samenwerking Ehtias en Integrale
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
samenwerking Ehtias en Integrale
Ik lees op de website van Intgrale dat zij zullen samenwerken met Ethias wat betreft verkoop van verzekeringen die Ehtias niet meer mag aanbieden.
Zou dat dan ook inhouden dat de hele First-portefeuille mettertijd overgenomen zal worden door integrale?
Weet er daar iemand (officieus) meer van?
Zou dat dan ook inhouden dat de hele First-portefeuille mettertijd overgenomen zal worden door integrale?
Weet er daar iemand (officieus) meer van?
Re: samenwerking Ehtias en Integrale
Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met de helpdesk van Ethias. Volgens de dame aan de telefoon zal de overnemer (sprak niet over Integrale) de firstcontracten overnemen. De overnemer is wettelijk verplicht om de bestaande voorwaarden van de contracten verder na te leven. Afwachten....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik lees net dat de minimuminleg op Rabobank.be verlaagt is naar 1000 €, wat het plots stukken interessanter maakt voor mij persoonlijk. Zou de samenwerking met Ethias daar voor iets kunnen tussen kunnen zitten?
hey Mats, misschien moet je dit eens aan Rabobank vragen via hun zone op dit forum! Ben ook wel benieuwd!
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Stel dat je beide produkten hebt:
Bijv. De First Invest van Ethias en de Integrale 796.
Zou dit mogelijk zijn om het kapitaal van First invest over te hemelen naar de integrale 786? (liefst zonder instapkosten-taks 1,1%)
Bijv. De First Invest van Ethias en de Integrale 796.
Zou dit mogelijk zijn om het kapitaal van First invest over te hemelen naar de integrale 786? (liefst zonder instapkosten-taks 1,1%)
Ik geef alvast mijn fiattuinhuis schreef:Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met de helpdesk van Ethias. Volgens de dame aan de telefoon zal de overnemer (sprak niet over Integrale) de firstcontracten overnemen. De overnemer is wettelijk verplicht om de bestaande voorwaarden van de contracten verder na te leven. Afwachten....
Het nadeel van de hogere inlegpremie is dan wel weg, maar buiten de online inschrijving zie ik geen voordeel om via Rabobank te gaan ten opzichte van een rechtstreekse inschrijving bij Integrale zelf.Mats schreef:Ik lees net dat de minimuminleg op Rabobank.be verlaagt is naar 1000 €.
Terloops, alle "geruchten" ivm een mogelijke overname van Ethias "First" door Integrale lijken mij compleet voorbarig (tenzij Ethias bereid zou zijn om er nog een pak geld bij te leggen om er vanaf te geraken
Ik zal de vraag omdraaien: waarom rechtstreeks bij Integrale inschrijven als het ook via Rabobank kan?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Bij Integrale kan je bijstorten. Bij Rabobank dacht ik van niet?Yaris schreef:Ik zal de vraag omdraaien: waarom rechtstreeks bij Integrale inschrijven als het ook via Rabobank kan?
bij rabobank : Altijd : De instapkosten bedragen 1% voor alle bedragenYaris schreef:Ik zal de vraag omdraaien: waarom rechtstreeks bij Integrale inschrijven als het ook via Rabobank kan?
bij integrale : Max 1 percent , dus er kan wat af na onderhandelen...
Dan moet je we willen en kunnen onderhandelen. Niet iedereen wil overal moeite doen om het onderste uit de kan te halen.
Bijstortingen zijn niet mogelijk via Rabobank maar wel rechtstreeks via Integrale, zie tak-21-integrale-786-t10794-15.html#p91134" onclick="window.open(this.href);return false;Brugse Leeuw schreef:Bij Integrale kan je bijstorten. Bij Rabobank dacht ik van niet?
Het voordeel van de intekening via Rabobank is het gemak en het papierwerk dat je bespaard wordt.Rabobank.be schreef:Bijstortingen kunnen enkel via contactname met de verzekeringsmaatschappij zelf. U geeft uw polisnummer door en de bijstorting komt in hetzelfde contract / polis terecht. U stort rechtstreeks op het rekeningnummer van de maatschappij. Zij sturen u een bijlage met de storting om bij uw polis te voegen.
Voor elke bijstorting betaalt u (eventuele) instapkosten en tax 1.1 %
Bij Rabobank.be zal u deze bijstorting niet online kunnen terugvinden, maar wel in het jaarlijks rekeningafschrift dat wij u per post versturen. Wij werken aan een oplossing om deze documenten als PDF beschikbaar te maken op onze beveiligde site.
Vorige week stuurde ik een mail naar Integrale ivm de toekomstige samenwerking met Ethias. Ik kreeg vandaag antwoord dat Integrale inderdaad met Ethias zal samenwerken maar dat we ons voor info betreffende de Firstcontracten moeten wenden tot Ethias....