaar ook mijn topic een week geleden.
Haelewyn,
Sorry, maar ook hier ontbreekt een optie....
Ik krijg zelf geld voor mijn zichtrekening van de bank.
Bij Keytrade is dat toch zo: €0,05 per verrichting. Op een jaar tijd zit je dan toch al vlug boven de €20,00
Sorry, maar ook hier ontbreekt een optie....

Bij Keytrade is dat toch zo: €0,05 per verrichting. Op een jaar tijd zit je dan toch al vlug boven de €20,00
Hier meer dan 60 € ( 72€ ) bij kbc.
De reden mastercard + zichtrekening.
Reis annulatie verzekering he mannen.
Wie een goedkopere weet Argenta is geen vergelijk wegens bvb geen zoomit.
Dochter heden geen mastercard , reis geboekt annulatie verzekering 135 € voor een enkel reisje.
Dus die 72 € is er bij mij rap uit.
Dochter heden geen mastercard , reis geboekt annulatie verzekering 135 € voor een enkel reisje.
Estate Guru believer.
Keytradebank en Recordbank, beiden volledig gratis.
Zolang je tenminste geen beursverrichtingen doet. Want dan zijn beiden 40X duurder dan brokers.
Zolang je tenminste geen beursverrichtingen doet. Want dan zijn beiden 40X duurder dan brokers.
Grapjas !pisa schreef:Haelewyn,
Sorry, maar ook hier ontbreekt een optie....![]()

Tekst aangepast naar : "Geen onkosten OF ik krijg geld terug."

Kbc 0,35/maand.
Moet die verzekering eens opzeggen!
Moet die verzekering eens opzeggen!
DB, Fortis (Hello Bank) en Belfius: allemaal gratis.
record is inderdaad gratis maar geldafhaling dient bij ING kantoor te gebeuren of bij Record zelf.
En dit is toch niet altijd evident heb ik ondervonden.
En dit is toch niet altijd evident heb ik ondervonden.
Hier kan ik mij volledig in vinden. Heb een soortgelijke kaart bij Belfius. Op het eerste zicht prijzig, maar je wint het meteen uit bij een reis. Geldig voor iedereen onder hetzelfde dak trouwens, dus een kaart voor het gezin is voldoende.platin schreef:Hier meer dan 60 € ( 72€ ) bij kbc.
Ik heb bij KBC een Plusrekening met een Silver kredietkaart (VISA) voor € 36 per jaar omdat ik heb gemerkt dat in mijn situatie alle gratis rekeningen soms ernstige beperkingen hebben:
In principe zou ik ook naar een andere grootbank kunnen gaan in mijn situatie, zoals naar BNP Paribas Fortis dat enkel nog dient om geld naar Frankrijk te versluizen. Of Belfius waarvan niemand weet wat de Belgische staat hiermee gaat doen en waar ik nog steeds wantrouwig naar ben omwille van het hele Arco verhaal.
- - Twee bankkaarten inbegrepen, mijn tweede bankkaart berg ik steeds op in een locatie zodat ik er aan kan als ik mijn portefeuille kwijt speel. Handig, als je vaak in het buitenland zit.
- De VISA kaart is een echte kredietkaart. Uit ervaring weet ik dat prepaid kaarten vaak niet werken in parkings, betaalautomaten, ... omwille dat deze online-only zijn.
- De VISA kaart heeft een reliëfdruk, op sommige primitieve plaatsen werken ze nog met een strijkijzer. Argenta kredietkaarten zullen ze in deze situatie weigeren.
- Bij KBC bieden ze een Go-kaart aan. Als ik mijn kaart kwijt speel kan ik deze laten vervangen door in het weekend een kantoor binnen te springen en ik kan weer voor een paar maanden verder.
- Bij verhuis naar het buitenland kan je je bank- en kredietkaarten houden. Bij Keytrade speel ik deze kwijt. Bij Argenta moet je naar het kantoor gaan waar je klant bent, deze is dus nooit open.
- Online betalingen zonder dat ik een token/cardreader moet meesleuren, mijn mobiele telefoon verzorgt heel het 3DSecure gebeuren. De token van Keytrade is wel snel, maar lastig om mee te sleuren en het blijft een plastieke rommel dat kapot gaat. Deutsche Bank zit nog ergens in de middeleeuwen met hun online/mobiel aanbod.
In principe zou ik ook naar een andere grootbank kunnen gaan in mijn situatie, zoals naar BNP Paribas Fortis dat enkel nog dient om geld naar Frankrijk te versluizen. Of Belfius waarvan niemand weet wat de Belgische staat hiermee gaat doen en waar ik nog steeds wantrouwig naar ben omwille van het hele Arco verhaal.
degenen die nu nog betalen voor een zichtrekening zijn in mijn ogen ezels die persé bedrogen willen worden.
Bwoah.. Ieder zijn keuze en ieder zijn smaak he Guust. Die mensen zullen daar meestal wel hun redenen voor hebben zeker ?
Ik ken mensen die gratis een vrouw hebben en mensen die er voor betalen.
Van de tweede soort ken ik er wel veel meer
Ik ken mensen die gratis een vrouw hebben en mensen die er voor betalen.
Van de tweede soort ken ik er wel veel meer