Portefeuille laten samenstellen door bankier ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Portefeuille laten samenstellen door bankier ?
Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit adviseur/bank die ik bv 50.000 euro geef en die dat voor mij moeten beleggen.
Ik wil er dus zelf geen last van hebben en er niets van moeten aantrekken.
Hebben jullie misschien een idee waar ik daarvoor best terecht kan ? (Fortis ??)
Hebben jullie misschien een idee waar ik daarvoor best terecht kan ? (Fortis ??)
Re: Portefeuille laten samenstellen door bankier ?
Zoek eens op internet 'discretionair beheer'ann01 schreef:Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit adviseur/bank die ik bv 50.000 euro geef en die dat voor mij moeten beleggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Da's een vrij klein bedrag om mee terecht te kunnen bij een private banker / discretionair beheer. De meeste (zoals UBS, BNP Paribas, ING, AXA, Dexia, Société Générale, Deutsche Bank, KBC) hanteren hogere limieten, gaande van 125.000 € tot 1 miljoen €. Je kan wel voor dit bedrag o.a. terecht bij Bank Delen, Petercam, Rothschild, Leleux, Accuro, Merit Capital. Heb zelf voor een veel kleiner bedrag een formule lopen bij Bank Delen, Hermes Universal Flex formule, zij regelen alles daarin, geen instapkosten of instaptaksen, is zowat vergelijkbaar met een Carmignac Patrimoine die wereldwijd beleggen in alles. Je kan natuurlijk ook zelf gewoon een (of enkele) wereldfonds(en) kopen zoals Patrimoine of Skagen Global, alleen zien dat je dat online kan aankopen met zo min mogelijk kosten, normaal gezien max 1% instapkost. Private bankers en Fonds Dédié (Tak-23 verzekeringsformules die je vaak bij bank-en verzekeringskantoren aangeboden worden zoals bv. bij Argenta), nemen deze bovenvernoemde fondsen gewoon in die formule op, en rekenen daar voor zichzelf hoge extra instap- en jaarlijkse beheerskosten aan (waar u als belegger NIETS aan hebt, gaat gewoon in hun zak) + eventuele instaptaks van 1.1% in geval van Tak 23 ...
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik begin de indruk te krijgen dat iemand aandelen deutsche bank heeftKiwi-Banaan schreef:Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
Sebastiaan1985 schreef:Ik begin de indruk te krijgen dat iemand aandelen deutsche bank heeftKiwi-Banaan schreef:Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
Kiwi-Banaan is eigenlijk nog zo dom niet. Ik dacht ook altijd dat DB duur was, ook al met die beheerskost.
Stel je hebt een obligatie of iets anders (als het maar geen aandelen zijn) bij Keytrade staan van bv 50.000 euro. Door een transfer naar DB krijg je de kosten door DB terugbetaald, dan wordt dit gratis. Je krijgt van DB daarbovenop nog 0.5% van de waarde ttz 250 euro.
Je betaalt vanaf dan per jaar wel 8 euro aan DB. Als je vier jaar later de obligatie terug verkoopt, heb je dus een winst van 250 -32 = 218 euro. (bij onveranderde prijzen). Toch al de moeite om eens na te rekenen.
Kan mij iemand meedelen wat het kost om een obligatie bij DB te verkopen ? Bij Keytrade kost dat 0.20% met een min van bijna 30 euro.
als ge in sprookjes gelooft.
wil dat wel voor u beleggen.
de vergoeding hiervoor zien we wel.
hopelijk is er nog iets over na jaren , niet alleen bij mij he het geval.
een beetje moeite van u en waarschijnlijk nog opbrengst ook.
tenzij ge in sprookjes gelooft en een ander met uw geld laat spelen.
wil dat wel voor u beleggen.
de vergoeding hiervoor zien we wel.
hopelijk is er nog iets over na jaren , niet alleen bij mij he het geval.
een beetje moeite van u en waarschijnlijk nog opbrengst ook.
tenzij ge in sprookjes gelooft en een ander met uw geld laat spelen.
uit DB kosten en tarievengeldop schreef:Sebastiaan1985 schreef:
Ik begin de indruk te krijgen dat iemand aandelen deutsche bank heeft
Kiwi-Banaan is eigenlijk nog zo dom niet. Ik dacht ook altijd dat DB duur was, ook al met die beheerskost.
Stel je hebt een obligatie of iets anders (als het maar geen aandelen zijn) bij Keytrade staan van bv 50.000 euro. Door een transfer naar DB krijg je de kosten door DB terugbetaald, dan wordt dit gratis. Je krijgt van DB daarbovenop nog 0.5% van de waarde ttz 250 euro.
Je betaalt vanaf dan per jaar wel 8 euro aan DB. Als je vier jaar later de obligatie terug verkoopt, heb je dus een winst van 250 -32 = 218 euro. (bij onveranderde prijzen). Toch al de moeite om eens na te rekenen.
Kan mij iemand meedelen wat het kost om een obligatie bij DB te verkopen ? Bij Keytrade kost dat 0.20% met een min van bijna 30 euro.
Obligaties
2.1 Inschrijvingen (op de primaire markt)
n Beurstaks: n.v.t.
2.2 Aan- en Verkopen (op de secundaire markt)
n Transacties buiten beurs (tegenpartij is steeds Deutsche Bank N.V.)
Beurstaks: 0,07 % max 500 EUR
Commissie: 0,50 % berekend op de prijs (incl. verlopen intresten indien van toepassing)
n Transacties via de beurs
Beurstaks: 0,07 % max 500 EUR
Makelaarsloon: 0,50% berekend op de prijs (incl. verlopen intresten indien van toepassing)
AUB,
kingsfan
Volgens de website van Morningstar voor Carmignac Patrimoine is :Kiwi-Banaan schreef:Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
de beheerskost 1,25% , dus 750 euro per jaar (op 50000 euro)
de totale kost 2,35% , dus 1175 euro per jaar (op 50000 euro)
In feite ongelofelijk hoeveel mensen zich laten leiden door gratis instap (om mensen te lokken), terwijl ze torenhoge (verborgen) beheerskosten betalen. Na 13 jaar heb je dus niet 0 euro beheerskosten betaald, maar 15275 euro, die volledig verdwijnen in de zakken van de bank(en) (= de verdelers zoals Deutsche Bank, Argenta, Keytrade, ... + Carmignac zelf)
Beste groeten.
'Wij van WC-eend adviseren WC-eend'... ga je bij KBC: KBC fonds dit en KBC fonds dat, idem dito voor Fortis en consoorten. Een BANK adviseur raadt je ENKEL producten aan van ZIJN bank waarmee ZIJ geld verdient.ann01 schreef:Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit adviseur/bank die ik bv 50.000 euro geef en die dat voor mij moeten beleggen.
Jezelf wat informeren en je zaakjes zèlf opvolgen loont echt wel hoor...
Eum, dit is toch wel té kort door de bocht. Ik heb mezelf laten adviseren bij Deutsche Bank zonder dat ik een Private Investment pakket had. Ik ben op kantoor uitgenodigd, heb samen met mijn vriendin bijna een uur met die persoon in kwestie gesproken en heb er niets voor betaald. Ik had geen enkele verplichting op het einde, had de tijd om alles zelf door te nemen, kon haar alles laten doen maar het evenzeer zelf regelen. Uiteindelijk heb ik alle fondsen die zij had aangeraden (waaronder Carmignac Patrimoine en Carmignac Investissement) via periodiek instappen aangekocht ("want zo betaald u geen instapkosten, meneer"). Alle fondsen hebben ondertussen goed gerendeerd. Sterker nog: op de vraag of er goede fondsen van Deutsche Bank waren zei ze kortaf dat "er niet veel goede fondsen van Deutsche Bank waren". Het enige fonds dat ze heeft aangeraden bleek inderdaad een winnaar te zijn op langere termijn, maar dit fonds heeft ze enkel aanbevolen na mijn eigen aandringen.MacE schreef:'Wij van WC-eend adviseren WC-eend'... ga je bij KBC: KBC fonds dit en KBC fonds dat, idem dito voor Fortis en consoorten. Een BANK adviseur raadt je ENKEL producten aan van ZIJN bank waarmee ZIJ geld verdient.ann01 schreef:Ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit adviseur/bank die ik bv 50.000 euro geef en die dat voor mij moeten beleggen.
Jezelf wat informeren en je zaakjes zèlf opvolgen loont echt wel hoor...
Net wat ik wou bedoelen: fondsen van banken zelf zijn zelden interessant voor de klant. Maar goed, ik zal mijn vorige uitspraak nuanceren: bij de MEESTE banken krijg je weinig tot geen onafhankelijk advies in JOUW voordeel.kvaruni schreef:[...]op de vraag of er goede fondsen van Deutsche Bank waren zei ze kortaf dat "er niet veel goede fondsen van Deutsche Bank waren".[...]
Ik veronderstel dat ge die 100 € niet nu maar pas na 18 maanden ontvangt.Kiwi-Banaan schreef:Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
Als alles volgens wederzijdse afspraak verloopt,betaalt DB u 100 € terug.
GEEN ENKELE BANK zal U 100 € terugbetalen, als ze zelf niet minstens het dubbele aan uw belegging heeft verdiend.
DB is niet voor niets officiële verdeler van Carmignac.
Vergelijk het met andere grootbanken die U 25 % korting geven op de instapkosten van hun fondsen.
En dan enkel op voorwaarde dat uw belegging groot genoeg is
Een bank die met tegenzin zijn eigen fondsen verkoopt ! Laat mij lachen.kvaruni schreef:Sterker nog: op de vraag of er goede fondsen van Deutsche Bank waren zei ze kortaf dat "er niet veel goede fondsen van Deutsche Bank waren". Het enige fonds dat ze heeft aangeraden bleek inderdaad een winnaar te zijn op langere termijn, maar dit fonds heeft ze enkel aanbevolen na mijn eigen aandringen.
Zij verkopen LIEFST datgene wat voor hen het MEEST opbrengt.
Laatst gewijzigd door Urbain op 10 november 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fortuneo discretionair vanaf 25.000€Kiwi-Banaan schreef:Da's een vrij klein bedrag om mee terecht te kunnen bij een private banker / discretionair beheer. De meeste (zoals UBS, BNP Paribas, ING, AXA, Dexia, Société Générale, Deutsche Bank, KBC) hanteren hogere limieten, gaande van 125.000 € tot 1 miljoen €. Je kan wel voor dit bedrag o.a. terecht bij Bank Delen, Petercam, Rothschild, Leleux, Accuro, Merit Capital. Heb zelf voor een veel kleiner bedrag een formule lopen bij Bank Delen, Hermes Universal Flex formule, zij regelen alles daarin, geen instapkosten of instaptaksen, is zowat vergelijkbaar met een Carmignac Patrimoine die wereldwijd beleggen in alles. Je kan natuurlijk ook zelf gewoon een (of enkele) wereldfonds(en) kopen zoals Patrimoine of Skagen Global, alleen zien dat je dat online kan aankopen met zo min mogelijk kosten, normaal gezien max 1% instapkost. Private bankers en Fonds Dédié (Tak-23 verzekeringsformules die je vaak bij bank-en verzekeringskantoren aangeboden worden zoals bv. bij Argenta), nemen deze bovenvernoemde fondsen gewoon in die formule op, en rekenen daar voor zichzelf hoge extra instap- en jaarlijkse beheerskosten aan (waar u als belegger NIETS aan hebt, gaat gewoon in hun zak) + eventuele instaptaks van 1.1% in geval van Tak 23 ...
deze laatste quote is de quote van de dag!Urbain schreef:Ik veronderstel dat ge die 100 € niet nu maar pas na 18 maanden ontvangt.Kiwi-Banaan schreef:Carmignac Patrimoine kan je bijvoorbeeld bij Deutsche Bank via hun systeem 'periodiek aankopen' nemen : géén instapkost (1% gebruikelijk voor Carmignac wordt vermeden), 8€ all-in beheerskost per jaar, momenteel tot eind dit jaar hebben ze zelfs een actie waar je 100€ cadeau krijgt wanneer je deze formule 18 maanden aanhoudt. Kortom : in één klap zijn uw beheerskosten voor de komende 13 jaar al betaald ...
Als alles volgens wederzijdse afspraak verloopt,betaalt DB u 100 € terug.
GEEN ENKELE BANK zal U 100 € terugbetalen, als ze zelf niet minstens het dubbele aan uw belegging heeft verdient.
DB is niet voor niets officiële verdeler van Carmignac.
Vergelijk het met andere grootbanken die U 25 % korting geven op de instapkosten van hun fondsen.
En dan enkel op voorwaarde dat uw belegging groot genoeg is
Een bank die met tegenzin zijn eigen fondsen verkoopt ! Laat mij lachen.kvaruni schreef:Sterker nog: op de vraag of er goede fondsen van Deutsche Bank waren zei ze kortaf dat "er niet veel goede fondsen van Deutsche Bank waren". Het enige fonds dat ze heeft aangeraden bleek inderdaad een winnaar te zijn op langere termijn, maar dit fonds heeft ze enkel aanbevolen na mijn eigen aandringen.![]()
Zij verkopen LIEFST datgene wat voor hen het MEEST opbrengt.