Arasbon Argenta is dat een kasbon?
TIP
-
anonymous
Arasbon Argenta is dat een kasbon?
Ik ben in het bezit van een arasbon van argenta. Is dat een kasbon? Moest die ook op een effectenrekening? Ik dacht dat enkel kasbons nu op een effectenrekening moesten gezet worden. Indien dit ook onder kasbon valt ,hoeveel ben ik nu kwijt?
Re: Arasbon Argenta is dat een kasbon?
De Arasbon van Argenta is een verzekeringsbon, een variant op de kasbon, en moet op een effectenrekening.
Zie ook http://www.test-aankoop.be/invest/kosten-s615174.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook http://www.test-aankoop.be/invest/kosten-s615174.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vanaf 1 januari 2012 wordt het deponeren van materiële effecten op een effectenrekening belast tegen 1% van de waarde van de stukken. Vanaf 1 januari 2013 tegen 2%.
-
anonymous
Ik dacht dat een kasbon een bon was met coupons. Daar ik dus gewoo een papier had waar op stond arasbon met looptijd van 7jaar ging ik er vanuit dat dat geen kasbon was. Mijn toffe argentabank heeft me dat ook niet gevraagd , gemeld als ik mijn andere kasbons op een efectenrekening ging zetten. Hoe moest ik in godsnaam weten dat een arasbon ook een kasbon is? Heb ik dan nu 1 of 2 percent aan mijn broek?

Ga inlichtingen inwinnen bij je kantoor. Is het papier dat je hebt het contract dat je hebt afgesloten of werkelijk de verzekeringsbon zelf?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Yaris, kasbons aan toonder die op eindvervaldag komen in 2012 en 2013 zouden in alle gevallen niet onderhevig zijn aan die taks, zelfs niet bij deponering op effectenrekening . Heb iets horen waaien 
-
anonymous
Ik denk dat ik het contract heb....het is immers geen bon met coupons aan. Het is een arasbon persoonlijk certificaat Productkenmerken arasbon looptijd 8jaar. Hij zou dit jaar in juni vervallen.....
Waarom lichten ze de klanten niet beter in? Als dit onder de kasbon valt ben ik veel geld kwijt. Dammm
Kan ik daar nog iets tegen doen? Alvast bedankt voor je snelle reactie..... Als dit zo is dan start mijn jaar heel slecht......
Waarom lichten ze de klanten niet beter in? Als dit onder de kasbon valt ben ik veel geld kwijt. Dammm
Kan ik daar nog iets tegen doen? Alvast bedankt voor je snelle reactie..... Als dit zo is dan start mijn jaar heel slecht......
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dora. Als het een belgische kasbon is, zal je geen taks betalen. Zelfs niet bij deponering. Banken weten dit reeds, doch zeggen dit niet tegen hun klanten omdat zij ook zoveel mogelijk effecten (ook van andere banken!!) willen binnentrekken en op effectenrekening zetten.
Wacht maar af
Wacht maar af
-
anonymous
Ik hoop echt dat je gelijk hebt.... Mijn zuur verdiende centjes.... K wou dat het al morgen was ...en hoop dat ik kan slapen ...hou jullie op de hoogte ....mvg
Dora
Dora
-
anonymous
Hey frisse Freddy,
Ben net terug van de bank. je hebt gelijk, kasbon ,arasbon die verlopen in 2012,2013 die hoeven niet op een efectenrekening gezet te worden. Die taks geld niet voor deze bons. Ik had ergens op internet gelezen dat als je gewone kasbons niet op naam die ook dan vervallen en je zou die toch op een efectenrekening gezet hebben je toch moest betalen,ook dit zei de bank is niet waar.Tevens vertelde ze me dat een efectenrekening ook onder bankgarantie valt. EN met kasbons die je in je kluis ofzo had liggen was dat niet het geval,geen bankgarantie. Oef toch een mooie start van het nieuwe jaar. Heel hartelijk dank voor jullie reacties,
en wens je /jullie een fijn goed en gelukkig nieuwjaar
Ben net terug van de bank. je hebt gelijk, kasbon ,arasbon die verlopen in 2012,2013 die hoeven niet op een efectenrekening gezet te worden. Die taks geld niet voor deze bons. Ik had ergens op internet gelezen dat als je gewone kasbons niet op naam die ook dan vervallen en je zou die toch op een efectenrekening gezet hebben je toch moest betalen,ook dit zei de bank is niet waar.Tevens vertelde ze me dat een efectenrekening ook onder bankgarantie valt. EN met kasbons die je in je kluis ofzo had liggen was dat niet het geval,geen bankgarantie. Oef toch een mooie start van het nieuwe jaar. Heel hartelijk dank voor jullie reacties,
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ondertussen hebben de banken wel hun slag thuis gehaald en massaal kasbons op effectenrekening gezet van mensen die ze eigenlijk tot 2013 fysieKwilden aanhouden.
Dit terwijl de banken reeds midden december wisten dat de taks niet van toepassing was op belgische kasbons die ten laatste op 2013-12-31 op eindvervaldag kwamen maar dit niet aan hun klanten gecommuniceerd hebben....