Portefeuille voor 2022-2030 en langer
TIP
Re: [Vb portefeuille 22-30] Overzicht
Ik heb alvast de eerste thread aangemaakt, met als naam [Vb portefeuille 22-30] - Factorbeleggen met ETF's. factorbeleggen-met-etf-s-t30701.html
De bedoeling is om aan de hand van ETF's de verschillende factoren uit het Fama en French Five Factor model te capteren. Hierdoor zou theoretisch een hoger verwacht rendement tegen een lager risico mogelijk moeten zijn dan iemand die louter een marktportefeuille volgt (genre IWDA). Mijn portefeuille zal 100% aandelen-ETF's bevatten. Ik heb alvast een theoretische uitleg gepost, in de komende dagen geef ik mijn portefeuille concreet vorm. Hopelijk is dit een leerrijke oefening.
De bedoeling is om aan de hand van ETF's de verschillende factoren uit het Fama en French Five Factor model te capteren. Hierdoor zou theoretisch een hoger verwacht rendement tegen een lager risico mogelijk moeten zijn dan iemand die louter een marktportefeuille volgt (genre IWDA). Mijn portefeuille zal 100% aandelen-ETF's bevatten. Ik heb alvast een theoretische uitleg gepost, in de komende dagen geef ik mijn portefeuille concreet vorm. Hopelijk is dit een leerrijke oefening.
Re: Beleggen met ETFs: voorbeeld portefeuilles
Topics samengevoegd en een nieuwe titel hier gezet: "Beleggen met ETFs: voorbeeld portefeuilles"
Steeds nieuwe dezelfde soort topics aanmaken en naast elkaar gebruiken, is niet echt handig op een forum.
Steeds nieuwe dezelfde soort topics aanmaken en naast elkaar gebruiken, is niet echt handig op een forum.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kunnen de besproken portefeuilles zo waarheidsgetrouw mogelijk zijn aub? De fiscus dankt u.
Bedankt om de hele opzet om zeep te helpen

Deze thread was de discussie van het idee.
De tweede thread was de eigenlijke start.
En nu is het een puinhoop.
Soms moet je niet klakkeloos elk rapport van een post volgen… en inhoudelijk ben je al niet mee want het ging niet enkel over ETFs.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Kan de moderatie eigenlijk dit topic niet gewoon op slot doen of verwijderen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mooie misleidende titel!
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ok, na alle commotie die berichten terug afgesplitst met de titel die hier voorgesteld was. Ik ga wel dit topic sluiten dan. Het kan helemaal aan mij liggen, maar veel nut heeft deze niet meer met dat nieuwe topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be