termijnrekeningen terug interessant?
TIP
Re: termijnrekeningen terug interessant?
Ik herinner mij dat hij zei dat de intrest op korte termijn (spaarboekjes,...) niet zou stijgen. Iets met ECB, dacht ik.Franscoppy schreef:Paul d'hoore beweerde deze week nochthans dat de intrest op de spaarproducten ging dalen. Wie moet een men geloven??
d'hoore zal wel gelijk hebben: spaarders krijgen niets, leners (particulieren en staat) zullen zich blauw betalen.Franscoppy schreef:Paul d'hoore beweerde deze week nochthans dat de intrest op de spaarproducten ging dalen. Wie moet een men geloven??
Zo wint de bank (want men spreekt dikwijls van "de markten" maar je moet lezen "de banken") twee maal.
De banken hebben de monoply van het geld. En monoply's in privéhanden is het slechtste wat er bestaat.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het vormen van een regering met de maatregelen die ik tot nu toe gehoord heb een spectaculaire rentedaling van Belgisch staatspapier tot gevolg gaat hebben.
Mogelijk is het wel voldoende om de 'spread' met de ons omringende landen wat te verkleinen of toch minstens stabiel te houden?
We wachten af...
Mogelijk is het wel voldoende om de 'spread' met de ons omringende landen wat te verkleinen of toch minstens stabiel te houden?
We wachten af...
De rentes voor termijnrekeningen zitten blijkbaar in de lift?
Er zijn terug een aantal boven de 4%. Credit Europe neemt de leiding met 4,5% op 10 jaar
Er zijn terug een aantal boven de 4%. Credit Europe neemt de leiding met 4,5% op 10 jaar
In de lift?Trek er de RV 21% af ipv 15% en het nettorendement blijft in het beste geval status quo vrees ik.