Post uw Morningstar style box
TIP
Post uw Morningstar style box
Inspiratie gehaald op een ander forum maar vond het wel een leuke thread om te lezen misschien kunnen we iets gelijkaardigs doen? Hier is alvast mijn style box en asset allocation.

75% Multifactor ETF
15% Small caps
10% Emerging markets
75% Multifactor ETF
15% Small caps
10% Emerging markets
Laatst gewijzigd door Tiziano op 28 mei 2018, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Re: Post uw Morningstar style box
Ik moet de webmaster echt iets misdaan hebben dat ik geen afbeeldingen meer mag zijn 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Veronderstel dat je de aandelenstijl bedoelt.
In mijn equity portefeuille ben ik wereldwijd gediversifeerd (IWDA) met inbegrip van EM (10% EMIM) en SC, tilt naar Europa door PSP + coöperatieve aandelen, verdere langere termijn risiconeming met tilt naar Value (VVAL-10%) en SC (10% SMC + 10% CUSS want geen toegang tot ZPRS of een andere world SC)
- > resulterende aandelenstijl:
21 - 18 - 16
13 - 10 - 07
07 - 05 - 03
In mijn equity portefeuille ben ik wereldwijd gediversifeerd (IWDA) met inbegrip van EM (10% EMIM) en SC, tilt naar Europa door PSP + coöperatieve aandelen, verdere langere termijn risiconeming met tilt naar Value (VVAL-10%) en SC (10% SMC + 10% CUSS want geen toegang tot ZPRS of een andere world SC)
21 - 18 - 16
13 - 10 - 07
07 - 05 - 03
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Maar gezien M* bepaalde zaken niet wil herkennen en dus niet in de port zitten, en PSP er ook niet bij zit val ik terug op m'n excel.
Caps:
V large 35,30%
Large 26,87% (Large en V large samen komen dus op 62%, iets meer dan de box aangaf)
Mid 23,53% ( iets minder dan de box aangaf)
smallµ 14,30%
Regio's:
US: 38,57%
EU: 26,30%
Asia: 30,89%
Other: 4,24%
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Toevoeging van je AA is misschien ook interessant, ik pas de openingspost aan!B7H4long schreef: ↑28 mei 2018, 21:03 Veronderstel dat je de aandelenstijl bedoelt.
21 - 18 - 16
13 - 10 - 07
07 - 05 - 03
Je kan maar 10 aandelen ingeven?
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Je kan je portefeuille volledig ingeven denk ik?
Ik heb alleszins meer dan 10 posities en geen betalende account of zo.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Zonder registratie: http://tools.morningstar.be/be/xray/edi ... BE&values=
Max. 10 posities.
Heb me dan geregistreerd maar het inloggen lukt niet; foutief wachtwoord terwijl het juist is. Brol.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Liever kleine waarde aandelen dan een overgewicht aan groeiaandelen (eender welke grootte)dw schreef: ↑29 mei 2018, 10:49 https://my.pcloud.com/publink/show?code ... s80BAQk2FX
Veel smallcaps precies.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Als je vooral in (Belgische) holdings belegt, kom je eerder in smallcaps, zelfs al beleggen die holdings vooral in grote bedrijven als Total en Adidas. Die spreiding van de achterliggende beleggingen van een holding neemt Morningstar niet mee...