Limieten Ethias webbanking
Limieten Ethias webbanking
Geachte,
Ik denk eraan om een spaarrekening te openen bij Ethias en een andere bank vaarwel te zeggen...
Ik las echter op dit forum dat het afhalen van gelden zou beperkt zijn tot 10.000 EUR per dag? Klopt dit? Dit lijkt me toch een serieuze beperking.
Wat als je bvb. onmiddellijk je geld wil opnemen (waar je recht op hebt)?
Hoe werkt het web-banking van Ethias bank? Wordt er ook gewerkt met een digipass?
Mvg,
Bart
Ik denk eraan om een spaarrekening te openen bij Ethias en een andere bank vaarwel te zeggen...
Ik las echter op dit forum dat het afhalen van gelden zou beperkt zijn tot 10.000 EUR per dag? Klopt dit? Dit lijkt me toch een serieuze beperking.
Wat als je bvb. onmiddellijk je geld wil opnemen (waar je recht op hebt)?
Hoe werkt het web-banking van Ethias bank? Wordt er ook gewerkt met een digipass?
Mvg,
Bart
Re: Limieten Ethias webbanking
Ethias werkt met een combinatie van login en code (net zoals Argenta vroeger).
Je kan kaarten aanvragen op de zichtrekening die samen met de spaarrekening worden geopend, maar deze zijn niet gratis (dacht 15€ / jaar voor een bankkaart, creditcard zie hun site)
Alle kantoren van Ethias zijn cashless, dus je kan er geen geld storten noch afhalen.
Geld afhalen zonder bankkaart kan enkel mits je eerst naar een externe rekening overschrijft via webbanking.
Je kan kaarten aanvragen op de zichtrekening die samen met de spaarrekening worden geopend, maar deze zijn niet gratis (dacht 15€ / jaar voor een bankkaart, creditcard zie hun site)
Alle kantoren van Ethias zijn cashless, dus je kan er geen geld storten noch afhalen.
Geld afhalen zonder bankkaart kan enkel mits je eerst naar een externe rekening overschrijft via webbanking.
Pecunia non olet
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb jij (positieve) ervaring met deze bank?
Ik meen uit uw antwoord af te leiden dat je ook een zicht- en spaarrekening kan openen zonder kaarten aan te vragen?
Ik meen uit uw antwoord af te leiden dat je ook een zicht- en spaarrekening kan openen zonder kaarten aan te vragen?
Kaarten zijn facultatief aan te vragen, ze worden niet standaard bij het openen van een spaar- en zichtrekening aangeboden.
Je kan enkel een spaarrekening openen, daaraan wordt automatisch een zichtrekening gekoppeld. Een zichtrekening alleen openen gaat niet (of toch allesinds niet online).
Je kan enkel een spaarrekening openen, daaraan wordt automatisch een zichtrekening gekoppeld. Een zichtrekening alleen openen gaat niet (of toch allesinds niet online).
Pecunia non olet
wil reageren op vraag van Bart: 10.000 euro daglimiet heb ik zelf meegemaakt: je kon zelfs geen overschrijvingen doen met memo-datum, zelfs niet voor een paar dagen erop - want je kreeg dan ook het bericht: "daglimiet overschreden". Heb aldus elke dag via nieuwe opsttart mijn transacties doorgevoerd tot ik aan bedrag kwam. Dit echter zonder problemen en de overdracht ging snel. Dit mag ook gezegd zijn.
Beste Alegria,
Bedankt voor uw antwoord.
Hebt u (of andere forumleden) goede ervaringen met Ethias Bank?
Bedankt voor uw antwoord.
Hebt u (of andere forumleden) goede ervaringen met Ethias Bank?
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste,
momenteel heeft u bij het gebruik een geheime code en een Digicard nodig om toegang te krijgen en de uitvoering van transacties te authoriseren.
In de loop van 2010 zal de Digicard vervangen worden door een Digipas.
De limieten voor overschrijvingen naar externe rekeningen is inderdaad € 10.000 per dag en € 25.000 per week. Indien grotere bedragen moeten overgeschreven worden, dan kan dit schriftelijk aangevraagd worden (per manuele overschrijving of per brief).
sales support
Ethias Bank
momenteel heeft u bij het gebruik een geheime code en een Digicard nodig om toegang te krijgen en de uitvoering van transacties te authoriseren.
In de loop van 2010 zal de Digicard vervangen worden door een Digipas.
De limieten voor overschrijvingen naar externe rekeningen is inderdaad € 10.000 per dag en € 25.000 per week. Indien grotere bedragen moeten overgeschreven worden, dan kan dit schriftelijk aangevraagd worden (per manuele overschrijving of per brief).
sales support
Ethias Bank
-
Tux
Daglimiet is ondertussen 15000, wat is de weeklimiet?ethias schreef:De limieten voor overschrijvingen naar externe rekeningen is inderdaad € 10.000 per dag en € 25.000 per week.
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste, weeklimiet is 15.000 X 5 bankwerkdagen = 75.000 €.
Met vriendelijke groeten,
Optima Bank (vroeger Ethias Bank).
Met vriendelijke groeten,
Optima Bank (vroeger Ethias Bank).