post secundaire obligaties in EUR op Sioen Industries NV
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
mongbetong
- Newbie

- Contacteer:
post secundaire obligaties in EUR op Sioen Industries NV
Hallo,
mn bank bood me post secundaire obligaties in EUR op Sioen Industries NV aan. Kan iemand me hierover meer info bezorgen of het al dan niet interessant is ?
Alvast bedankt,
mong
mn bank bood me post secundaire obligaties in EUR op Sioen Industries NV aan. Kan iemand me hierover meer info bezorgen of het al dan niet interessant is ?
Alvast bedankt,
mong
Re: post secundaire obligaties in EUR op Sioen Industries NV
Je bedoelt wellicht "SIOEN INDUSTRIES NV 4,750%" ?
Bij KBC te koop aan 97%, wat het rendement op 5,29% bruto brengt over de resterende looptijd.
Op Euronext werd deze obligatie het laatst verhandeld op 10/03/2009 aan 88,30%. Deze obligatie is dus sterk illiquide. Hoe KBC dan aan de koers van 97% komt is me een raadsel. Of zou KBC daar een aardig percentje aan overhouden door dit buiten de beurs om te verhandelen?
Risico ? Deze obligatie heeft geen rating. Het bedrijf kent in de huidige omstandigheden wel problemen, maar maakte vorig jaar wel nog winst. Zal dus niet direct over kop gaan zeker?
Conclusie: geen slecht rendement, maar ik zou er niet teveel geld in stoppen. Gelijkaardige rendmenten zijn tegenwoordig haalbaar met obligatiefondsen (niet van KBC !) en deze spreiden het risico toch wat meer.
Bij KBC te koop aan 97%, wat het rendement op 5,29% bruto brengt over de resterende looptijd.
Op Euronext werd deze obligatie het laatst verhandeld op 10/03/2009 aan 88,30%. Deze obligatie is dus sterk illiquide. Hoe KBC dan aan de koers van 97% komt is me een raadsel. Of zou KBC daar een aardig percentje aan overhouden door dit buiten de beurs om te verhandelen?
Risico ? Deze obligatie heeft geen rating. Het bedrijf kent in de huidige omstandigheden wel problemen, maar maakte vorig jaar wel nog winst. Zal dus niet direct over kop gaan zeker?
Conclusie: geen slecht rendement, maar ik zou er niet teveel geld in stoppen. Gelijkaardige rendmenten zijn tegenwoordig haalbaar met obligatiefondsen (niet van KBC !) en deze spreiden het risico toch wat meer.
Laatst gewijzigd door robokat op 19 juli 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar het woordje "post" op betrekking heeft is me een raadsel.... ofwel spreek je van primaire markt (emissieperiode) ofwel van een secundaire markt.
Misschien voor Robokat ("hero member") interessant om weten is, dat de prijs van een lening gevormd wordt door een onderliggende referentielening (staatspapier) met daarbovenop een creditspread, daarop nog een premie voor de illiquiditeit en je hebt je prijs.
Misschien voor Robokat ("hero member") interessant om weten is, dat de prijs van een lening gevormd wordt door een onderliggende referentielening (staatspapier) met daarbovenop een creditspread, daarop nog een premie voor de illiquiditeit en je hebt je prijs.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
is een beetje kort door de bocht om op basis van euronext info te stellen dat een obligatie erg illiquide is . De meest liquide obligaties ter wereld draaien helemaal geen of nauwelijks volume op een beurs, maar worden bijna uitsluitend buitenbeurs verhandeld.robokat schreef: Op Euronext werd deze obligatie het laatst verhandeld op 10/03/2009 aan 88,30%. Deze obligatie is dus sterk illiquide. Hoe KBC dan aan de koers van 97% komt is me een raadsel. Of zou KBC daar een aardig percentje aan overhouden door dit buiten de beurs om te verhandelen?
Het verschil in prijs (97% tov 88%) kan verschillende oorzaken hebben: 10 maart is niet hetzelfde als half juli, beursprijs kan belachelijke koers geweest zijn owv lage liquiditeit op de beurs,...
Enjoy the party, but dance near the door
'never put all your eggs in the same basket 'zou ik zeggen, maar als je spreidt met nog wat anderen lijkt het me toch niet zo slecht.
Obligaties verhandelen is nu ook niet iets waar je van uit gaat lijkt me.
Obligaties verhandelen is nu ook niet iets waar je van uit gaat lijkt me.