Minder aftrek pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Minder aftrek pensioensparen
Zo stond vandaag iets te lezen in het nieuwsblad.
Blijkbaar wil de nieuwe regering minder aftrek toestaan voor wie aan pensioensparen doet.
Weet iemand ondertussen hier al meer over?
Wat zal het effect zijn op mijn belastingsaftrek?
In 2010 hadk ik een bruto inkomen van 35.054,68 € (treinbestuurder)
In 2010 had mijn vrouw een bruto inkomen van 22.172,53€ (lerares lager onderwijs)
Gezamelijk bruto inkomen van 57.227,21€
Zowel mijn vrouw als ik doen maximaal aan pensioensparen.
Bij inkomstenjaar 2010, aanslagjaar 2011 kreeg ik een vermindering van 270,57€ & mijn vrouw een vermindering van 261€ op het pensioensparen.
Alvast hartelijk dank
Blijkbaar wil de nieuwe regering minder aftrek toestaan voor wie aan pensioensparen doet.
Weet iemand ondertussen hier al meer over?
Wat zal het effect zijn op mijn belastingsaftrek?
In 2010 hadk ik een bruto inkomen van 35.054,68 € (treinbestuurder)
In 2010 had mijn vrouw een bruto inkomen van 22.172,53€ (lerares lager onderwijs)
Gezamelijk bruto inkomen van 57.227,21€
Zowel mijn vrouw als ik doen maximaal aan pensioensparen.
Bij inkomstenjaar 2010, aanslagjaar 2011 kreeg ik een vermindering van 270,57€ & mijn vrouw een vermindering van 261€ op het pensioensparen.
Alvast hartelijk dank
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Minder aftrek pensioensparen
Nog niets over geweten. De regering heeft dringend harde duiten nodig en de fiscale aftrekbaarheid van pensioensparen is reeds meermaals ter sprake gekomen. Denk persoonlijk niet dat er direct gaat aan geraakt worden maar er kan bv wal aan gesleuteld worden. Nu krijg je 30 tot 40 % terug .... Dan kunnen ze er bv max 30% van maken. Enfin, we zien wel wat er van komt 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het ziet ernaar uit dat de maximale aftrek wordt afgetopt op 30%, instede van 40% vroeger.
http://www.destandaard.be/artikel/detai ... d=JL3J294O" onclick="window.open(this.href);return false;
Om het eerlijk te spelen zou men dan wel ook de eindbelasting moeten aanpassen voor de stortingen gedaan na inwerkingtreding van deze regel, dit zal men wel vergeten neem ik aan.
http://www.destandaard.be/artikel/detai ... d=JL3J294O" onclick="window.open(this.href);return false;
Om het eerlijk te spelen zou men dan wel ook de eindbelasting moeten aanpassen voor de stortingen gedaan na inwerkingtreding van deze regel, dit zal men wel vergeten neem ik aan.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja dat gaat men wel uit het oog verliezen
En werd het maximaal toegestane bedrag aan pensioensparen een paar jaar terug niet verhoogd omdat ze een belasting op de tak 21 ( en co ) hadden opgelegd ? .... Nu nemen ze dit langs de andere kant al terug ...